Ar divām uzvarām Romā divās dienās pēc kārtas fantastisku pieteikumu cīņai par Formula E titulu veicis “Jaguar” komandas braucējs Mičs Evanss. Abas reizes viņam nācās atkopties pēc ne visai sekmīgas kvalifikācijas.

Sestdienas sacīkste

Pagājušās sezonas čempioni “Mercedes” jau atkal izskatījās spēcīgi – Vandurns izcīnīja pole position, bet de  Vrīss kvalificējās trešais aiz Robina Frinsa. Samērā haotiskā pirmajā aplī avāriju piedzīvoja Olivers Roulands. Tikmēr Evanss pirmajos apļos spēja pakāpties no devītās līdz ceturtajai pozīcijai, pieveicot “Techeetah” braucējus, kā arī Džeiku Denisu. Jāpiezīmē, ka Deniss nopelnīja 5 sekunžu sodu par kontaktu ar da Kostu.

Pagājušās sezonas čempions Niks de Vrīss nespēja turēt līderu tempu un strauji sāka atpalikt. Evanss, noskatījies Vandurna un Frinsa cīņu, apsteidza abus līderus, turklāt vadībā nonāca ar lielāku atlikušo enerģijas daudzumu. Vandurns un Frinss turpināja mainīties pozīcijām, ļaujot Evansam aizbraukt tālu priekšā. Uz brīdi līdz otrajai vietai spēja pakāpties arī Deniss, taču viņš iztērēja pārāk daudz enerģijas un bija spiests taupīgā režīmā noskatīties, kā konkurenti pašaujas garām viens pēc otra.

Frinss guva virsroku un finišēja otrais aiz Evansa, kamēr Vandurnam nācās krietni papūlēties, lai noturētu trešo vietu priekšā Verņē un otram “Jaguar” braucējam Semam Bērdam, kurš ar bojātu priekšējo antispārnu pakāpās no 13. uz 5. vietu. Deniss finišēja 13. vietā, be de Vrīss priekšlaicīgi izstājās boksos.

Svētdienas sacīkste

Uz otro Formula E sacīksti Romā Evanss spēja kvalificēties ceturtajā vietā, piekāpjoties Verņē, Denisam un Lotereram. Sacīkšu sākumā Verņē turējās vadībā. Atšķirībā no sestdienas brauciena, kad papildus jaudu iespējams aktivizēt divreiz uz 4 minūtēm, šoreiz to bija iespējams paveikt tikai reizi, taču uz 8 minūtēm.

Sacīkstēm esot pusē, pēc drošības mašīnas fāzes, ko izraisīja bijušā F1 braucēja Antonio Džiovinaci apstāšanās, Evanss jau atkal demonstrēja savas formulas izcilās spējas sacīkšu režīmā, noķērot un apdzenot Verņē. Viņiem sekoja Loterers un Frinss, kamēr Deniss atkrita līdz desmitnieka beigām.

Frinss kā pirmais aktivizēja papildus jaudu un tika vadībā, taču Loterers atguva pozīciju. Verņē pacietīgi brauca ceturtajā vietā aiz Evansa, kurš vēl nebija izmantojis savas rezerves. Drošības mašīna pēc Aleksa Simsa izstāšanās raisīja bažas, vai Evanss paspēs izbraukt caur uzbrukuma zonu laicīgi, tomēr kompensācijas laiks, kas Formula E tiek piešķirts par pavadīto laiku aiz drošības mašīnas, atviegloja situāciju. Ar papildus jaudu Evansam nebija problēmas pāris apļu laikā pakāpties no ceturtās uz pirmo vietu. Tikmēr Verņē veica vairākus lieliskus manevrus un nonāca otrajā pozīcijā.

Satriecošu braucienu veica “Virgin” pārstāvis Niks Kasidijs, tiekot no 18. uz 6. vietu. Diemžēl dažus apļus pirms finiša viņš nesadalīja trasi ar Semu Bērdu un palika drošības barjerā. Trasē vēlreiz tika izsaukta drošības mašīna, sagrupējot braucējus cieši vienu aiz otra. Bija beidzies laiks, kurā Verņē varētu izmantot Fanboost priekšrocības un tīrā cīņā viņš nespēja pieveikt Evansu.

Kopvērtējums

Eduardo Mortaram paliekot bez punktiem otrajā sacīkstē, par jauno kopvērtējuma līderi ar 60 punktiem kļuvis Žans Ēriks Verņē, lai gan francūzis pirmajos piecos posmos nav ticis pie uzvarām. Viņa tuvākie sekotāji ir Robins Frinss ar 58 punktiem un Stofels Vandurns ar 56 punktiem. Pirms dubultā panākuma Romā Formula E sezonas pirmajās trīs sacīkstēs Evanss bija guvis tikai vienu punktu, taču nu viņa kontā jau 51 – par diviem vairāk kā Mortaram.

Komandu ieskaitē visiem priekšā divas vācu rūpnīcas – “Mercedes” (94) un “Porsche” (85), taču ļoti labas izredzes uz titulu saglabā “Techeetah” (80), “Venturi” (78), “Jaguar” (73) un “Virgin” (68).

Nākamais posms 30. aprīlī risināsies Monako ielu trasē.