Ar pēdējā apļa apdzīšanas manevru un vēlu drošības mašīnas periodu čempiona titulu uz uzvaru Abu Dabī izcīnīja Makss Verstapens.

Startā Verstapenam atkal neizdevās pārvērst savu pole līderpozīcijā pat neskatoties uz mīkstākā sastāva riepām. Jau pirmajā aplī garās taisnes beigās Verstapens devās pārdrošā uzbrukumā, iebrauca iekšmalā un vēlu bremzējot, izstūma Hamiltonu no trases, pats paliekot trases robežās. Tiesneši uzskatīja, ka nav jāiejaucas, jo Verstapens bijis incidenta iniciatros, bet Hamiltonam bija uzdevums atdot iegūto pārsvaru, nogriežot trasi un brits to izdarīja apļa beigās samazinot ātrumu.

“F1LV

Hamiltons saglabāja līderpozīciju un līdz 13.aplim jau bija iekrājis 5 sekunžu pārsvaru, kamēr Verstapens sāka sūdzēties par savu mīksto riepu stāvokli un saķeri. Divus apļus vēlāk Verstapens devās boksos un atgriezās priekšā Botasam, turklāt vēl jau pirmajā aplī apdzina Norisu. Hamiltons un Mercedes uzreiz reaģēja uz šo pavērsienu, iesaucot boskos arī britu, kurš atgriezās otrajā pozīcijā aiz Peresa.

Peress aiztur Hamiltonu

Drīz vien Hamiltons bija noķēris Serhio Peresu un metās uzbrukumā, tomēr meksikānis ļoti veiksmīgi atguva pozīciju un visu turpmāko apli spēja pārliecinoši atstāt sev aizmugurē Hamiltonu, dodot iespēju Maksam Verstapenam pietuvoties. Tiklīdz Hamiltons taisnē otreiz apdzina Peresu, Red Bull komanda deva pavēli meksikānim atdot pozīciju komandas biedram Verstapenam, kamēr pats Peress devās boksos.

Diemžēl Kimi Raikonenam pēdējā sacīkste šoreiz bija jābeidz jau pirms finiša karoga, jo soms bremžu defekta dēļ saslīdēja un ietriecās barjerās, bet vēlāk spēja atgriezties līdz Alfa Romeo boksiem un izstāties.

36.aplī tehniskas problēmas sākās Džiovinaci, kurš mirkli vēlāk noparkoja savu Alfa Romeo 9.līkuma ārmalā un izraisīja Virtuālo drošības mašīnas fāzi. Kamēr Mercedes nolēma nesaukt Hamiltonu boksos, Red Bull iesauca Verstapenu un uzlika jaunas cietā sastāva riepas. Tieši tobrīd Toto Volfs pa radio ‘lūdza’ FIA sacīkšu direktoru Maiklu Masi nelaist trasē drošības mašīnu, jo tas nozīmētu priekšrocības Verstapenam un Red Bull.

Pēdējos 20 apļos Verstapens ar svaigām riepām uzsāka pakaļdzīšanos, tomēr Hamiltons visai veiksmīgi spēja noturēt konkurentu pienācīgā attālumā, neskatoties uz to, ka viņam bija krietni vairāk nolietotas riepas.

Drošības mašīna

8 apļus pirms finiša boksos iebrauca Lando Noriss, kuram bija pārdurta riepa, kas darīja bažīgus Mercedes komandu, kas ziņoja Hamiltonam nebraukt agresīvi uz apmelēm. Tikmēr Verstapena progress turpinājās, taču arī apļi līdz finišam palika aizvien mazāk un čempiona tituls sāka slīdēt arā no rokām.

Pēdējais pavērsiens notika 5 apļus pirms finiša, kad barjerās ietriecās Nikolā Latifi un trasē devās drošības mašīna. Red Bull velreiz iesauca boksos Verstapenu, kuram uzlika svaigas mīkstā sastāva riepas, kamēr Hamiltons palika trasē ar pamatīgi nolietotām cietā sastāva riepām. Tiesneši vispirms nolēma neļaut pa apli apdzītām mašīnām apdzīt drošības mašīnu, bet pēc tam pārdomāja un abi titula pretencenti bija viens aiz otra.

Tas nozīmēja vienu sacīkšu apli, kurā arī izšķīrās čempiona tituls. Divu titānu cīņā ar svaigām mīkstā sastāva riepām Verstapens jau pirmajā mēģinājumā tika garām Hamiltonam un neskatoties uz brita lielisko cīņu, noturēja uzvaru un izcīnīja čempiona titulu.

Abū Dabī sacīkstes rezultāti