Izturības sacīkšu pasaules čempionāta (WEC) pirmajā posmā, kas pagājušajā naktī notika Sebringas trasē, pirmo uzvaru izcīnījusi “Alpine” komanda. Tikmēr viena no “Toyota” vienības ekipāžām piedzīvoja smagu avāriju.
Jaunā sezona startējusi ar sacensībām ASV, un pirmais no šosezon plānotajiem sešiem WEC posmiem bija 1000 jūdžu sacīkstes Sebringā. Lielisks sniegums padevās “Alpine Elf Team” vienībai, kas guva uzvaru gan kvalifikācijā, gan pēc tam arī sacensībās, pie stūres sēžot pērnās sezonas trešās vietas ieguvējiem kopvērtējumā Nikolā Lapjēram, Mateū Viksivjēram un Andrē Negrao.
Aptuveni sacensību vidū pamatīgu avāriju piedzīvoja Hosē Marija Lopess, ietriecoties riepu nožogojumā, un viņa “Toyota” sacīkšu mašīnai apgāžoties uz jumta. Tā bija pirmā no trim reizēm, kad šajās sacīkstēs tika izkārti sarkanie karogi – pēc tam tas tika darīts arī laikapstākļu dēļ, jo apkaimē pamatīgi zibeņoja. Pēc kad avarēja Lopess, otrais “Toyota” mašīnai bija nepieciešams iebraukt ārkārtas pitstopā, lai nepaliktu bez degvielas, bet vadībā esošais “Alpine” prototips jau par apli apsteidza tuvāko sekotāju no “Glickenhaus” vienības.
Pēc trešā sarkano karogu perioda sacensības atsākās, kad līdz to beigām bija atlikušas 14 minūtes. “Alpine” aizbrauca uz finišu līderpozīcijā, bet pēc tam, kad “Glickenhaus” bija saņēmusi sodu par kādas citas mašīnas apdzīšanu pirms zaļo karogu izkāršanas, otrajā vietā finišēja “Toyota” ekipāža, kuras sastāvā startēja Brendons Hārlijs, Sebastjēns Buemī un Rijo Hirakava. “Glickenhaus” ar Olivjē Plā, Romēnu Dumā un Raienu Brisko ierindojās trešajā vietā un zaudēja apli.
Šīs trīs ekipāžas arī sadalīja pjedestālu “Hypercar” klasē, bet LMP2 kategorijā uzvarēja Pols di Resta, Olivers Džarviss un Džošs Pīrsons no “United Autosports USA” komandas. Pīrsonam šobrīd ir tiki 16 gadi, un viņš līdz ar to kļuva par visu laiku jaunāko WEC posma uzvarētāju kādā no klasēm.
GTE Pro klasē pirmo vietu sasniedza ” Porsche GT Team” rūpnīcas braucēji Kevins Estrē un Mihaels Kristensens, finišējot tikai sekundi priekšā “Corvette Racing” vienībai. GTE Am klasē pirmie bija “NorthWest Aaston Martin Racing” braucēji Deivids Pitards, Nikijs Tīms un Pols Dalla Lana.
