Francijas Grand Prix ceturtās vietas ieguvējs Valteri Botass nekautrējās kritizēt “Mercedes” komandu, kas neieklausījās viņa vēlmēs pēc divu pitstopu stratēģijas.

Vēl 10 apļus pirms Francijas Grand Prix finiša abi “Mercedes” braucēji atradās pirmajā un otrajā vietā, taču finišā Luiss Hamiltons palika bez uzvaras, bet Valteri Botass pat netika uz goda pjedestāla. Tas skaidrojams ar radikāli atšķirīgām stratēģijām:

  • “Mercedes” braucēji Botass un Hamiltons savu vienīgo pitstopu veica 17. un 19. aplī;
  • Verstapens boksos devās 18. aplī, taču sapratis, cik strauji riepas dilst, pie mehāniķiem vēlreiz devās 32. apļa izskaņā;
  • Peress veica ļoti piesardzīgu pirmo sacīkšu nogriezni un pitstopu veica tikai 24. aplī, tādēļ viņa mašīnas riepas pat ar 1 pitstopu pēdējos apļos bija ievērojami labākā kondīcijā.

Jau sacensību laikā Botass saprata, ka viena pitstopa taktika nav pareizais risinājums un dusmīgi kliedza pa radio: “Kāda (lamuvārdi) pēc neviens neklausījās, kad teicu, ka šī būs divu pitstopu sacīkste? Velns parāvis!” Pēc finiša Valteri Botass paskaidroja, ka bija dusmīgs, jo komanda nesekoja viņa vēlmēm, lai gan riepas bija jūtami nodilušas. “Uzskatu, ka divu pitstopu stratēģija šoreiz bija uzvarošā. Pēc tam viegli teikt, taču tā bija. Kā komanda pārāk ļoti centāmies paveikt braucienu ar vienu pitstopu, taču tā nebija labākā pieeja. Pēdējos 10-15 apļus manas priekšējās riepas bija pagalam. Es vienkārši centos tikt līdz finišam. Tas nogrieznis nebija jautrs.”

“F1LV

Vaicāts par iespējamajiem rezultātiem ar divu pitstopu stratēģiju, Botass norāda: “Ja veiktu divus pitstopus, mēs noteikti tiktu uz pjedestāla, kā arī pacīnītos par uzvaru.

“Mercedes” komandas vadītājs Toto Volfs norādīja, ka ar pirmo pitstopu viņiem neesot bijušas citas iespējas: “Valteri riepa sāka radīt vibrācijas. Mēs sākām uztraukties, ka tās nāca caur balstiekārtu. Viņa mašīna varēja saskarties ar problēmām jebkurā mirklī, jo viņš bija izbremzējis riepās caurumus. Zinājām, ka uzsāksim pitstopu sēriju pārāk ātri, bet mums nebija citu iespēju.”

Pat pēc neveiksmīga finiša Volfs paslvavēja Botasu: “Man patīk, ka viņš teica to, ko domāja. Joprojām uzskatām, ka viena pitstopa stratēģija bija labākā izvēle. Uzreiz pēc pitstopa nācās smagi cīnīties, kas atstāja pārāk lielu iespaidu uz riepām. Manuprāt, viņš nobrauca labu sacīksti, jo lielāko tās daļu cīnījās ar Luisu un Maksu. Domāju, ka attīstība norit pareizajā virzienā. Viņam vēl ir jāmācās sataupīt riepas, tomēr šīs nianses izrunāsim tuvāko dienu laikā. Redzu pamatīgu progresu tajā, kā Valteri cīnās sacīkstēs un kvalifikācijās, par ko ne mirkli nešaubījāmies.

Botasa komandas biedrs Luiss Hamiltons finišēja otrajā vietā un atzina, ka “Red Bull” šajā nedēļas nogalē vienkārši bija ātrāki, it īpaši garajās taisnēs. Vaicāts par iespēju sekot Verstapena pieejai un veikt otro pitstopu, Hamiltons atzīst: “Viņš jau bija diezgan tālu priekšā, līdz ar to man neatlika nekas cits, kā palikt trasē. Pretējā gadījumā viņš ar ātrāku pitstopu man atrastos priekšā, bet man pietrūktu ātrums, jo taisnēs viņi bija pārāk ātri. Līdz ar to vienīgā iespēja bija palikt trasē un cerēt, ka riepas izturēs.

Šosezon Luiss Hamiltons pirmajos septiņos posmos ir bijis galvas tiesu pārāks salīdzinājumā ar Valteri Botasu. Vienīgā reize, kad somu sportists finišēja priekšā Hamiltonam, bija Azerbaidžānas posmā, tomēr tajā abi “Mercedes” braucēji palika bez punktiem. Čempionāta kopvērtējumā Hamiltons ar 119 punktiem atrodas 2. vietā aiz Verstapena, bet Botass ar 59 punktiem noslēdz labāko piecinieku vēl aiz Serhio Peresa un Lando Norisa.