Starptautiskā automobiļu federācija (FIA) spērusi vēl vienu soli pretim iecerei samazināt izmaksās un kaut nedaudz izlīdzināt Formula 1 spēku samērus, publiskojot ieceri no 2021. līdz 2024. gadam izmantot standartizētas pārnesumkārbas.

Iecere paredz, ka visas komandas izmantos vienādu ātrumkārbu, taču katra vienība varēs pielāgot ārējo ietvaru, lai tā labāk saderētu ar balstiekārtu un iekļautos kopējā formulas veidolā.

Atskaitot “Pirelli” riepu monopolu, šis ir uzskatāms par pirmo nopietno soli jau iepriekš izteiktajai iecerei mainīt Formula 1 tēlu, padarot sacīkstes neprognozējamākas, daļēji izlīdzinot spēku samērus.

Potenciālajiem pārnesumkārbu piegādātājiem tiek dots laiks līdz 15. martam pieteikt savu kandidatūru, tomēr FIA gala lēmums par to, vai šādas izmaiņas tiks ieviestas, tiks pieņemts un paziņots no 15. līdz 30. aprīlim.

Jau šobrīd vairākas komandas šai jautājumā sadarbojas. Piemēram, “Haas” un “Alfa Romeo” izmanto “Ferrari” radītās pārnesumkārbas, “Racing Point” lieto “Mercedes” produkciju, bet “Toro Rosso” pārnesumkārbas ražo “Red Bull” komanda. Lielajām komandām tas kalpo kā papildus ienākumu avots, kamēr mazajām šis elements nav jābūvē pašām. Veicot standartizāciju, cenai vajadzētu kristies, dodot priekšrocību mazajām privātajām vienībām, nevis rūpnīcu gigantiem.

“Xtrac” tiek minēts kā potenciālais pārnesumkārbu piegādātājs, tomēr pastāv iespējas, ka konkursu uzvarēs kāda no jau aktīvajām F1 komandām, kā, piemēram, “McLaren” apgādā visas komandas ar ECU (Engine control unit).

Doma ieviest šo ieceri uz četriem gadiem nozīmē, ka to nebūs nepieciešams regulāri uzlabot, ietaupot pamatīgu žūksni naudas. Lai gan radikālas izmaiņas netiek plānotas, tomēr astoņpakāpju pārnesumkārbas tiks nomainītas pret septiņpakāpju.