Makss Verstapens izcīnījis neticamu uzvaru pavērsieniem pārbagātajā Vācijas Grand Prix izcīņā, kur lielu lomu spēlēja laikapstākļi, avārijas un drošības mašīnas fāzes. Negaidītu vietu uz goda pjedestāla nopelnīja Sebastians Fetels un Daņila Kvjats.

Lietus radīja izmaiņas Vācijas Grand Prix programmā, tomēr pēc vairākiem iesildīšanās apļiem, mašīnas nostājās savās starta pozīcijās un uzsāka braucienu no stāvošas pozīcijas.

Luiss Hamiltons nosargāja vadību, kamēr “Red Bull” braucējiem padevās pagalam neveiksmīgs starts – Verstapens zaudēja pozīcijas Botasam un Raikonenam, kuru gan mirkli vēlāk apdzina, kamēr Gazlī atkrita uz astoto pozīciju. Lielisks starts padevās “Ferrari” braucējim – Leklerks pakāpās no desmitās uz sesto vietu, kamēr pēdējā pozīcijā startējušais Fetels pakāpās uz 14. vietu.

“F1LV

Jau pirmajos apļos pēc izslīdēšanas cīņa noslēdzās Serhio Peresam. Trasē tika sūtīta drošības mašīna. Fetels un Albons uzreiz noreaģēja uz situāciju un devās boksos pēc vidēji slapjam laikam paredzētajām riepām. Apli vēlāk viņiem sekoja arī vairums pārējo braucēju.

Kevins Magnusens un Lenss Strols nolēma palikt trasē ar slapjā laika riepām un uzreiz pakāpās uz otro un piekto pozīciju, tomēr, drošības mašīnai dodoties malā, bija skaidri redzams, ka risks nav attaisnojies un konkurenti apsteidza Magnusenu viens pēc otra. Uz boksu apmeklējuma rēķina nepaveicās arī Raikonenam, kurš zaudēja pozīcijas Leklerkam un Hulkenbergam. Pēc 10 sacīkšu apļiem secība bija sekojoša: Hamiltons, Botass, Verstapens, Leklerks, Hulkenbergs, Raikonens, Fetels, kamēr Gazlī atradās tikai 14. pozīcijā.

Kamēr Hulkenbergs atradās piektajā pozīcijā, otrai “Renault” mašīnai neklājās tik gludi – Rikjardo pirmos 15 apļus pavadīja, cīnoties par pozīcijām otrajā desmitniekā, līdz dūmu mutulis no dzinēja pielika punktu austrālieša braucienam.

Virtuālās drošības mašīnas laikā Leklerks un Hulkenbergs devās boksos pēc jauna vidēji slapjā laika riepu komplekta. “Ferrari” braucējs saglabāja pozīciju, kamēr Hulkenbergs nonāca aiz Raikonena. Abi braucēji ar svaigām riepām bija neapturami. Hulkenbergs atguva savu pozīciju, kamēr Leklerks tuvojās saviem konkurentiem, deldējot atstatumu par aptuveni 2-3 sekundēm aplī.

17. aplī Makss Verstapens centās apdzīt Valteri Botasu, tomēr mašīna mazliet saslīdēja un mēģinājums neizdevās, turklāt Verstapens zaudēja aptuveni divas sekundes.

Karloss Saincs nesavaldīja savu mašīnu trases priekšpēdējā līkumā un izslīdēja no trases. Mašīna apstājās īsi pirms barjerām un Saincs spēja atgriezties trasē, tomēr bija atkritis līdz 14. vietai aiz komandas biedra Norisa.

Kevins Magnusens pēc neveiksmes ar palikšanu pie slapjā laika riepām devās pēc vēl viena riska, 23. aplī ļaujot “Haas” komandas mehāniķiem uzlikt mašīnai sausā laika mīkstākās riepas. Apli vēlāk viņa piemēram sekoja arī Fetels. Apļu laiki liecināja, ka šis ir pareizais lēmums.

Verstapens bija pirmais no līderiem, klurš tika pie sausā laika riepām, tiesa gan, vidējas cietības, nevis mīkstākajām. Jau pirmajā aplī trasē viņš sagriezās pa 360 grādiem, līdz ar to Botasa aizsardzības pitstops ļāva viņam palikt priekšā Verstapenam.

Lando Noriss nobrauca malā tehnisku problēmu dēļ, kā rezultātā trasē tika sūtīta virtuālā drošības mašīna. Tās laikā Leklerks devās boksos un atgriezās trasē gandrīz 7 sekundes priekšā Botasam. Hamiltons devās pitstopā pēc sausā laika riepām, tomēr virtuālās drošības mašīnas fāze beidzās. Vai viņam būtu izdevies nosargāt pirmo pozīciju nav zināms, jo otrajā vietā esošais Leklerks nenoturējās trasē un Vācijas Grand Prix noslēdza, atduroties pret drošības barjeru.

