Skarbus vārdus Turcijas Grand Prix organizatoriem paudis “Mercedes” Formula 1 komandas braucējs Luiss Hamiltons, kurš šajā nedēļas nogalē kāro izcīnīt savu septīto čempiona titulu.

Jaunais asfalta segums, kā arī junioru kategoriju trūkums pirmajos treniņbraucienos padarīja saķeri ļoti vāju, kā rezultātā ātrākie apļi tika veikti vairāk kā 10 sekundes lēnāk nekā pirms deviņiem gadiem, kad Turcijā pēdējoreiz risinājās Grand Prix sacensības. Otrajos treniņos situācija uzlabojās, taču Luiss Hamiltons spēja sasniegt tikai ceturto labāko rezultātu.

Šī ir fantastiska trase, taču es tiešām nesaprotu, kādēļ viņi tērēja miljonus, lai uzklātu jaunu segumu. Zinu, ka pagājis daudz laika, bet viņi varēja to vienkārši notīrīt, nevis notriekt naudu. Tagad trase ir vēl sliktāka kā Portimao, kad tur tika ieklāts jauns asfalts. Riepas, kā redzams, te vispār nestrādā. Braukšana ir kā pa ledu. Nav tāds gandarījums traukties pa trasi, kā Stambulā parasti ir. Nedomāju, ka kaut kas mainīsies. Tā ir biedējoša visā tās garumā. Sajūtas dažviet atgādina peļķes,” norāda Hamiltons.

Riepu temperatūra sanāk krietni zemāka kā nepieciešamā darbības zona. Pat ja temperatūra ir 10 vai 20 grādus zemāka, tās vienkārši vairs nestrādā,” piebilst topošais septiņkārtējais čempions. “Asfalts ir tik gluds. Vecākām trasēm akmentiņi nav tik tuvu, kā rezultātā riepas strādā labāk. Šeit viss ir ļoti gluds un spīdīgs. Es pieļauju, ka eļļa šeit izplūst pa visu asfaltu. Tas ir sūds ar lielo ‘s’,” skarbs savos izteikumos ir Hamiltons.

Mašīnai šodien vispārneveicām izmaiņas. Ja riepas nestrādā, tad atrast balansu ir ļoti sarežģīti. Viss ir riepās. Redzams, ka citiem izdevās ar tām sadzīvot. Var braukt vienu apli pēc otras un piepeši būt sekundi ātrāks, jo riepas sāk strādāt dažos līkumos.

Piektdienas vakarā Stambulā sāka līt lietus, līdz ar to riepu gumija, kas palika uz trases pēc divām treniņu sesijām var tikt daļēji aizskalota līdz sestdienas notikumiem.

“Pirelli” motorsporta daļas vadītājs Mario Isola norādījis, ka kompānija pieņēma lēmumu uz Turciju sagādāt trīs cietākos riepu sastāvus pirms parādījās informācija par jaunā seguma ieklāšanu.

Biju gaidījis, ka asfalts būs līdzīgs kā Portimao, kur segums arī bija gluds, ar piķi virskārtā, kur riepas spēja atrast saķeri. Šeit saķeres trūkums daļēji saistāms ar temperatūru, mitrumu un asfalta segumu, kā arī riepu izvēli, kas šai posmā ir pašas cietākās. Cik saprotu, trases segums tika pārveidots, pateicoties Hermana Tilkes atbalstam, kamēr Portimao to paveica “Dromo”. Tās ir divas dažādas kompānijas, kas, laikam, izmantoja atšķirīgus materiālus,” skaidro Isola.