Izraujot uzvaru pašos pēdējos metros, uz Formula E čempionāta sezonas ceturtā posma Mehiko ePrix goda pjedestāla augstākā pakāpiena kāpa brazīlietis Lukass di Grasi.
Kvalifikācijā kārtējo pārsteigumu sagādāja šīs sezonas debitants Paskāls Verleins. Savā trešajā Formula E posmā vācietis pārliecinoši triumfēja kvalifikācijā un izcīnīja tiesības startēt no pole position priekšā di Grasi, Masam, Roulandam, da Kostam un Buemi, kamēr vairāki spoži braucēji nemaz nesasniedza super pole izcīņu – Verņē (8. vieta), d’Ambrocio (19. vieta) un Sems Bērds, kurš tehnisku ķibeļu dēļ palika malā un sacīkstes sāka no pēdējās vietas.
Lielisks starts padevās “Nissan” braucējam Oliveram Roulandam, kurš pakāpās uz otro pozīciju, atbīdot uz leju abus priekšā esošos brazīliešus. Masam nācās samierināties ar nonākšanu sestajā pozīcijā.
Spraigāka drāma izvērtās cīņā par astoto pozīciju. Nelsons Pikē Jr. lēzena pagrieziena iekšmalā centās apsteigt Žanu Ēriku Verņē. Francūzis jau izsenis saslavēts par savām spējām noturēt pozīciju, tomēr šoreiz abi sportisti neievēroja robežu un viņu riteņi saskārās. Pikē Jr. vadītā “Jaguar” palēcās gaisā, pēc nokrišanas lejā aizķēra arī 7. vietā braucošo Aleksandra Simsa “BMW” un apstājās drošības joslā. Mašīna bija tikpat kā iznīcināta, tomēr Pikē Jr. izvairījās no traumām. Sacīkstes tika apturētas.
Huge crash for @NelsonPiquet involving @JeanEricVergne and @AlexanderSims. All fine but the red flag has been deployed #MexicoCityEPrix pic.twitter.com/nqDIFobITi
— ABB Formula E (@FIAFormulaE) February 16, 2019
Pēc aptuveni pusstundu ilgušās pauzes sacīkstes atsākās. Līderim Verleinam nācās tikt galā ar spiedienu no aizmugurē esošajiem Roulanda un di Grasi. Līdz brauciena izskaņai trijotni noķēra arī Buemi un da Kosta. Vadošo piecinieks apgrieztā secībā apli pēc apļa aktivizēja savu pēdējo ‘uzbrukuma režīmu’ – vispirms to izdarīja da Kosta, tad katrs viņam priekšā esošais braucējs, pozīcijas nosargāšanas nolūkos.
Roulandam gan tas nenotika pēc plāna. Kļūdījies bremzēšanā, viņš nokļuva aiz di Grasi un gandrīz sadūrās ar savu komandas biedru Buemi. Abi zaudēja vērtīgo laiku un Verleins ar di Grasi iekrāja pārsvaru. “Audi” braucēja izmisīgie centieni apsteigt Verleinu nevainagojās panākumiem līdz pat pēdējam aplim. Tajā abi braucēji bija ievērojami agresīvāki. Sabloķēti riteņi lika Verleinam pamatīgi nogriezt pagriezienu, tomēr savu pozīciju viņš neatdeva. Izejā uz pēdējo līkumu baterijas rādītājs Verleina mašīnā pārslēdzās no 1% uz 0%. Centieni sasniegt finišu uz inerces rēķina bija sekmīgi, tomēr ļoti bīstams manevrs ļāva di Grasi nesagriezties un finiša līniju šķērsot pirmajam, vadības grožus pārņemot pašos pēdējos metros.
WHAT JUST HAPPENED!? ?@LucasdiGrassi wins the 2019 CBMM Niobium #MexicoCityEPrix #ABBFormulaE pic.twitter.com/oGgXHlb3pS
— ABB Formula E (@FIAFormulaE) February 16, 2019
Ar baterijas taupīšanu nesekmējās arī “Nissan” komandai. Vienība bija izrēķinājusi tās mūžu par vienu apli īsākam braucienam, līdz ar to Roulands un Buemi pēdējā aplī palika trases malā. Verleins saņēma 5 sekunžu sodu par līkuma noīsināšanu, līdz ar to piepeši izveidojās situācija, kad labāko trijniekā ir iekļuvuši Antonio Fēlikss da Kosta un Eduardo Mortara. Verleina sodu savā labā izmantoja arī Žeroms d’Ambrocio (no 19. vietas uz ceturto) un Andrē Loterers.
Pagājušās sezonas čempionam Žanam Ērikam Verņē punktus izcīnīt liedza kontakts ar jaunzēlandieti Miču Evansu, kurš finišēja septītais.
Bez punktiem palika arī šī posma debitants Felipe Nasrs. “Dragon Racing” sastāvā viņš nomainīja Maksimilianu Gunteru, tomēr pēc vairākiem kontaktiem finišēja pēdējā vietā. Kvalifikācijā Nasram izdevās pieveikt komandas biedru Hosē Mariju Lopesu, kurš sacīkšu laikā par reģenerācijas un trases limitu pārkāpumiem pamanījās iekrāt trīs dažādus sodus.
Nākamais posms 10. martā (svētdien, nevis sestdien kā Formula E ierasts) risināsies Honkongā.
Čempionāta kopvērtējumā Žeroms d’Ambrocio noturējis līdera godu ar 53 punktiem. Viņam seko Antonio Fēlikss da Kosta (45), Sems Bērds (44) un Mehiko varoņi Lukass di Grasi (34) un Paskāls Verleins (30).
V. | Braucējs | Komanda | Rezultāts | Pts |
1 | Lucas di Grassi | Team Abt | 45 apļi | 25 |
2 | Antonio Felix da Costa | Andretti Autosport | 0.436 | 18 |
3 | Edoardo Mortara | Venturi | 0.745 | 15 |
4 | Jérôme d’Ambrosio | Mahindra Racing | 1.159 | 12 |
5 | Andre Lotterer | Techeetah | 1.785 | 10 |
6 | Pascal Wehrlein | Mahindra Racing | 5.210 | 12 |
7 | Mitch Evans | Jaguar Racing | 5.800 | 6 |
8 | Felipe Massa | Venturi | 8.084 | 4 |
9 | Sam Bird | Virgin Racing | 8.356 | 2 |
10 | Daniel Abt | Team Abt | 8.438 | 1 |
11 | Robin Frijns | Virgin Racing | 9.044 | |
12 | Oliver Turvey | NIO Formula E Team | 11.252 | |
13 | Jean-Eric Vergne | Techeetah | 19.153 | |
14 | Alexander Sims | Andretti Autosport | 20.471 | |
15 | Tom Dillmann | NIO Formula E Team | 20.871 | |
16 | Gary Paffett | HWA AG | 23.272 | |
17 | Jose Maria Lopez | Dragon Racing | 41.542 | |
18 | Stoffel Vandoorne | HWA AG | 43.425 | |
19 | Felipe Nasr | Dragon Racing | 116.160 | |
20 | Oliver Rowland | DAMS | 1 aplis | |
21 | Sébastien Buemi | DAMS | 1 aplis | |
NF | Nelson Piquet Jr. | Jaguar Racing | 43 apļi |