Trasē tika sūtīta drošības mašīna un Fetels devās boksos pēc jauna vidēji slapjā laika riepām. Hamiltons tikmēr izslīdēja no trases un sabojāja savas mašīnas priekšējo antispārnu. Pēc ļoti gara pitstopa Hamiltons atgriezās trasē ar vidēji slapjā laika riepām piektajā pozīcijā, taču saņēma piecu sekunžu sodu par došanos boksos pa nepareizo pusi boksu ieejas ceļu norobežojošajam mietiņam.

Par jauno sacensību līderi piepeši kļuva Valteri Botass, taču arī viņam bija jādodas pēc jauna riepu komplekta. Visi braucēji nu bija tikuši pie vidēji slapjā laika riepām. Botass atkrita uz trešo vietu aiz Verstapena un Hulkenberga.

33. apļa izskaņā drošības mašīna devās malā un haotiskās sacīkstes varēja atsākties. Hamiltonam vajadzēja vairākus apļus, lai tiktu galā ar priekšā esošo Albonu. Labāko trijniekā Verstapens veikli iekrāja nopietnu handikapu, kamēr Hulkenbergs un Botass cīnījās par otro vietu. Koši dzeltenā “Renault” formula nespēja turēt līdzi Botasa un Hamiltona nostaļģiski balti krāsotajām “Mercedes” mašīnām un atkrita uz ceturto vietu.

Sebastians Fetels sacīkšu laikā veica pārrunas ar komandu par turbokompresora problēmām. “Ferrari” ātruma ziņā nespēja turēt līdzi vadošajām komandām. Fetels savā mājas posmā cīnījās ar Pjēru Gazlī par astoto un devīto pozīciju līdz Kimi Raikonena kļūda ļāva abiem tikt galā somu braucējam. Arī otram vācietim Niko Hulkenbergam neklājās labāk – turpat, kur beidzās Leklerka sacīkstes, sienā nonāca arī Hulks.

Trasē tika sūtīta drošības mašīna. 23 apļus pirms finiša viņa mašīnai tika uzmontēts jauns vidēji slapjā laika riepu komplekts. “Red Bull” veica ātru pitstopu un Makss nezaudēja vadību. Arī Fetels devās boksos un atkāpās uz desmito vietu pēc nelielas aizkavēšanās ar priekšējās labās riepas uzmontēšanu.

Lanss Strols kā vienīgais sacīkstes atsāka ar sausā laika riepām, tiesa, no pēdējās pozīcijas. Kvjats un Magnusens devās boksos mirklī, kad drošības mašīna devās malā. Albons centās apdraudēt Hamiltona pozīciju, taču vispirms piekāpās Saincam, kurš arī uzbruka Hamiltonam, bet tad zaudēja vēl vairākas pozīcijas.

Sausā laika riepas izrādījās pareizs solis un apli vēlāk lielākā daļa braucēju devās boksos. Trasē palika Hamiltons, Raikonens, Fetels un Džiovinaci. Visi četri devās boksos apli vēlāk. Par jauno līderi kļuva Lenss Strols. Soda dēļ Hamiltons nonāca 12. pozīcijā.

Verstapens atguva vadību. Aiz viņa un Strola brauca Kvjats, Botass, Saincs un Magnusens, kamēr Fetels atradās devītajā vietā. Albons apdzina Magnusenu un nonāca sestajā vietā. Arī otra “Toro Rosso” mašīna lidoja – Kvjats apdzina Strolu un pacēlās uz otro vietu.

Luisa Hamiltona diena pārvērtās no sliktas par murgainu pēc vēl vienas izslīdēšanas. Ar to bija pietiekami, lai atkristu uz 13. vietu, priekšā tikai abām “Williams” mašīnām, taču pēc pitstopa nonāca arī aiz tām.

Fetels apdzina Albonu un 10 apļus pirms finiša iekļuva labāko sešiniekā. Pāris apļus vēlāk tā pārvērtās par piekto pozīciju, jo, tiecoties pēc Strola trešās pozīcijas, trasē nenoturējās Valteri Botass, avarējot pirmā līkuma izejā – tieši turpat, kur pirms tam bija sagriezies Hamiltons. Trasē vēlreiz devās drošības mašīna. Pēdējā vietā esošais Hamiltons veica pitstopu.

Piecus apļus pirms finiša sacīkstes atsākās. Fetels spēja tikt galā ar Saincu un nonākt 4. vietā. Albons apdzina Gazlī cīņā par sesto vietu. Trīs apļus pirms finiša Fetels apdzina arī Strolu un pakāpās uz trešo vietu. Pjēra Gazlī sacīkstes noslēdzās pēc ietriekšanās Albona mašīnas aizmugurē. Priekšpēdējā aplī Fetels apdzina Kvaju un nonāca jau otrajā vietā.

Makss Verstapens izcīnīja satriecošu uzvaru, bet uz goda pjedestāla viņam pievienojās Fetels un Kvjats. Čempionāta līderis Luiss Hamiltons apdzina “Williams” mašīnas, finišējot 11. vietā bez punktiem.

Punktu par ātrāko sacīkšu apli nopelnīja sacensību uzvarētājs Makss Verstapens.

Nākamais posms jau pēc nedēļas risināsies Hungaroringā, Ungārijā.