Formula 1 čempionāts savu ‘Eiropas sezonu’ ir noslēdzis un nu devies Āzijas tūrē. Par pirmo pieturvietu kļuvusi Singapūra. Tropiskajā Dienvidāzijas zemē sacensības norisinās pie mākslīgā apgaismojuma, taču laika zonu atšķirību dēļ pēc Eiropas laika, sacīkstes notiks pa dienu.

Trase sastāv no 23 pagriezieniem un uzskatāma par pilnīgu pretstatu septembra sākumā notikušajiem Beļģijas un Itālijas posmiem. Lēnajā un līkumotajā ielu trasē nav viegli atrast labu apdzīšanas izdevību un manevri allaž būs riskanti, jo līdzīgi kā leģendārajā Monako ielu trasē drošības joslu ir ļoti maz un katra kļūda var noslēgties ar nolauztu riteni.

Tieši tāpēc nav pārsteigums, ka kopš 2008. gada, kad Marinabejā pirmoreiz notika Singapūras Grand Prix, tā arī nav izdevies aizvadīt sacensības bez drošības mašīnas izmantošanas. Tā var sajaukt kārtis komandu stratēģijās un radīt iespēju sagaidīt negaidītus rezultātus. 2008. gadā tieši šeit “Renault” sabojāja savu reputāciju, kad Fernando Alonso uzvarēja no 15. starta pozīcijas pēc komandas biedra Nelsona Pikē Jr. apzināti izraisītas avārijas.

Daudzie pagriezieni liegs braucējiem atrast iespēju ievilkt elpu, kas šeit pat miera stāvoklī ir sarežģīti, jo karstais un mitrais gaiss rada saunas sajūtu. Singapūra ir vieta, kur braucēji svīst visvairāk. Sacīkšu pilota svars brauciena laikā var samazināties līdz pat pieciem kilogramiem.

Grafiks: Pirelli

Šogad “Ferrari” ir labākie ātrajās trasēs, kur ir augsti maksimālie ātrumi un liela nozīme dzinēju jaudai. Spa un Monca bija perfekti piemēri šādiem apstākļiem, kamēr Singapūra atrodas skalas otrā galā. Šeit īpaši liela nozīme būs spējai saglabāt labu saķeri lēnajos pagriezienos un pielāgoties ļoti augstam piespiedējspēka līmenim.

Vēsturiski “Mercedes” komandai Singapūrā nav klājies diez ko labi, turklāt situāciju neuzlabo apstākļi. Karstā laikā īpaši liela nozīme ir mašīnas dzesēšanas sistēmai. Tā ir “Mercedes” komandas Ahileja papēdis, ko uzskatāmi nodemonstrēja Austrijas posms. Samērā zemo vidējo ātrumu dēļ sacīkstes gandrīz vienmēr sasniedz 2 stundu robežu, radot lielu risku pārkarsēt vairākas komponentes.

Iespējams, šādos apstākļos vispiemērotākā ir tieši “Red Bull” formula. Abi tās braucēji ir izmēģinājuši ceturtās paaudzes “Honda” dzinējus. Alekss Albons savos pirmajos divos startos neko ievērības cienīgu nav parādījis. Šajā nedēļas nogalē būs īpaši svarīgi turēties 20 sekunžu robežās no Verstapena, apgrūtinot konkurentu iespējas pielāgot un dažādot savu stratēģiju. Viens nav cīnītājs – to lieliski pierādīja Ungārija. Ja Maksam nebūs ieročnesēju, Hamiltons var cerēt uz savu devīto uzvaru šosezon.

Liela nozīme būs komandu spējām pamatoties uz iepriekšējo sezonu analīzi, jo treniņbraucieniem, it īpaši piektdien, būs mazāka nozīme kā citur. Pirmā sesija tiks aizvadīta pie dabīgā apgaismojuma, bet pati trase, atšķirībā no leģendārajiem Eiropas posmiem, ikdienā netiek izmantota sacīkšu vajadzībām, tādēļ saķere uzlabosies ļoti strauji un trases īpašības var mainīties iespaidīgos ātrumos.

Pērn abas vadošās pozīcijas no ‘pārējiem’ izcīnīja ar “Renault” dzinēju startējušie Fernando Alonso un Karloss Saincs. Tieši “McLaren” un “Renault” komandas pēdējos posmos iekrājušas pārsvaru un nostiprinājušās vadošo pieciniekā. Sagaidāms, ka tieši šīs divas komandas būs nopietni kandidāti uz punktiem arī šajā nedēļas nogalē. Īpaši motivēts sevi pierādīt būs Niko Hulkenbergs, kuram draud palikšana bez vietas 2020. gada sezonā.

Pagājušajā nedēļā pasaulē nāca Serhio Peresa meitiņa. Redzēsim vai Peresam izdosies atkārtot Kvjata Vācijas meistarstiķi, sasniedzot izcilu rezultātu nākamajā posmā pēc ģimenes pieauguma. pagājušā gada “Racing Point” (tolaik vēl “Force India”) finansiālās grūtības atstāja savas pēdas uz 2019. gada sezonas sākuma mašīnas konkurētspēju, tomēr Lorensa Strola nopietnās investīcijas ļāvušas arvien biežāk redzēt Peresu starp desmit ātrākajiem braucējiem.

Gaisa temperatūra visas nedēļas nogales garumā turēsies aptuveni +30 grādu robežās, bet gaisa mitrums būs aptuveni 70 %. Nedēļas nogales laikā nokrišņi netiek prognozēti, tomēr lietutiņš var ierasties pirmdien. Ja tas pienāks dienu ātrāk, komandām nāksies atpakot slapjam laikam paredzētās riepas. Lietainos apstākļos ielu trasē prognozēt ko ir īpaši sarežģīti.

Sacensības tiešraidē Latvijas teritorijā iespējams vērot kanālā “RTL” vācu valodā, bet latviski pirmdien būs vērojams sacensību apskats kanālā “Best4Sport TV”, kā arī daudz īsākā apkopojumā raidījumā “Motoru Sporta 5minūte”.

TRĪS PIETURAS PUNKTI:

  • Vai “Ferrari” pagarinās uzvaru sēriju līdz trim?
  • Vai Verstapens spēs revanšēties pēc pēdējo posmu neveiksmēm?
  • Vai “Renault” ir atgriezušies cīņā par ceturto vietu?

SACENSĪBU PROGRAMMA

Piektdiena, 20. septembris

11:30 Pirmie treniņbraucieni
15:30 Otrie treniņbraucieni

Sestdiena, 21. septembris

13:00 Trešie treniņbraucieni
16:00 Kvalifikācija

Svētdiena, 22. septembris

15:10 Singapūras Grand Prix starts