F1 mašīnas jaunajā sezonā var iedalīt divās kateogrijās – tās, kuras aizvien ir ar vecā stila platajiem sānu pontoniem, kā arī tās, kurām šis virsbūves elements ir padarīts krietni šaurāks. “Haas” vadītājs atzīst, ka viņa komandas inženieri izmēģinājuši līdzīgu risinājumu kā “Mercedes”, taču neatzina to par labu esam.

Vai “Mercedes” būs nošāvusi greizi?

“Mercedes” komanda savu uzlaboto sacīkšu auto, kura sānu pontoni ir pavisam “nošķelti”, pirmo reizi izmēģināja vien otrajos testos Bahreinā. Tad arī atklājās, ka spēkratam ir dažādas problēmas un pašreizējās prognozes neliecina, ka tā varētu būt šī brīža ātrākā mašīna. Arī “McLaren” un “Williams” ir tās komandas, kas izvēlējušās iet līdzīgu, lai arī ne tik revolucionāru ceļu.

“Tieši šādu konceptu mēs sākotnēji bijām radījuši,” komentējot “Mercedes” risinājumu, sacīja “Haas” vienības boss Ginters Steiners. “Jau pagājušā gada jūlijā to izmēģinājām vēja tunelī un uzreiz sapratām, ka tas dod priekšrocības lēnajos līkumos. Tomēr, izvērtējot kopējos ieguvumus, nonācām pie slēdziena, ka labāks potenciāls tomēr ir risinājumam ar lielākiem sānu pontoniem.”

“Haas” formula esot “Ferrari” kopija

Kādreizējais F1 pilots Kristians Danners atzinis, ka jaunā “Haas” formula ir veidota kā “Ferrari” līdziniece, tāpēc gaidāms straujš progress: “Tā ir “Ferrari” kopija, un tas viņiem ļaus no peletona beigām pacelties uz vidu.”

Jebkuru komandu sadarbībai ir nozīmētas robežas. “McLaren” vadītājs Andreass Seidls cer, ka šajā ziņā noteikumi nav pārkāpti.

“Es nevaru teikt neko konkrētu par “Ferrari” un “Haas” sadarbību, bet nav noslēpums, ka jebkuras attiecības var būt tikai noteikumu robežās,” saka Seidls. “Vai viņu sadarbība šobrīd atbilst noteikumiem, tas rada bažas.”

“Ferrari” un “Red Bull” būs ātrākās komandas?

Nikija Laudas dēls Matiass tikmēr prognozē, kas šī brīža ātrākā mašīna: “Es spēju iztēloties, ka šobrīd priekšā ir “Ferrari”. Izskatās, ka ar to mašīnu ir daudz vieglāk braukt, atšķirībā no “Mercedes”, un tā arī ir ļoti izturīga.”

Bijušais “Ferrari” un “McLaren” pilots Gerhards Bergers pauž viedokli, ka arī “Red Bull”, kas arī izveidojusi savdabīgu sānu pontonu risinājumu, varētu būt viena no ātrākajām komandām šajā gadā: “Pēc testiem piloti ir spējīgi noteikt, vai komanda atrodas labā pozīcijā. Un Helmutu Marko [komandas padomnieku] es vienmēr redzēju smaidīgu.”