Vācu superauto ražošanas gigants “Porsche” ir radījis dzinēju, kas būtu piemērots startēšanai Formula 1 čempionātā, ja kompānija nolems atgriezties prestižākajā autosporta čempionātā 2021. gadā.

“Porsche” vārds jau ilgāku laiku apgrozās F1 aprindās kā potenciālais piektais dzinēju ražotājs, tomēr pagaidām tie vairāk bijuši vārdi kā darbi, turklāt runas apklusa, kad “Volkswagen Group” pameta izturības sacīkstes, lai ar savā paspārnē esošo “Audi” lielāku uzmanību veltītu elektromobiļu Formula E čempionātam.

“Porsche” motorsporta daļas vadītājs Frics Enzingers paziņojis, ka LMP1 dominances laikā viņi uzsāka darbu pie F1 noteikumiem atbilstoša 6 cilindru dzinēja. “2017. gadā daudz kas liecināja, ka F1 tehniskie noteikumi mainīsies un enerģijas reģenerācija no izplūdes gāzēm jeb MGU-H vairs netiks izmantota. Šai laikā “Porsche” bija FIA autoražotāju komisijas sastāvā un veda diskusijas arī par F1 nākotni no 2021. gada. No vienas puses piedalījāmies šajās sapulcēs, bet tai pat laikā būvējām sešu cilindru motoru WEC vajadzībām. Protams, domājām, ko nāktos izmainīt, pievienojoties F1. Šādus ražojumus var pavērst divos virzienos.”

“F1LV

2017. gada izskaņā kļuva skaidrs, ka 40 iesaistīto cilvēku projekts netiks realizēts, jo “Porsche” pameta izturības sacīkstes, kur tobrīd LMP1 klasē reāli sacentās vienīgi ar “Toyota”.  Ar to gan jaunā dzinēja attīstība neapstājās un šobrīd jau tiek veikti dzinēja testi, tomēr ienākšana čempionātā jau 2021. gadā tiktu apstiprināta jau pērn, kas tomēr nav noticis.

Pašlaik nav skaidrības vai un kad vācu ražotājs varētu atgriezties čempionātā un kuras komandas izmantotu “Porsche” ražojumus. Pēdējoreiz “Porsche” dzinēji F1 tika izmantoti 1991. gadā “Footwork” komandas formulām, tomēr no 1984. līdz 1987. gadam “McLaren” ar tiem guva lieliskus panākumus, izcīnot 25 uzvaras, kas ļāva Nikijam Laudam un Alenam Prostam izcīnīt kopumā 3 čempiona titulus.