“Mercedes” komandas braucējiem izdevies atkārtot F1 rekordu, izcīnot piekto dubultuzvaru pēc kārtas. Šoreiz goda pjedestāla augstākais pakāpiens un lielākā trofeja tika Luisam Hamiltonam, kamēr “Ferrari” braucēji pat netika uz goda pjedestāla.

Sacīkšu startā pole position ieguvējs Valteri Botass nonāca pa vidu starp Luisu Hamiltonu un Sebastianu Fetelu. Hamiltons iekārtojās iekšmalā un parņēma sacīkšu vadību, kamēr Fetelam nācās izbraukt no trases robežām un nākamajā līkumā sarkanajai “Ferrari” mašīnai garām patraucās arī Makss Verstapens.

Tā vietā, lai mēģinātu atgūt pozīciju, Fetels palika arvien tālāk un tālāk aiz Verstapena. Vairākus apļus viņam aizmugurē turējās Šarls Leklerks līdz komanda norādīja abiem samainīties ar pozīcijām 12. apļa sākumā. Fetels kā pirmais no līderiem devās pitstopā, taču komanda aizkavējās ar aizmugurējā kreisā riteņa pieskrūvēšanu.

“F1LV

Arī Leklerka pitstops nebija perfekts. Kamēr vairums braucēju otro sacīkšu nogriezni nolēma veikt ar vidējā sastāva riepām, Verstapens tika pie vēl viena mīksto riepu komplekta, kamēr Leklerks tika pie cietajām riepām un drīz vien sāka bremzēt aizmugurē esošo Fetelu. Jau atkal pagāja vairāki apļi līdz ātrākā “Ferrari” mašīna tika garām lēnākajai.

Pēc sava otrā pitstopa Fetels iekārtojās tieši aiz Pjēra Gazlī 6. vietā, bet jau pirmajā aplī tika “Red Bull” braucējam garām. arī Botass un Verstapens paguva veikt savus otros pitstopus, kad trasē devās drošības mašīna pēc Lando Norisa un Lensa Strola sadursmes.

Uzreiz pēc trešā riepu komplekta devās braucēji, kas to vēl nebija paguvuši izdarīt. Braucēju izkārtojums bija sekojošs: Hamiltons, Botass, Verstapens, Fetels, Leklerks un Gazlī.

Sacīkšu pirmajā pusē lielisku sniegumu demonstrēja “Toro Rosso” braucēji. Kvjats, veicis vairākas apdzīšanas, pat nokļuva priekšā Magnusenam 8. vietā, taču aizķeršanās pitstopā lika atgriezties 9. vietā.

Sacīkstēm atsākoties, Gazlī gandrīz izdevās tikt garām Leklerkam, kamēr viņiem aizmugurē saskārās abas “Haas” mašīnas. Mirkli vēlāk Magnusens jau tika garām Gazlī, taču “Red Bull” braucējs pāris pagriezienus vēlāk pozīciju atguva.

Desmit apļus pirms finiša “Haas” braucēju savstarpējam duelim pienāca otrā daļa. Gluži tāpat kā pēc drošības mašīnas fāzes, Grožānam nācās izbraukt pa drošības joslu, lai nepiedzīvotu sadursmi. Nākamajā aplī Karloss Saincs jau centās apsteigt Grožānu. Abas formulas saskārās un jau atkal Grožāns izbrauca caur drošības joslu. Pēdējos apļos Grožāns pazaudēja vietu gan Saincam, gan Kvjatam un finišēja 10. vietā.

Ļoti neveiksmīgs Spānijas GP izvērtās veterānam Kimi Raikonenam. Pirmajā aplī “Alfa Romeo” braucējs izbrauca caur grants drošības joslu un nonāca pēdējā pozīcijā. Arī sacīkšu turpinājumā tempu īpaši neizdevās kāpināt un pirmoreiz šosezon Kimi palika bez punktiem.

Nākamais čempionāta posms pēc divām nedēļām risināsies Monako ielu trasē.

Uzvara un ātrākais aplis ļāvis Luisam Hamiltonam atgūt vadību čempionāta kopvērtējumā. Viņa pārsvars pār Valteri Botasu ir 7 punkti.