Otrais Formula 1 pirmssezonas testu cikls noslēdzās tāpat kā pirmais – ar “Mercedes” braucēju Valteri Botasu rezultātu tabulas galvgalī. Nav šaubu, ‘Sudraba bultas’ ir favorīti uz titulu arī šogad, tomēr vairāki rādītāji liecina, ka spēku samērs vēl var ievērojami mainīties.

REZULTĀTI

Fakts, ka otrajā testu nedēļā labākais rezultāts bija vairāk kā 0,4 sekundes lēnāks par Botasa pirmās nedēļas sasniegto, norāda, ka visas komandas vēl slēpjas. Pērn otrajā ciklā labākais rezultāts krita par vairāk kā sekundi. Lai gan tehniskie noteikumi lielas izmaiņas nav piedzīvojuši, tomēr dažādi regulējumi var sniegt daudz laika, tomēr zelta vidusceļa atrašana var aizņemt vairākas dienas.

Oficiāli, “Mercedes” šobrīd ir ātrākie, tomēr neviena komanda nevēlās uzņemties favorītu statusu, lai nepiedzīvotu tādu vilšanos, kādu pirms gada redzējām “Ferrari” izpildījumā. “Red Bull” vēl jāatrisina balansējuma problēmas, jo Verstapens ar Albonu gandrīz katrā sesijā paguva izslīdēt no trases. “Ferrari” varētu būt viena no lielākajām mīklām, jo “Alfa Romeo” un “Haas” pierādījuši, ka itāļu dzinēji taisnēs spēj attīstīt iespaidīgu ātrumu, kamēr Mattias Binotto vadītā komanda šobrīd vairāk laika iegūst pagriezienos. Apļa laiki gan nav iedvesmojoši un pesimisti “Ferrari” sezonas sākumā paredz 4. ātrākās komandas godu.

“F1LV

Lai gan Danielam Rikjardo pēdējā testu dienā uzrādīja apļa laiku, kas ļāva “Renault” pieveikt “Ferrari”, tomēr par trešo ātrāko komandu šobrīd būtu uzskatāma “Racing Point”. Allaž nosvērtais tehniskais vadītājs Endijs Grīns un braucēji Serhio Peress un Lenss Strols burtiski staro optimisma pilni. Komandas personāls kopš “Force India” laikiem nav daudz mainījies. Kad komandu vadīja Vīdžejs Malja, tā ar pašu mazāko budžetu regulāri spēja pacīnīties par 4. vietu konstruktoru ieskaitē, bet Lorensa Strola biezais naudas maks ļāvis palielināt apgrozāmos līdzekļus.

Barselonas testu 2. nedēļas rezultāti

V.BraucējsKomanda1. diena2. diena3. dienaApļi
1Valteri BotassMercedes1:18.1001:17.9851:16.196216
2Makss VerstapensRed Bull1:17.3471:17.7381:16.269160
3Daniels RikjardoRenault1:18.2141:18.3951:16.276177
4Šarls LeklerksFerrari1:18.2441:16.360261
5Luiss HamiltonsMercedes1:17.5621:22.4251:16.410193
6Estebans OkonsRenault1:21.5421:18.0131:16.433186
7Serhio PeressRacing Point1:17.4281:16.634238
8Karloss SaincsMcLaren1:18.2211:16.820209
9Sebastians FetelsFerrari1:18.1131:16.841229
10Džordžs RaselsWilliams1:18.5351:16.871205
11Daņila KvjatsAlphaTauri1:17.4561:16.914221
12Roberts KubicaAlfa Romeo1:16.94253
13Romēns GrožānsHaas1:18.6701:17.037193
14Pjērs GazlīAlphaTauri1:17.5401:17.066164
15Lenss StrolsRacing Point1:17.7871:17.118173
16Nikolā LatifiWilliams1:18.3001:17.313208
17Kimi RaikonensAlfa Romeo1:19.5151:17.415166
18Kevins MagnusensHaas1:18.2251:17.495140
19Aleksandrs AlbonsRed Bull1:17.5501:18.3931:17.803149
20Lando NorissMcLaren1:18.8261:17.573170
21Antonio DžiovinaciAlfa Romeo1:19.6792

VEIKTIE APĻI

Gan “Mercedes”, gan “Red Bull” šonedēļ cīnījās ar tehniskām ķibelēm, ļaujot “Ferrari” komandai pārliecinoši ieņemt pirmo vietu pēc veiktās distances. Fetels ar Leklerku trīs dienās kopā veica 490 apļus, kamēr negaidīti otro vietu ieņēma “Williams” ar 413 apļiem. “Red Bull” otrajā nedēļā kopā veica tikai 309 apļus, kas ir vismazāk no visām komandām, piekāpjoties pat “Alfa Romeo”.

