Aizvadītajā nedēļas nogalē kārtējo reizi pozitīvas emocijas saviem faniem ar lielisku sniegumu Spa rallijkrosa trasē demonstrēja Jānis Baumanis, kamēr cīņā par uzvaru uz pjedestāla redzējām jaunas sejas. Piedāvājam 10 aizraujošus faktus par aizvadīto posmu.
#1 Spa kļuva par 21. trasi, kur noticis Pasaules rallijkrosa čempionāta posms. Ātrās un īsās trases pieveikšanai braucējiem bija nepieciešams tikai mazliet vairāk par pusminūti. Līdz ar to šis bija īsākais fināls čempionāta vēsturē. Timurs Timerzjanovs distanci veica 3 minūtēs un 21.352 sekundēs, par nepilnām 10 sekundēm pārspējot pērn Ostinā uzstādīto rekordu. Pie tam braucēji sešus apļus veica arī ātrāk kā 2014. gadā Argentīnā, kad fināls tika saīsināts līdz četriem apļiem.
#2 Timurs Timerzjanovs izcīnīja savu pirmo uzvaru pasaules čempionātā. No 2011. līdz 2013. gadam viņam bija izdevies tikt pie septiņām uzvarām un diviem tituliem, kamēr tam vēl bija Eiropas, nevis pasaules čempionāta statuss. Jaunajā ērā, kas tika iesākta 2014. gadā krievu sportistam nebija klājies tik labi – līdz sacīkstēm Beļģijā viņa labākais rezultāts bija 3. vieta (2014. gadā Kanādā un 2016. gadā Spānijā), bet šogad Timurs pirmajos divos posmos pat nespēja tikt finālā.
#3 Satriecošu sniegumu demonstrēja arī Timerzjanova komandas biedrs Joni Vimans. Viņam tas bija tikai otrais starts pasaules čempionātā. Lai gan 2014. gadā Kanādā Vimanam izdevās pat uzvarēt vienā no kvalifikācijas kārtām, šī bija 1. reize, kad viņš piedalās pusfinālā (turklāt uzvar) un finālā, kā arī tika izcīnīts pirmais goda pjedestāls.
#4 Neraugoties uz panākumu, Timerzjanovs nespēja uzvarēt nevienā no saviem pieciem braucieniem pirms tam. 6 reizes fiksēti gadījumi, kad sacensību uzvarētājs nav uzvarējis nevienā kvalifikācijā un pusfinālā, tomēr līdz šim ne reizi vēl nebija gadījies tā, ka sacensību uzvarētājs pirms tam ne reizi neuzvar pat savos braucienos.
#5 Labāko trijniekā finālā iekļuva Timurs Timerzjanovs (Krievija), Andreass Bakeruds (Norvēģija) un Joni Vimans (Somija). Līdz ar to pārtrūka 44 posmu sērija ar vismaz vienu zviedru braucēju uz goda pjedestāla. Pēdējoreiz labāko trijniekā zviedri neiekļuva 2015. gadā Kanādā.
#6 Zviedru vienīgais pārstāvis finālā bija Timijs Hansens. Ceturto reizi čempionāta vēsturē katrs no sešiem finālistiem pārstāvēja citu valsti. Pirms tam tas noticis vienīgi 2014. gadā Kanādā un Somijā, kā arī šīs sezonas pirmajā posmā Abū Dabī. Jāpiebilst, ka katrā no šiem četriem fināliem bija pārstāvēta arī Latvija – divreiz, pateicoties Reinim Nitišam, bet divreiz – Jānim Baumanim.
#7 Lieliskā stabilitāte palīdzējusi Baumanim iekļūt finālā visos trīs šīs sezonas posmos. Līdz šim to bija paveikuši arī Kevins Hansens un Niklass Gronholms, tomēr Hansena cīņa šoreiz noslēdzās jau pusfinālā, bet Gronholms apendicīta operācijas dēļ izlaida sacensības Spa trasē.
#8 Šī bija pirmā uzvara ne tikai Timerzjanovam, bet arī viņa pārstāvētajai “GRX Taneco” komandā. Abū Dabī posmā Niklass Gronholms fināla finišu sasniedza pirmajā vietā, taču par nekorektu manevru saņēma sodu un atkrita uz 2. vietu. Līdz šim pasaules čempionātā neviens vēl nebija uzvarējis ar “Hyundai” markas auto. Līdz šim vissekmīgāk klājies “Volkswagen” (24 uzvaras). Viņiem seko “Peugeot” (11), “Audi” (11), “Citroen” (9) un “Ford” (8).
#9 Lielisko sniegumu demonstrēja arī šīs sezonas jaunpienācēji “Monster Energy RX Cartel”. Pirmoreiz komandas īsajā pastāvēšanas vēsturē tika izcīnīta uzvara kvalifikācijā (Bakeruds to paveica Q1 un Q3, bet Dorans Q2), kā arī pirmoreiz izcīnīta uzvara pusfinālā un pēc divām trešajām vietām izdevies spert soli uz priekšu un izcīnīt otro vietu ar Andreasa Bakeruda palīdzību. “RX Cartel” ir vienīgā komanda, kurai izdevies tikt Top 3 visos trīs šīs sezonas posmos.
#10 Jānis Baumanis bija vienīgais Baltijas valstu pārstāvis, jo cita jaunā komanda “ES Motorsport” tikai pēc divu posmu sadarbības šķīrās no pagājušā gada Eiropas čempiona S1600 ieskaitē Rokas Baciuškas iekšējā konflikta dēļ. Rallija zvaigznes Fransuā Duvāla piesaiste gan nesniedza cerēto progresu – ja Baciuškam abos startos izdevās tikt punktos, tad Duvāls palika ‘uz nullītes’. Beļģiem kopumā mājas posms uzskatāms par izgāšanos. 20 braucēju konkurencē de Ridērs ieņēma 15. vietu, Duvāls palika 17., Ide 18., bet Demustjē 19. vietā, pārspējot vienīgi 72 gadus veco Hervi ‘Napiku’ Lemonjē.