Neatkarīgi kuras komandas braucējus Lielbritānijas Grand Prix atbalstījāt, skaidrs, ka posma skatīšanās nebija no tām mierīgākajām. Pavērsieni bija ik uz stūra, tādēļ vērts ieklausīties, kas par svētdienas sacīkstēm sakāms pašiem braucējiem.

Par vienu no spožākajiem mirkļiem kļuva Sebastiana Fetela un Maksa Verstapena sadursme. “Domāju, ka viņš kļūdījās bremzēšanā. Es vēlāk ar viņu aprunājos un viņš uzreiz man atvainojās. Iznākums ir sarūgtinošs, bet te neko vairs nevar mainīt,” stāsta Verstapens. “Tika salauzts stūres pastiprinātājs, līdz ar to tiku pie pamatīga fiziskā treniņa. Sēdeklis palēcās uz augšu un mazliet kustējās. Difuzors bija salauzts, grīda bija bojāta, redzēju kā atdalās tās gabali. Mašīna beigās vairs neuzvedās kā vēlētos, tādēļ esmu priecīgs pat par piekto vietu.

Fetels par šo incidentu saņēma 10 sekunžu sodu, tomēr tas rezultātus būtiski neietekmēja, jo “Ferrari” pilots tāpat punktus neguva. “Ceļā uz ‘Stowe’ pagriezienu mani apdzina, taču viņš izbrauca plaši, tādēļ 15. līkumā veicu labāku izeju. Man izskatījās, ka viņš atstāj vietu iekšmalā, tādēļ centos tur ielīst. Kad veicu manevru, vietas palika mazāk un bija jau par vēlu. Centos doties pa labi, taču nespēju izvairīties un mēs sadūrāmies,” situāciju komentē Fetels, atzīstot savu kļūdu. “Protams, sākumā man šķita, ka tur bija vieta, bet tā tika aizvērta, tomēr pāris apļus vēlāk sapratu, ka nenovērtēju situāciju. Aizgāju pie Maksa un pateicu, ko domāju. Manuprāt, tas ir svarīgāk par jebkādiem tiesnešiu lēmumiem.”

“F1LV

Vēl pirms Verstapena un Fetela avārijas, skatītāji varēja ievilkt elpu, vērojot abu “Mercedes” braucēju cīņu, kas noslēdzās par labu mājiniekam Hamiltonam. Pēdējos apļos komanda pieņēma lēmumu drošības pēc iesaukt Hamiltonu boksos atkārtoti. Čempionāta līderis ignorēja komandas norādījumus.

Kādēļ riskēt? Man bija pitstopa laika pārsvars, taču jāņem vērā iebraukšana, pati stāvēšana, papildus spiediens mehāniķiem. Nav tā, ka es šaubos par viņu prasmēm, bet tā vienkārši būtu iespēja kļūdīties. Es biju sataupījis riepas. Cietākais sastāvs turējās labi un es braucu tālāk. Bija neliels nodilums un es sāku prātot, varbūt tiešām jābrauc boksos. Tas mūs satuvinātu, taču bija atlikuši septiņi apļi. Nolēmu, ka 21 sekunžu handikapu sadeldēt būs grūti, tādēļ paliku trasē. Es reti rīkojos pretēji komandas norādījumiem, taču šis šķita pareizākais lēmums,” stāsta Hamiltons.

Valteri Botass īsi pirms finiša nonāca muļķīgā situācijā – abi nogriežņi tika aizvadīti ar vidējā sastāva riepām, tādēļ somu sportistam nācās veikt ‘piespiedu pitstopu’, lai izmantotu vēl kādu riepu sastāvu. “Sākotnējā ideja bija radīt atšķirīgas stratēģijas. Viena mašīna otro nogriezni brauktu ar cietajām riepām, taču doma bija vidējās-cietās-vidējās. Mēs domājām, ka 1 pitstopa stratēģijas nav vērts apsvērt, tomēr kļūdījāmies. Tā (vidējās-cietās) bija pārliecinoši efektīvākā stratēģija, tomēr domājām, ka tā būs lēnāk.

Hamiltons arī uzslavēja savu pirmo apļu cīņu biedru Valteri Botasu. “Nav noslēpums, ka mēs ar Valteri gribam pārspēt viens otru. Šis cīņasspars mums abiem ir spēcīgāks par jebko, tādēļ ir ļoti svarīgi respektēt vienam otru. Zinu, cik sarežģīti šeit ir iegūt pole position. Viņš paveica satriecošu darbu. Zinu, cik grūti ir celties un aplieicnāt sevi katrā nedēļas nogalē, tādēļ braucēji ciena viens otru. Vēlamies braukt ritenis pie riteņa. Kad cīnies ar komandas biedru, tas ir pilnīgi cits līmenis.

Ja cīnies ar “Ferrari” riskēsi vairāk. Respekts nezudīs, tomēr gāzīsies viņiem virsū vairāk kā komandas biedram, ar kuru vēl pirms starta pārrunājam pirmo pagriezienu, lai būtu droši, ka nesaskriesimies. Kad apdzinu viņu, bet viņš centās artgūt pozīciju, varēju mainīt trajektoriju un bloķēt, tomēr tā nebūtu pareizā rīcība. Beigās viņš tika man garām, taču tās ir sacīkstes. Tas bija godīgi un lieliski.