F1 čempionātā ir aizvadīti pieci posmi, bet daži piloti jau nokļuvuši tuvu starta vietu sodu saņemšanai, kas pienāksies par sezonā atļauto motoru un tā komponenšu skaita pārsniegšanu.

2022. gada noteikumi paredz, ka sezonas laikā ir atļauti trīs iekšdedzes dzinēji (ICE), turbīnas (TC), kā arī MHU-H un MGU-K sistēmas, divas baterijas (ES) un kontroles elektronikas (CE) komplekti, kamēr izplūdes sistēmu (EX) var izmantot astoņos eksemplāros, pirms pienākas starta vietu sods.

Šobrīd vistuvāk starta vietu sodam ir trīs piloti. Fernando Alonso (“Alpine”) un Juki Cunoda (“AlphaTauri”) pašlaik lieto trešo dzinēju, turbīnu, MHU-H un MGU-K. Ja vēl reizi pret jaunu tiks mainīts kāds no šiem elementiem, automātiski pienāksies sods. Arī Valteri Botass (“Alfa Romeo”) ir bīstami tuvu sodam, jo šobrīd viņš lieto trešo turbīnu un MGU-H sistēmu.

Samērā drīz pie starta vietu sodiem varētu tikt arī Serhio Peress, Karlosam Saincs, Lando Noriss, Estebans Okons, Sebastians Fetels, Pjērs Gazlī un daži citi braucēji, kuri arī ir tuvu atļauto komponenšu skaita pārsniegšanai.

Nākamais posms šonedēļ notiks Barselonā, bet sevišķi nepatīkami būtu šādu sodu izpelnīties uz pēc tam sekojošajām sacensībām Monako ielās, kur apdzīt ir īpaši sarežģīti.

F1 pilotu lietotās komponentes pirms Spānijas GP:

Pilots ICE (3*) TC (3) MGU-H (3) MGU-K (3) ES (2) CE (2) EX (8)
Rasels 1 1 1 1 1 1 1
Hamiltons 1 1 1 1 1 1 1
Verstapens 1 1 1 1 1 1 2
Peress 1 2 2 1 1 1 2
Leklērs 1 1 1 1 1 1 2
Saincs 2 2 2 2 1 2 3
Rikjardo 1 1 1 1 1 1 1
Noriss 2 2 2 2 1 1 2
Alonso 3 3 3 3 2 2 3
Okons 2 2 2 2 1 1 2
Gaslī 2 2 2 2 2 2 3
Cunoda 3 3 3 3 1 1 3
Strols 1 1 1 1 1 1 1
Fetels 2 2 2 2 1 1 2
Albons 1 1 1 1 2 2 1
Latifi 1 1 1 1 1 1 1
Botass 1 3 3 1 1 2 4
Žou 1 1 1 1 1 1 2
Magnusens 1 1 1 1 2 2 3
Šūmahers 1 1 1 1 2 2 2

*Atļautais komponenšu skaits