Tūlīt būsim galapunktā. Lielveikalu skatlogus pamazām sāk izdaiļot Ziemassvētku dekorācijas, termometra stabiņš Latvijā arvien slinkāk pārsniedz nulli, bet tumsa pārņem jau tā īsās dienas arvien straujāk un straujāk. Tas nozīmē tikai vienu – laiks pielikt punktu 70. Formula 1 sezonai. Tas tiks paveikts vietā, kur starts tiek dots gaismā, bet finišs pie mākslīgā apgaismojuma!

Saulriets sacīkšu laikā līdzjutējiem ļauj baudīt skaistus skatus ar krāsainām debesīm, bet inženieriem nākas palauzīt galvu, jo asfalta temperatūra sacīkšu laikā var kristies pat par vairāk kā 10 grādiem. Mūsdienu formulas ir ļoti sensitīvas pat pret vismazākajām temperatūras atšķirībām, tādēļ spēku samēri var mainīties pat sacensību laikā, turklāt, tā kā šīs ir sezonas pēdējais posms, vairumam braucēju jaudas agregāti un to komponentes būs pamatīgi nodzīti un tiem pastāvēs risks neizturēt līdz galam.

Pati trase ir viens no modernākajiem un dārgākajiem kompleksiem pat priekš tādas bagātnieku izklaides kā F1. Infrastruktūra ir ļoti augstā līmenī, braucēju viesnīcas ir pie pašas trases, bet boksu garāžas pat aprīkotas ar gaisa kondicionēšanas sistēmu. Trase ved pretēji pulksteņa rādītāja virzienam.

Līdzīgi kā Ostinas trasē Teksasā šeit inženieriem jāatrod regulējumu zelta vidusceļš starp trim ļoti atšķirīgiem sektoriem. Pirmajā sektorā formulas traucas cauri vairākiem samērā ātriem pagriezieniem, kam seko divas garas un ātras taisnes, bet apļa beigas atgādina ielu trases ar vairākiem ļoti šauriem un lēniem līkumiem. Vēsture pierādījusi, ka Jasmarīnas trasē apdzīt ir ļoti sarežģīti, jo sekošana tuvu priekšējai mašīnai pagriezienā pirms taisnes ir apgrūtinoša. DRS sistēma un aizvējš šogad sniedz lielas priekšrocības aizmugurē braucošajam, tādēļ ir cerības šogad trasē ieraudzīt vairāk notikumu kā agrāk.

Problēmas ar apdzīšanu ir iemesls, kādēļ komandas lūkosies viena pitstopa stratēģijas virzienā. Trase nav pārāk prasīga pret riepām, tomēr pastāv risks pārkarsēt aizmugurējās riepas, kas paātrina degradāciju, kamēr priekšējās visai ātri var nodeldēt paši braucēji ar kļūdām bremzēšanā un riteņu sabloķēšanā. Jasmarīna ir ļoti prasīga pret bremzēm. Šeit būs īpaši svarīgi atrast nepieciešamo saķeri, lai mašīna trasē uzvestos kā nāktos.

Grafiks: Pirelli

“Ferrari” komandas noskaņojumu pēc nedienām Brazīlijā diez vai uzlabos doma, ka jādodas uz trasi, kur 10 piegājienos viņiem tā arī nav izdevies izcīnīt uzvaras. Leklerka un Fetela duelis galvenos apgriezienus iegūs nākamgad, kad viss sāksies no nulles, taču psiholoģiskās spēlītes, ierādot komandas biedram ‘viņa īsto vietu’ ir sākušās. Katra iespēja aiztraukties garām otrai sarkanajai mašīnai tiks izmantota.

Pēc straujā formas kāpuma un došanos uz atbilstošākām trasēm pēc vasaras pārtraukuma, itāļi nav uzvarējuši jau piecus posmus pēc kārtas. Par vienu no “Ferrari” glābiņiem uzskatāms ātrums viena apļa ietvaros, tomēr “Mercedes” bieži guvuši virsroku ar prasmīgāku pitstopu stratēģiju. ‘Sudraba bultas’ Jasmarīnā allaž traukušās strauji un sagaidāms, ka šis gads nebūs izņēmums.

