Duelis, kas sākās kā veselīga cīņa starp divām vadošajām komandām, sezonas gaitā ir pārvērties par pamatīgu kauju ne tikai trasē, bet arī ārpus tās. Beidzot “Mercedes” un “Red Bull” spējuši vienoties vismaz vienā jautājumā – Džidas trase būs sudraboto teritorija.

Vairāk kā sešu kilometru garā Džidas trase šajā nedēļas nogalē būs mājvieta pirmajām Formula 1 sacīkstēm Saūda Arābijā. Trasi projektējis Karstens Tilke, leģendārā arhitekta Hermana Tilkes dēls. Tā sastāv no vairākām ātru pagriezienu sērijām. Vidējais ātrums būs viens no lielākajiem, kāds šogad ir redzēts, turklāt īpašu uzmanību piesaistīs titula cīņa starp Luisu Hamiltonu un Maksu Verstapenu.

“Red Bull” komandas vadītājs Kristians Horners dalās prognozēs: “Domāju, ka ies cieši. Nākamajā trasē priekšrocībām vajadzētu būt “Mercedes” komandai. Abū Dabī, ņemot vērā veiktās izmaiņas konfigurācijā, kas to lai zin. Taču pagaidām cīņa bijusi ļoti līdzīga. Uz šo posmu dodamies ar 8 punktu pārsvaru braucēju ieskaitē, bet konstruktoru kausā esam samazinājuši handikapu līdz pieciem punktiem. Abos viss vēl priekšā. Tas ir fantastiski, jo esam sasnieguši čempionāta kulmināciju.”

“F1LV

Luiss Hamiltons šai posmā izmantos to pašu dzinēju, kas Sanpaulu Grand Prix viņam atnesa uzvaru pēc starta no pēdējās pozīcijas sprinta braucienā. Ja jaudas zudums nebūs ievērojams, “Mercedes” braucējam ir izredzes noķert kopvērtējuma līderi Maksu Verstapenu.

Šis ir vēl viens nezināmais. Pēdējos posmos esam redzējuši ļoti straujas konkurences svārstības. Saūda Arābijā esošajai trasei vajadzētu būt piemērotākai mūsu komandai. Luisam ir jaudīgāks dzinējs, kam vajadzētu sniegt priekšrocības,” skaidro “Mercedes” sacīkšu inženieris Endrjū Šovlins.

Šai trasei jābūt mums piemērotākai, taču ko līdzīgu teicām arī Ostinā. Šķita, ka spēsim atrast pareizos regulējumus, lai cīnītos ar “Red Bull”, taču viņi bija pārāki. Šī iemesla dēļ esam piesardzīgi, cerot, ka viss ies mums par labu. Zinām, ar kuriem regulējumiem jābūt precīziem, kā arī jāspēj izprast, kā šeit darbosies riepas.”