“Ferrari” komanda nav spējusi kāpt uz goda pjedestāla pirmajā sezonas sacīkstē, bet itāļu prese jau smagi kritizē Sebastianu Fetelu par ‘vājumu’ un apšauba, ka šogad Maranello komanda būs spējīga cīnīties par čempiona titulu.

Pat Alonso 2012.gadā bija labāks par Fetelu 2019.gadā,” raksta “il Giornale”. Bet “Corriere della Sera” piebilst: “Melburnā parādījās ļoti nopietni slimības simptomi. Binoto ir jānosaka diagnoze un steidzami jārīkojas.”

Tostarp specializēto Formula 1 un motoru sporta izdevumu vidū pēc Austrālijas GP ir izskistalizējušies 5 iemesli, kāpēc “Ferrari” bija tik bezspēcīgi Melburnā.

“F1LV

1. Maksimālais ātrums

“Ferrari” bija aizdomīgi lēni visās Melburnas trases taisnēs un maksimālo ātrumu tabulās. Žans Alezī, kurš ir bijušais “Ferrari” pilots, bet šobrīd strādā “Canal Plus” kā F1 eksperts, atzina, ka no sava drauga, kurš strādā Maranello komandā, dzirdējs par vienības raizēm attiecībā uz izturību, kas pievīlusi jau testu laikā. Problēmas bijušas arī ar izplūdes gāzu sistēmu un tādēļ komanda uz Melburnu ir samazinājusi dzinēju jaudu. Tas varētu nozīmēt aptuveni 20 km/h lielu ātruma zudumu. Komandas boss Matia Binoto gan to skaidroja ar mašīnas balansējuma trūkumu un līdz ar to līkumu izejas ātrumu.

2. Riepas

Otra teorija ir par “Pirelli” riepām, kuras Austrālijā atšķirībā no Melburnas nav bijis iespējams noturēt ideālajā temperatūras logā. Taču savāktie dati ļaus “Ferrari” analizēt situāciju, lai tādi kritumi vairs neatkārtotos.

3. Antispārns

Trešā teorija skar “Ferrari” unikālo priekšējo antispārna konceptu, kas perfekti strādāja gludajā Barselonas trasē, bet ne uz nelīdzenās Alberta Parka trases. “”Ferrari” pēkšņi izmantoja ļoti agresīvu priekšējo antispārna sekciju savērsuma leņķi,” izmaiņas antispārnā bija pamanījis arī Dr. Helmuts Marko. “Šī gada “Pirelli” riepas ir cietas un tās grūti uzsildīt zemas saķeres apstākļos, tapēc jāizmanto antispārna palīdzība. Taču tiklīdz mēs tās uzsildījām līdz nepieciešamai temperatūrai, snieguma uzlabojums bija neticami liels.

4. Regulējumi

Ceturtā teorija ir ‘vienkārša’ – “Ferrari” nespēja atrast ideālos regulējumus. “Šīm mašīnām nav viegli atrast pareizo regulējumu virzienu un izskatās, ka “Ferrari” bija aizgājuši pavisam šķērsām, taču tas nenozīmē, ka ir fundamentāla problēma ar pašu mašīnu,” skaidroja Toto Volfs.

5. Pilotu pieredze

Piektā versija ir tāda, ka “Ferrari” komandai šogad trūkst pieredzējušu pilotu padoma. “Taktika, kuru izmantoja Sebastianam Fetelam sacīkstē, parāda, ka komanda nesaprot, kā strādā “Pirelli” vidējā sastāva riepas,” raksta “Autosprint”. “Secinājums ir tāds, ka nedēļas nogales laikā vienība pazaudēja savu attīstības virzienu un tas notika dēļ pieredzējušu pilotu iztrūkuma. Pērn viņiem trasē uz vietas bija Kimi Raikonens, bet fabrikas simulātoros strādāja Antinio Džiovinaci un Daņils Kvjats, kuri visi šobrīd ir citās komandās.