Pēc uzvaras dekādes priekšpēdējā posmā Brazīlijā “Red Bull” braucējs Makss Verstapens ir ļoti tuvu tam, lai sezonu kopvērtējumā noslēgtu 3. vietā. “Honda” dzinējs ir pietiekami attīstīts, lai cīnītos arī taisnēs, bet komandas biedrs Albons pamazām tuvojas vadošajiem braucējiem, kas liek arī konkurentiem pārdomāt savu taktiku. Gadiem skatītāji vēlējās, lai par uzvaru cīnītos vismaz 3 komandas. Šie laiki ir pienākuši un potenciālo uzvarētāju loks tiešām ir plašs, lai gan favorīts, protams, ir šī gada čempions un stabilākais braucējs Luiss Hamiltons, tomēr Botass lielu atbalstu nevarēs sniegt – dzinēja maiņas dēļ viņš startēs no beigām.

Cīņa par ātrākās komandas godu no pārējām jau noslēgusies. Nokautu cīniņam ar “Renault” Brazīlijā pielika Karloss Saincs ar satriecošu trešo vietu, startējot no pēdējās pozīcijas pēc problēmām ar “Renault” dzinēju kvalifikācijā. Par vienu no galvenajām panākumu atslēgām uzskatāms tieši satriecošais sniegums Sainca un Norisa izpildījumā.

Vēl viens braucējs, kura sasniegumi pēdējos posmos nav palikuši bez ievērības, ir Pjeŗs Gazlī. “Red Bull” izvilka ‘džokeri’, samainot Albonu un Gazlī vietām, jo francūzis guvis otro elpu, regulāri finišē punktos un, ja Brazīlijas pejedestāls lielā mērā norakstāms uz vadošo braucēju ķibelēm, tad “McLaren”, “Renault”, “Racing Point”, “Alfa Romeo” un “Haas” piloti tika pieveikti tīrā cīņā. Gazlī ir atguvis pārliecību, bet “Toro Rosso” komandai ir izdevies neatkārtot Kvjata situāciju, kurš pēc 2016. gada rokādes ar Verstapenu psiholoģiski pilnībā sabruka.

Pēc Nikolā Latifi apstiprināšanas “Williams” komandas sastāvā ir pilnībā zināms 2020. gada F1 braucēju sastāvs. Tas nozīmē, ka pēdējoreiz Grand Prix sacīkstēs, vismaz uz kādu laiku, redzēsim Niko Hulkenbergu un Robertu Kubicu. Hulkenbergs šogad spēja izrādīt ļoti cienījamu konkurenci komandas jaunpienācējam Rikjardo, tomēr atbildīgākajos brīžos vienmēr kaut kā pietrūka. Avārija Vācijā liedza piepildīt sapni par pjedestālu, kamēr Roberta Kubicas atgriešanās neizvērtās tik spoža, kā fani bija cerējuši. Poļu braucējs regulāri zaudēja savam komandas biedram Raselam un pacīnīties ar citu komandu braucējiem sanāca reti. Vai Latifi būs labāks? To rādīs laiks, taču finansiālā aizmugure kanādietim ir daudz spēcīgāka, un Klēras Viljamsas vadībā “Williams” lielu naudas žūksni nekad nav smādējuši.

Vai esi gatavs Abū Dabī Grand Prix izcīņai? Pirms tās izpildi viktorīnu un padalies ar saviem rezultātiem sociālajos tīkos!

Sacensības tiešraidē Latvijas teritorijā iespējams vērot kanālā “RTL” vācu valodā, bet latviski pirmdien būs vērojams sacensību apskats kanālā “Best4Sport TV”, kā arī daudz īsākā apkopojumā raidījumā “Motoru Sporta 5minūte”, bet “F1LV podkāstā” viesosies Valdis Valters.

TRĪS PIETURAS PUNKTI:

  • Vai vienkāršotie priekšējie antispārni šogad uzlabos apdzīšanas iespējas Jasmarīnā?
  • Kā pēc izgāšanās Brazīlijā trasē uzvedīsies abi “Ferrari” braucēji?
  • Vai laiks teikt ardievas Hulkenbergam un Kubicam?

SACENSĪBU PROGRAMMA

Piektdiena, 29. novembris

11:00 Pirmie treniņbraucieni
15:00 Otrie treniņbraucieni

Sestdiena, 30. novembris

12:00 Trešie treniņbraucieni
15:00 Kvalifikācija

Svētdiena, 1. decembris

15:10 Abū Dabī Grand Prix starts