Formula 1 sacensību tiesnešiem pēc Itālijas GP kvalifikācijas bija darbu pilnas rokas. Izskatot situāciju no visu braucēju skatupunkta pieņemtas sankcijas attiecībā pret vairākiem Q3 farsā iesaistītajiem.

Niko Hulkenbergam, kurš kā pirmais devās ārā no boksiem, netika piešķirts sods par apzinātu un nevajadzīgu izbraukšanu ārpus trases robežām iesildīšanās apļa pirmajā pagriezienā, tomēr viņam, tāpat kā Karlosam Saincam un Lensam Strolam piešķirti brīdinājumi par nevajadzīgu braukšanu pārāk lēni.

Visi trīs iesaistītie norādīja, ka arī konkurenti rīkojušies identiski, tomēr tiesneši lēmuši, ka tieši šo trīs sportistu centieni iegūt aizvēju esot izraisījuši ķēdes reakciju, kuras rezultātā vairums trešās kvalifikācijas kārtas dalībnieku nepaspēja uzsākt pēdējo lidojošo apli.

Vienīgais Q3 braucējs, kurš saņēmis reālu starta pozīciju sodu, ir vienīgais, kurš nebija iesaistīts pēdējo minūšu taktiskajās spēlītēs – Kimi Raikonens. Pēc avārijas viņa “Alfa Romeo” mašīnai nācās mainīt pārnesumkārbu, kā rezultātā Kimi saņēmis piecu starta vietu sodu, ļaujot uz desmito vietu pakāpties viņa komandas biedram Antonio Džiovinaci. Raikonens atzina, ka avārija radusies pilnībā savas kļūdas dēļ.

Īsi pēc somu sportista izslīdēšanas trasē tika izkārti sarkanie karogi, liedzot vairākiem braucējiem pabeigt savu lidojošo apli. Pēc sākotnējās informācijas to nepaguva Botass, Albons un Strols, taču pāris minūtes vēlāk Valteri Botasa rezultāts tika atjaunots, sniedzot viņam trešo starta pozīciju.

Lai gan starta – finiša līniju “Mercedes” braucējs šķērsoja, traucoties garām trases darbiniekam, kurš bija izkāris sarkano karogu, sesija oficiāli tiek apturēta brīdī, kad sacensību tiesneši vienlaikus informē visus dalībniekus. Tas notika pāris sekundes pēc karoga izkāršanas, kad Valteri savu apli jau bija veicis, ļaujot viņam tikt pie ieskaitīta rezultāta. “Mercedes” komandas telemetrijas dati atklāja, ka tautieša avārija maksāja Botasam 0.2 sekundes, ar ko būtu pieticis, lai izcīnītu pole position.

Tikmēr savu apļa laiku varēja zaudēt ceturtās starta pozīcijas īpašnieks Sebastians Fetels. Vācietis savā vienīgajā lidojošajā aplī trešajā kārtā izbrauca ‘Parabolica’ pagriezienā ar ļoti plašu trajektoriju. Ja visi četri riteņi vienlaikus atrastos ārpus trases, viņa apļa laiks tiktu dzēsts.

Pēc incidenta izskatīšanas no dažādiem rakursiem, tiesneši secināja, ka labās puses riteņi no citām kamerām izskatās, ka ir pilnībā pāri baltajai līnijai, taču no citām nav atrodams mirklis, kad visi četri riteņi vienlaikus pilnībā atrastos ārpus trases. Tā kā viennozīmīgu lēmumu pieņemt nebija iespējams, tiesneši nolēma Fetelu nesodīt, saglabājot viņa ātrāko apli.