Makss Verstapens kādā intervijā atklājis, ka visticamāk nebūtu kļuvis par aizvadītā gada F1 čempionu, ja pēdējās sacīkstēs Abū Dabī būtu bijis jāveic par apli vairāk.

Jau iepriekš bija izskanējusi informācija, ka Verstapenam, kurš pēdējā aplī apdzina Lūisu Hamiltonu, fiziski bija ļoti smagi, jo kājai sākušies krampji. Izrādās, viņš bijis ļoti tuvu tam, lai izstātos.

“Viss bija labi līdz brīdim, kad šķērsojām starta līniju un sāku sajust krampi savā kājā,” intervijā “The Guardian” atklāja “Red Bull” komandas pilots. “Tā ir pati sāpīgākā lieta, kas var notikt, jo gāzes pedālis ilgu laiku jātur nospiests līdz galam. Tajā brīdī var just, ka muskuļi saraujas un kļūst cieti kā tenisa bumbiņa. Protams, palīdz adrenalīns, jo, ja kaut kas tāds notiktu vienkārši pastaigājoties, nebūtu iespējams pakustēties. Tas būtu neiespējami. Tomēr tajā brīdī man nebija variantu, tas bija jādara. Turēju nospiestu gāzes pedāli un jutu, ka mana kāja sāp arvien vairāk. Par laimi, pienāca piektais līkums un uzsāku apdzīšanu. Uz aptuveni trīs sekundēm varēju atlaist kāju no pedāļa.”

Uz šīm dažām sekundēm kāja varēja mazliet atslābt, bet tad sekoja abu pilotu spraigā cīkstēšanās divās Abū Dabī trases taisnēs, kurās Hamiltons tomēr nespēja atgūt zaudēto pirmo vietu.

“Pēc tam bija divas garas taisnes, kur Lūiss mēģināja mani pārspēt,” stāsta Verstapens. “Tobrīd jutu, ka mana pēda sāk trīcēt. Es nespēju to vairs kontrolēt, jo muskuļiem bija sākušās spazmas.”

Arī telemetrijas dati pēc tam parādījuši, ka sacīkšu pašā noslēgumā viņš nespējis pilnvērtīgi kontrolēt gāzes pedāli.

“Paskatoties datus, var redzēt, ka darbība ar gāzes pedāli nebija perfekta,” viņš saka. “Es tobrīd kliedzu, bet faktiski visu apli mana kāja uzdevās šādi. Vēl viens aplis, un es šīs sacīkstes nebūtu pabeidzis. Stresa līmenis pēdējā aplī bija tik liels, ka ķermenis, iespējams, reaģēja. Bet padoties nedrīkst.”