Lai gan Makss Verstapens vadību Francijas Grand Prix izcīņā no Luisa Hamiltona pārņēma tikai priekšpēdējā sacīkšu aplī, viņam izdevās pirmo reizi karjerā sasniegt ‘hat trick’ jeb izcīnīt uzvaru no pole position, sasniedzot arī ātrāko apli.

Kopumā 46 braucējiem F1 vēsturē izdevies sasniegt šādu ierakstu statistikas ailēs. Rekordists ir Mihaels Šūmahers, kurš pole position, uzvaru un ātrāko apli sasniedza 22 Grand Prix izcīņās. No aktīvajiem braucējiem tas ir izdevies arī Hamiltonam (18 reizes), Fetelam (8), Alonso (5), Raikonenam (2) un Botasam (1).

Pateicoties Verstapena uzvarai Monako, kā arī Serhio Peresa negaidītajam panākumam Azerbaidžānā, šī bija pirmā reize V6 dzinēju ērā (kopš 2014. gada), kad “Red Bull” uzvar trīs posmus pēc kartas.

“F1LV

Tikmēr pats Verstapens nekad vēl nav uzvarējis divas secīgas sacīkstes, lai gan uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena ticis jau 13 reizes. Zīmīgi, ka viņš izcīnīto uzvaru skaita ziņā noķēris bijušo “Red Bull” braucēju Deividu Kulthārdu, kurš arī nekad neuzvarēja 2 posmus pēc kārtas. No braucējiem, kuri nekad nav bijuši čempioni, vairāk uzvaras par Verstapenu un Kulthārdu ir tikai Stirlingam Mosam (16).

Lielu lomu uzvaras izcīnīšanā spēlēja “Red Bull” ātrums taisnēs, kas tika sasniegts pateicoties lieliskajiem “Honda” dzinējiem. Svētdien “Honda” koncernam bija daudz iemeslu priecāties, jo uzvara tika izcīnīta ne tikai Formula 1 sacensībās. Pirmo uzvaru pēc traumas sadziedēšanas MotoGP ieskaitē guva Marks Markess, bet talantīgais Alekss Palou šķērsoja finiša līniju pirmajā vietā IndyCar sacensībās ‘Road America’ trasē.

Grafiks: Pirelli

Serhio Peress pirmoreiz F1 karjerā kāpa uz goda pjedestāla divus posmus pēc kārtas. Zīmīgi, ka viņam tas izdevās precīzi 50 gadus pēc tautieša Pedro Rodrigesa pēdējās vizītes uz pjedestāla, sasniedzot to trasē, kur Pedro pēdējoreiz piedalījās F1 sacīkstēs. Rodrigess un viņa brālis Rikardo bija pirmie meksikāņi, kuri startēja F1 čempionātā. Lai gan abu karjeras noslēdzās traģiski, Pedro Rodrigess divreiz izcīnīja uzvaru un tika uzskatīts par vienu no 1960-to gadu spožākajiem autosporta talantiem.

Ļoti neveiksmīgu braucienu aizvadīja “Ferrari” komanda, paliekot bez punktiem. Tas nozīmē, ka šosezon punktus katrā sacīkstē ir guvuši tikai “Red Bull”, “AlphaTauri” un “McLaren” pārstāvji. Pēdējo gadījumā jāuzslavē Lando Noriss, kurš ir vienīgais braucējs, kurš šogad guvis punktus katrā posmā.

Grafiks: Pirelli

Desmito reizi čempionāta vēsturē visi braucēji, kuri uzsāka sacensības, sasniedza finišu. Mašīnām paliekot izturīgākām un braucējiem – meistarīgākiem, šādas situācijas notiek arvien biežāk. 2019. gada Austrijas Grand Prix bija pēdējā reize, kad neviens braucējs neizstājās. Iepriekšējā Francijas Grand Prix finišu nesasniedza tikai Romēns Grožāns, sacīksti noslēdzot 9 apļus pirms finiša.

Lai gan sacīkstēs “Haas” braucēji bija sev ierastajās pēdējās vietās, kvalifikācijā pirmoreiz šosezon Mikam Šūmaheram izdevās iekļūt otrajā kārtā. Tiesa gan, viņam tas izdevās pateicoties paša izraisītai avārijai Q1, līdz ar to līdz faktiskai dalībai Q2 vācietim vēl jāpaciešas.

Grafiks: FIA