Sebringas 1000 jūdžu sacīkšu rezultāti:
Vieta | Piloti | Mašīna | Klase | Apļi | Rezultāts | Pit |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Andre Negrao Nicolas Lapierre Matthieu Vaxiviere |
Alpine | Hypercar | 194 | 7:15’37.293 | 7 |
2 | Sébastien Buemi Brendon Hartley Ryo Hirakawa |
Toyota | Hypercar | 194 | +37.466 | 7 |
3 | Olivier Pla Romain Dumas Ryan Briscoe |
Glickenhaus | Hypercar | 193 | +1 aplis | 8 |
4 | Paul di Resta Oliver Jarvis Josh Pierson |
Oreca | LMP2 | 192 | +2 apļi | 9 |
5 | Sean Gelael Robin Frijns René Rast |
Oreca | LMP2 | 192 | +2 apļi | 10 |
6 | Rui Andrade Ferdinand Habsburg Norman Nato |
Oreca | LMP2 | 192 | +2 apļi | 9 |
7 | Robert Kubica Louis Deletraz Lorenzo Colombo |
Oreca | LMP2 | 192 | +2 apļi | 9 |
8 | Oliver Rasmussen Ed Jones Jonathan Aberdein |
Oreca | LMP2 | 192 | +2 apļi | 9 |
9 | Roberto Gonzalez Antonio Felix da Costa Will Stevens |
Oreca | LMP2 | 192 | +2 apļi | 10 |
10 | Philip Hanson Filipe Albuquerque Will Owen |
Oreca | LMP2 | 192 | +2 apļi | 10 |
11 | Dane Cameron Emmanuel Collard Felipe Nasr |
Oreca | LMP2 | 192 | +2 apļi | 9 |
12 | François Perrodo Nicklas Nielsen Alessio Rovera |
Oreca | LMP2 | 191 | +3 apļi | 9 |
13 | Jean Baptiste Lahaye Matthieu Lahaye François Heriau |
Oreca | LMP2 | 190 | +4 apļi | 9 |
14 | Steven Thomas James Allen Rene Binder |
Oreca | LMP2 | 190 | +4 apļi | 9 |
15 | Lilou Wadoux Sébastien Ogier Charles Milesi |
Oreca | LMP2 | 189 | +5 apļi | 10 |
16 | Miro Konopka Mathias Beche Tijmen van der Helm |
Oreca | LMP2 | 188 | +6 apļi | 11 |
17 | Michael Christensen Kevin Estre |
Porsche | LMGTE Pro | 183 | +11 apļi | 6 |
18 | Tommy Milner Nick Tandy |
Chevrolet Corvette | LMGTE Pro | 183 | +11 apļi | 6 |
19 | Gianmaria Bruni Richard Lietz |
Porsche | LMGTE Pro | 183 | +11 apļi | 6 |
20 | Alessandro Pier Guidi James Calado |
Ferrari | LMGTE Pro | 183 | +11 apļi | 6 |
21 | Paul Dalla Lana David Pittard Nicki Thiim |
Aston Martin | LMGTE Am | 180 | +14 apļi | 6 |
22 | Miguel Molina Antonio Fuoco |
Ferrari | LMGTE Pro | 180 | +14 apļi | 6 |
23 | Ben Keating Florian Latorre Marco Sorensen |
Aston Martin | LMGTE Am | 180 | +14 apļi | 6 |
24 | Brendan Iribe Ollie Millroy Ben Barnicoat |
Porsche | LMGTE Am | 180 | +14 apļi | 6 |
25 | Christian Ried Sebastian Priaulx Harry Tincknell |
Porsche | LMGTE Am | 180 | +14 apļi | 6 |
26 | Rahel Frey Michelle Gatting Sarah Bovy |
Ferrari | LMGTE Am | 179 | +15 apļi | 6 |
27 | Satoshi Hoshino Tomonobu Fujii Charlie Fagg |
Aston Martin | LMGTE Am | 179 | +15 apļi | 6 |
28 | Simon Mann Christoph Ulrich Toni Vilander |
Ferrari | LMGTE Am | 178 | +16 apļi | 6 |
29 | Claudio Schiavoni Matteo Cressoni Giancarlo Fisichella |
Ferrari | LMGTE Am | 178 | +16 apļi | 6 |
30 | Thomas Flohr Francesco Castellacci Nick Cassidy |
Ferrari | LMGTE Am | 178 | +16 apļi | 6 |
31 | Jakub Smiechowski Fabio Scherer Esteban Gutierrez |
Oreca | LMP2 | 174 | +20 apļi | 10 |
32 | Fred Poordad Patrick Lindsey Julien Andlauer |
Porsche | LMGTE Am | 169 | +25 apļi | 8 |
33 | Nico Müller Ryan Cullen Mike Rockenfeller |
Oreca | LMP2 | 157 | +37 apļi | 9 |
– | Franck Dezoteux Pierre Ragues Gabriel Aubry |
Ferrari | LMGTE Am | 122 | +72 apļi | 8 |
– | Matteo Cairoli Mikkel Pedersen Nicolas Leutwiler |
Porsche | LMGTE Am | 86 | +108 apļi | 3 |
– | Mike Conway Kamui Kobayashi Jose Maria Lopez |
Toyota | Hypercar | 110 | +84 apļi | 3 |