Šobrīd Formula 1 čempionāts ir sāpīga lēmuma priekšā – ieviešot 150 miljonu USD budžeta griestus mazās komandas joprojām cīnīsies par izdzīvošanu, jo to budžets ir mazāks, kamēr vēl lielāka līdzekļu taupīšana rezultēsies ar to, ka ļoti daudz lielo vienību darbinieku zaudēs savas darba vietas.

Lai gan sākotnējie noteikumi paredzēja 175 miljonu USD budžeta griestus, tomēr tie tika samazināti par 25 miljoniem USD pandēmijas dēļ. Vēl pavisam nesen tika izvirzīta ideja samazināt griestus līdz pat 145 miljoniem USD nākamgad, bet 2022. gadā ieviest 130 miljonu USD limitu, tomēr šī ideja neguva vienbalsīgu atbalstu. Par galvenajiem opozicionāriem kļuvuši “Ferrari”.

145 miljonu USD latiņa ir kārtējās izmaiņas, kas tiek pieprasītas pēc vienošanās pagājušā gada jūnijā. To nav iespējams sasniegt bez pamatīgiem upuriem, it īpaši cilvēku resursu lauciņā. Ja limits turpinās kristies, mēs nevēlamies nonākt pozīcijā, kad jāmeklē citi virzieni, lai aizpildītu vēlmi pēc sacīkstēm, kas ir iekodēts mūsu DNS,” situāciju komentē “Ferrari” komandas vadītājs Mattia Binotto.

Itāļu speciālists izteicis piedāvājumu izveidot divus budžeta griestus – vienus lielajām rūpnīcu komandām, otrus mazajām privātajām vienībām, kas varētu strādāt kā satelītkomandas.

Ja šī ārkārtas situācija tiešām rada izputēšanas risku mūsu konkurentiem un rada vajadzību pārskatīt čempionāta stūrakmeņus, “Ferrari” tam būtu atvērta. Tā nav ķecerīga doma, jo Formula 1 jau tam ir gājusi cauri un šobrīd līdzīgā situācijā atrodas citi čempionāti, piemēram, MotoGP.”

Tikmēr citas leģendāras vienības “McLaren” vadītājs Zaks Brauns ir citādās domās, norādot, ka Formula 1 neesot risks zaudēt statusu kā motorsporta elites čempionātam, ja budžeta griesti tiks samazināti līdz 125 miljoniem USD.

Esam nonākuši situācijā, kad čempionāta nākotne var būt pamatīgās briesmās, ja Formula 1 atgriezīsies pie saviem vecajiem ieradumiem. Ja skrienam notikumiem pa priekšu, mēs nevaram tikai censties pārdzīvot to, kas notiek šobrīd. Čempionātam jāspēj uzplaukt un tad mēs visi būsim uzvarētāji. Vēlos saturīgas debates, taču šie komentāri to neveicina, neatspoguļot esošo realitāti.”

Turpinot par Binotto izteikumiem, Brauns uzsver: “Diemžēl nav daudz komandu, kuras gīust peļņu, ja vispār kāda to spēj. Nedomāju, ka cilvēkus, kuri ir iesaistīti Formula 1, uz priekšu dzen peļņa. Domāju, ka viņi vēlās radīt panākumiem bagātu zīmolu. Katrai komandai ir savi iemesli, kādēl tā te atrodas. Vairums vēlās uzspodrināt citu projektu vērtību, vai tie ir enerģijas dzērieni vai ielas automašīnas.

Vaicāts par iespējamību, ka “Ferrari” varētu pamest čempionātu, Brauns norāda: “Man ļoti nepatiktu, ja viņi aizietu. Man nepatiktu, ja tas notiktu ar jebkuru no komandām. Mēs to nevēlamies redzēt. Tomēr čempionāts var izdzīvot ar 18 mašīnām. Domāju, ka ir citi jaudas agregātu ražotāji, kas var nodrošināt abas viņu klientu komandas ar dzinējiem. No otras puses raugoties, ja budžeta griesti būs pārāk augsti, izslēdzot vairākus investorus, nedomāju, ka ar 14 mašīnām būs pietiekami. 16 mašīnas būtu uz robežas, ar 18 pietiktu. Domāju, ka varam izdzīvot bez viņiem, taču labprāt gribētu, lai viņi paliek. Domāju, ka čempionāts vairāk iegūst, kamēr viņi piedalās, nevis ir prom.”