Līdz ar to kopumā pirmssezonas testos visvairāk apļu veica “Mercedes” komanda, tomēr “Ferrari” piekāpās par mazāk kā pilnu sacīkšu distanci, pamanoties sasniegt 100 apļu robežu visās sešās testu dienās tāpat kā tuvākie sekotāji “McLaren”. Šai rādītājā gan visiespaidīgāk izskatās “Racing Point”, kuru ‘slinkākā’ diena bija pati pirmā, kad tika nobraukti 110 apļi, kamēr skalas otrā galā ir “Haas”, kuri vidēji dienā nobrauca tikai 108 apļus.

Individuāli visdarbīgākais braucējs bija pagājušā gada čempions Luiss Hamiltons, veicot 466 apļus. Labāko pieciniekā iekļuva arī viņa komandas biedrs Valteri Botass ar 437 apļiem, paliekot aiz Sainca (446 apļi), Leklerka (442 apļi) un Peresa (441 aplis).

SALĪDZINĀJUMS AR 2019. GADU

Pērn pirmssezonas testos tika aizvadītas astoņas dienas, kamēr šogad tikai sešas. Tā kā lielākais uzsvars tika likts uz pagājušā gada modeļu attīstīšanu, nevis jaunu iekārtu radīšanas gadu pirms revolūcijas tehniskajos noteikumos, tad pēc absolūtiem skaitļiem praktiski visas komandas veica mazāk apļus kā pagājušogad. Vienīgie izņēmumi ir “Racing Point”, kuri pērn bija nonākuši finansiālās grūtībās un pamazām rāpās ārā no bedres, kā arī “Williams”, kuri ieradās uz testiem tikai trešajā dienā.

Īpatnēji kā ātrākā apļa laika izteiksmē “Ferrari” un “AlphaTauri” (agrāk “Toro Rosso”) bija lēnāki par saviem pagājušā gada rezultātiem. “Williams” atrašanās tabulas galvgalī daļēji skaidrojama ar to, cik bezcerīgi lēnas Klēras Viljamsas vadītās komandas formulas bija pērn, tomēr šogad progress nudien ir jūtams un pēdējā starta rinda vairs nav nolemta savulaik izcilajai komandai.

SECINĀJUMI

Uz doto brīdi “Mercedes” ir ātrākie un Austrālijā ieradīsies kā favorīti. Pat tad, ja “Ferrari” un “Red Bull” savus trumpjus vēl slēpj, to dara arī “Mercedes”. Sezonas sākumā “Racing Point” ir iespēja izrādīt pretestību, tomēr nedrīkst aizmirst par to, cik ciešs ir vidus ešalons ar “McLaren” un “Renault” līdzdalību.

Nopietnu lomu spēlēs tas, kurā brīdī katra komanda nolems pārtraukt šī gada modeļa attīstību un pilnībā koncentrēsies jaunajai sezonai. 2014. gadā tehniskie noteikumi piedzīvoja pamatīgas izmaiņas. Iepriekšējā gadā Fetels noslēdza sezonu ar deviņām secīgām uzvarām, bet 2014. gadā Sebs palika bešā. Šis bija lielisks piemērs pārāk vēlai fokusa maiņai. 2020. gada sezonas sākums un tai sekojošās taktikas var atstāt nopietnas pēdas uz komandu sniegumu vairāku sezonu garumā.

Kas attiecas uz lēnākajām komandām, “AlphaTauri”, “Alfa Romeo”, “Haas” un “Williams” šobrīd atrodas līdzīgās pozīcijās. Spēku samēri sezonas laikā vairākkārt mainīsies un augstāku vietu ne obligāti ieņems ātrāka komanda, bet gan tā, kas labāk izmantos izdevības tik haotiskos posmos kā 2019. gada Vācijas un Brazīlijas Grand Prix.