Lielbritānijas Grand Prix šogad noslēdzās dramatiski – pēdējos apļos sprāga abu līderu Luisa Hamiltona un Valteri Botasa riepas, bet stratēģisks lēmums no “Red Bull” puses vai nu liedza izcīnīt uzvaru, vai ļāva izvairīties no līdzīga likteņa.

Līdz pat pēdējam aplim viss gāja kā pa sviestu. Riepas likās labas. Valteri ļoti centās uzturēt tempu, kamēr es centos pietaupīt tieši to riepu. Izskatījās, ka viņš to nedara. Kad dzirdēju, ka viņa riepa ir pagalam, uzmetu aci savai un tā izskatījās kārtībā. Mašīna turpināja griezties, nekādu problēmu. Nodomāju, ka laikam viss būs kārtībā,” priekšpēdējā apļa notikumus komentē sacensību uzvarētājs Luiss Hamiltons.

Pēdējos apļos centos mazināt tempu, bet tad taisnē tā piepeši sadalījās. Redzēju, kā forma mazliet izmainās. Sirds sāka sisties straujāk, jo es nezināju, kas ar to noticis, līdz piespiedu bremzes. Tai brīdī bija redzams, ka riepa vairs neturas savā vietā. Turpināju braukt un uzturēt ātrumu, jo dažkārt tās nēdz nolidot nost un sabojāt antispārnu. Ak dievs, es lūdzos, lai es tiktu līdz galam un nebūtu pāŗak lēns. Man šķita, ka neizbraukšu pēdējos divus pagriezienus, bet, paldies dievam, izdevās. Esmu parādā komandai. Domāju, ka beigās būtu bijis pareizāk veikt pitstopu, kad redzējām riepas nodilumu.

Finiša līniju Hamiltons šķērsoja mazāk kā 6 sekundes priekšā Verstapenam. Priekšpēdējā sektorā Verstapens bija 18 sekundes ātrāks par Hamiltonu, bet pēdējā atguva vēl 8 sekundes, kas pierāda, ka starta finiša taisnes beigās Hamiltons, iespējams, jau atrastos aiz Verstapena.

Jums varbūt tas liksies pārsteidzoši, taču sacīkšu beigās jutos ļoti mierīgs. Bono (Hamiltona sacīkšu inženieris Pīts Boningtons) man deva informāciju par atstatumu. Man liekas, vienubrīd tās bija 30 sekundes, bet tas samazinājās ļoti strauji. Savā prātā domāju, nez cik vēl palicis līdz apļa beigām. Mašīna griezās ļoti labi cauri ‘Maggots’ un ‘Becketts’ līkumiem. Tiku līdz 15. pagriezienam, kad sākās problēmas. Dzirdēju, kā atstatums sarucis no 19 līdz 10 sekundēm. Nodomāju, ka līdz 16. līkumam jābrauc ar pilnu gāzi, bet mašīna neapstājās. Tā svārstījās līkumā, kamēr es dzirdēju, kā viņš saka, ka palikušas deviņas, astoņas, septiņas… Es Es domāju tikai par to, kā spiest pedāli grīdā un izbraukt līkumu. Ak mans dievs, pavisam noteikti vēl ko tādu pēdējā aplī nebiju pieredzējis. Drošvien mana sirds gandrīz apstājās,” piebilst Hamiltons.

Viens no galvenajiem iemesliem, kas pasargāja Hamiltonu no pozīcijas zaudēšanas bija “Red Bull” lēmums iesaukt Verstapenu boksos divus apļus pirms finiša. Pēc Botasa caurās riepas Makss atradās ļoti vientuļā otrajā pozīcijā, tādēļ tika veikts pitstops, lai ar jaunām riepām pēdējā aplī uzstādītu ātrāko apli, par ko pienākas papildus punkts. Vismaz to Maksam izdevās iegūt, taču komandas vadītājs Kristians Horners norāda, ka arī Verstapena riepas jau bija kritiskā stāvoklī.

Mēs bijām ļoti noraizējušies, kad Valteri tika pie cauras riepas, jo arī Makss sūdzējās par vibrācijām. Izlēmām veikt pitstopu un arī viņa riepai bija daudz griezuma pazīmes. Nav nekādas garantijas, ka viņš būtu ticis līdz finišam. Lai gan mums neizdevās izmantot Luisa neveiksmi beigās, ja pitstops netiktu veikts, nav teikts, ka paši būtu veikuši šo apli bez cauras riepas. Varam būt pateicīgi par pozīcijas iegūšanu no Botasa, bet jūtamies mazliet nelaimīgi. Veiksme stāvēja Luisa pusē, bet mums neizdevās uzvarēt. Vēlos apsveikt viņu, taču “Mercedes” šobrīd ir ļoti dominējoša mašīna,” norāda Horners.

Pēc sacīkstēm Verstapens komentēja notikušo: “Šī ir veiksme neveiksmē. Sacīkstēs “Mercedes” bija pārāk ātri. Kādus 10 apļus pirms finiša riepas neizskatījās labā stāvoklī, tādēļ pa radio komandai teicu, ka priekšējā labā riepa neizskatās skaista. Tad sekoja Valteri caurā riepa. Pa radio teicu komandai, ka samazināšu tempu. Viņi man teica, lai dodos boksos un uzstādu ātrāko apli. Tad, protams, arī Luiss tika pie cauras riepas. Bet galu galā esmu priecīgs par otro vietu. Šis jau atkal ir ļoti labs rezultāts mūsu komandai. Kopumā sacīkstes bija ļoti vientuļas. Centos saudzēt riepas un uzturēt ātrumu visa brauciena garumā.