Pēc trīs dienu garumā aizvadītajiem “Formula 1” testiem komandas paudušas satraukumu par jauno spēkratu tendenci “peldēt” trases taisnēs, ko lieliski varēja novērot arī no malas. Daži uzskata, ka tas pat varētu izraisīt problēmas ar tehnisko izturību.

Šogad F1 atkal tiek izmantots graundefekts, kas nozīmē, ka lielāko aerodinamisko efektu dod nevis virsbūve, bet mašīnas grīda, kad zem spēkrata pakļuvušais gaiss burtiski piesūc spēkratu pie zemes. Tas arī radījis blakusefektu, trases taisnēs mašīnām it kā viļņveidīgi peldot.

“Ferrari” vadītājs Matija Binoto atzīst, ka neviens pirms testiem nebija gaidījis, ka šis efekts, kas angliski nodēvēts par “porpoising”, būs tik izteikts.

“Domāju, ka vismaz lielākā daļa no mums pietiekami nenovērtēja šo problēmu, un trasē tā izpaudās vairāk nekā cerēts,” sacīja Binoto. “Protams, mēs zinājām, ka ar graundefektu viss būs savādāk. Tagad notiek mācīšanās process, lai to atrisinātu. Domāju, ka tas noteikti tiks atrisināts. Kaut kādā brīdī katra komanda atradīs risinājumu. Cik ilgu laiku tas paņems? Domāju, ka tie, kuri to spēs atrisināt ātrāk, būs ieguvēji sezonas sākumā.”

“Alfa Romeo” jaunais pilots Valteri Botass ir satraukts: “Es teiktu, ka tas nedaudz ietekmē pilnīgi visu. Kad tas notiek, sajūta nav komfortabla. Piespiedējspēks tajā brīdī nemitīgi palielinās, samazinās, palielinās, samazinās, un tas arī var ietekmēt bremzēšanu. Satraukums ir par to, ka, ja šis efekts notiek ilgstoši, tas var atstāt iespaidu un noteiktu detaļu izturību. Šī lieta ir kaut kas jauns visām komandām un jāsaprot, kā ar to tikt galā, kā optimizēt regulējumus, lai no tā izvairītos. Šis kļuvis par zināmu izaicinājumu pilnīgi visiem.”

“Aston Martin” pilots Lānss Strols apgalvo, ka tas ietekmē pilotu arī fiziski: “Ir diezgan nekomfortabli. Var teikt, ka tas pilnīgi grauž smadzenes, un nav laba sajūta muguras lejasdaļā. Tas viss ir daļa no zināšanu apguves procesa par graundefekta mašīnām. Kā jau Valteri teica, tas nenāk par labu izturībai. Kad, iebraucot līkumā, mašīna peld uz augšu un leju, nekad tādā brīdī nav labs balansējums. Pie tā noteikti tagad būs jāstrādā.”