No trešdienas līdz piektdienai Formula 1 līdzjutējiem bija iespēja gūt pirmo priekšstatu par gaidāmo 2020. gada sezonu. Pagājušais gads lieliski pierādīja, ka rezultāti nav objektīvākā mēraukla potenciālo spēku samēru novērtēšanai, tomēr ir interesanti ieskatīties un salīdzināt komandu sniegumu.
Rezultāti
Kā jau tas ierasts, it īpaši pirmajai testu nedēļai, labākie apļu laiki pārsvarā tika sasniegti pēdējā dienā. Sākums vienmēr ir lēns un piesardzīgs, lai pārbaudītu, vai visas sistēmas strādā, jo palikšana trases malā var maksāt daudz vērtīgā laika.
Pārliecinoši ātrākie ar savu revolucionāro mašīnu bija “Mercedes” braucēji Valteri Botass un Luiss Hamiltons, kamēr labāko rezultātu no pārējiem sasniedza “Alfa Romeo” veterāns Kimi Raikonens. Viss vadošo trio savus ātrākos apļus sasniedza ar pašu mīkstāko riepu sastāvu (C5), kamēr Peress, Verstapens, Saincs un visi braucēji aiz Fetela izmantoja C3 riepas, bet Albons pat C2. Protams, atšķirības apļu laikos starp riepu sastāviem nav tik milzīgas un “Mercedes” atrastos galvgalī arī ar soli cietāku komplektu.
“Red Bull” un “Ferrari” atrodami aiz vairākām otrā ešalona komandām, tomēr pirmajai nedēļai tas ir pilnīgi normāli (pirms gada galvgalī atradās “Renault”, “Toro Rosso” un “Alfa Romeo”). Ja “Red Bull” garākos nogriežņos izskatās pārliecinošs, tad “Ferrari” ar jauno modeli nav izdevies trāpīt desmitniekā, ko norāda arī komandas vadītāja Mattia Binotto izteikumi.
Barselonas testu 1. nedēlas rezultāti
V. | Braucējs | Komanda | 1. diena | 2. diena | 3. diena | Apļi |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Valteri Botass | Mercedes | 1'17.313 | 1'19.307 | 1'15.732 | 221 |
2 | Luiss Hamiltons | Mercedes | 1'16.976 | 1'18.387 | 1'16.516 | 273 |
3 | Kimi Raikonens | Alfa Romeo | 1'17.091 | 134 | ||
4 | Estebans Okons | Renault | 1'18.004 | 1'18.557 | 1'17.102 | 190 |
5 | Lenss Strols | Racing Point | 1'18.282 | 1'17.338 | 168 | |
6 | Serhio Peress | Racing Point | 1'17.375 | 1'17.347 | 203 | |
7 | Daņila Kvjats | AlphaTauri | 1'17.698 | 1'17.427 | 178 | |
8 | Antonio Džiovinaci | Alfa Romeo | 1'20.096 | 1'17.469 | 231 | |
9 | Makss Verstapens | Red Bull | 1'17.516 | 1'17.636 | 254 | |
10 | Daniels Rikjardo | Renault | 1'17.873 | 1'17.749 | 1'17.574 | 190 |
11 | Pjērs Gazlī | AlphaTauri | 1'18.121 | 1'17.783 | 206 | |
12 | Karloss Saincs | McLaren | 1'17.842 | 1'18.274 | 237 | |
13 | Aleksandrs Albons | Red Bull | 1'17.912 | 1'18.154 | 217 | |
14 | Sebastians Fetels | Ferrari | 1'18.154 | 1'18.384 | 173 | |
15 | Džordžs Rasels | Williams | 1'18.168 | 1'18.266 | 189 | |
16 | Šarls Leklerks | Ferrari | 1'18.289 | 1'18.335 | 181 | |
17 | Romēns Grožāns | Haas | 1'18.496 | 1'18.380 | 206 | |
18 | Nikolā Latifi | Williams | 1'18.382 | 1'19.004 | 135 | |
19 | Roberts Kubica | Alfa Romeo | 1'18.386 | 59 | ||
20 | Lando Noriss | McLaren | 1'18.474 | 1'18.454 | 186 | |
21 | Kevins Magnusens | Haas | 1'18.466 | 1'19.708 | 110 |
Veiktie apļi
Lai gan tehniskie noteikumi daudz pārmaiņas nav piedzīvojuši, pirmā testu diena allaž ir smaga, jo vairākas inovācijas pirms tam izmēģinātas tikai datoru simulācijās, tādēļ fakts, ka pilnīgi visas 10 komandas pirmajā dienā sasniedza 100 apļu robežu, bija visai iespaidīgs. Pērn tas izdevās tikai 6 komandām, turklāt “Williams” izlaida pirmās divas testu dienas. Arī otrajā dienā darbu apjomi nekritās un “Mercedes” pat ar elektriskām problēmām veica 183 apļus. ‘Sudraba bultas’ un “Red Bull” veica vislielāko distanci, turklāt ļoti vienmērīgi sadalīja abu braucēju laiku pie stūres – katrs tika pie vairāk kā 200 apļiem.
Pēdējā dienā vairākas sarkano karogu fāzes pamatīgi ietekmēja dažu komandu darbu. Vissmagāk cieta “Haas”, jo pēc Magnusena avārijas amerikāņu vienība zaudēja praktiski pusi dienas un trīs dienu ciklā aizvadīja mazāk apļu par visiem pārējiem konkurentiem. “Ferrari” trešajā dienā nācās mainīt Sebastiana Fetela mašīnas dzinēju. Tā rezultātā “Ferrari” produktīvākā diena bija pati pirmā, kad viņi veica 132 apļus. Pilnīgi visas pārējās komandas savā darbīgākajā dienā veica vairāk apļu.
Salīdzinājums pēc trases īpatnībām
Ļoti interesantu grafiku piedāvā Formula 1 čempionāta organizatori. Tajā salīdzināts “Mercedes” formulu ātrums ar konkurentiem dažādos trases segmentos. Ja pērn “Ferrari” dominēja ātrajās un garajās taisnēs, bet bija pilnīgi bezspēcīgi lēnajos līkumos, tad šoreiz viss ir otrādi – lēnie līkumi sarkanajiem bijuši parocīgāki. Te gan jāņem vērā piespiedējspēka regulējumu atšķirības, jo, piemēram, “Alfa Romeo”, kas arī izmanto “Ferrari” diznējus, taisnēs izskatījās ļoti ātri.

Secinājumi
Pērn nebija jāgaida pirmais posms, kad daži jau savā prātā bija pasnieguši “Ferrari” komandai čempionu trofeju. Kad pienāca laiks Austrālijai, viss sagriezās kājām gaisā un tifosi līdz uzvarai nācās gaidīt vairākus mēnešus. Tagad vērojams tieši tas pats – “Mercedes” ir ātrākie, izturīgākie un pagājušo sezonu čempioni, tātad uzvarēs arī šogad. Realitāte ir mazliet atšķirīga. Mūs gaida vēl viens trīs dienu cikls, kurā apļu laiki būs ātrāki, mašīnu uzlabojumi vairāk atbildīs sezonas modelim, bet skatītāji joprojām nenojautīs ar kādu degvielas daudzumu rezultāti uzrādīti. 35 kilogramu atšķirība var ietekmēt apļa laiku par veselu sekundi. Nesteigsimies notikumiem priekšā.
Arī otrās nedēļas testiem varēsi sekot F1LV teksta tiešraidēs, kurās sekosim līdzi ekskluzīviem, interesantiem un nozīmīgiem notikumiem no Barselonas trases.