Bijušais “Ferrari” prezidents Luka di Montedzemolo veltījis skarbus vārdus komandas ilggadējā braucēja Fernando Alonso virzienā, kurš sarkanajā kombinezonā tā arī neizcīnīja nevienu titulu.

Di Montezemolo bija “Ferrari” prezidents, kad 2010. gadā Alonso pievienojās itāļu komandai, bet pameta savu amatu 2014. gada spetembrī īsi pirms Alonso pārejas uz “McLaren”.

Jaunākajā Formula 1 čempionāta podkāsta “Beyond the Grid” epizodē di Montezemolo iezīmē trīs galvenos iemeslus, kādēļ Alonso “Ferrari” sastāvā neguva tādus panākumus kā Nikijs Lauda vai Mihaels Šūmahers.

Pirmkārt, ja godīgi, tad viņam nepaveicās ar atrašanos “Ferrari” brīdī, kad “Red Bull” atradās tādās pozīcijās, kādas “Ferrari” baudīja gadsimta pirmajās sezonās. Otrkārt, nevēlos to teikt, taču viņam nepaveicās. 2012. gadā viņš zaudēja Sebastianam Brazīlijā pēc pirmā apļa sadursmes ar Bruno Sennu. Vai 2010. gadā, kad komanda pieļāva lielu kļūdu. Mums vajadzēja finišēt četriniekā, taču pēdējā posmā pazaudējām titulu.

Trešā problēma ir viņa raksturs. Lielākā atšķirība no Mihaela un Nikija – viņš bija Alonso, nevis Alonso iekš “Ferrari”. Kad viņš uzvar, viņš ir laimīgs. Kad neuzvar, tā ir komandas problēma un viņš nav apmierināts. Viņš nav tikt tuvs komandai kā Mihaels vai Nikijs, it īpaši grūtajos brīžos. Būt tuvam ar komandu skaistajos mirkļos ir viegli.”

Tikmēr pats Alonso šo laiku izmantojis, lai Dienvidāfrikas Republikā esošajā Kalahari tuksnesī izmēģinātu “Toyota Hilux” mašīnu, kas šoziem triumfēja Dienvidamerikā notikušajā Dakaras rallijreidā.

Pēdējo divu gadu laikā esmu izmēģinājis daudz dažādu mašīnu vairākos čempionātos. Šī bija izdevība braukt ar kaut ko pilnīgi atšķirīgu no tā, ko esmu pieradis vadīt. Tas bija ļoti jautri. Nevar noliegt atšķirības, taču bija interesanti. Mašīna uzņem daudz triecienu. Vairāk kā esmu pieradis,” komentē Alonso.

Viss ir atšķirīgs. Negludumus ir grūti nolasīt, tāpat ar reljefa izmaiņām. Nav viegli saprast, ar kādu ātrumu braukt. Pašai mašīnai ir laba saķere, balanss, jauda un bremzes. Viss ir satriecoši. Jau pirmajās minūtēs mašīnā jutos daudz ērtāk kā biju domājis, neraugoties uz pamatīgo karstumu.