Azerbaidžānas F1 posms Baku trasē noslēdzies ar “Red Bull” pilotu Maksa Verstapena un Serhio Peresa dubultuzvaru, savukārt “Ferrari” braucēji Šarls Leklērs un Karloss Saincs izstājās tehnisku problēmu dēļ. Uz pjedestāla kāpa arī Džordžs Rasels no “Mercedes”.

Startā vadību pārņem Peress

Lielisks starts no otrās pozīcijas padevās Peresam, kurš nokļuva blakus kvalifikācijas uzvarētāja Leklēra mašīnai un pirmajā līkumā pa iekšmalu veica apdzīšanu. Arī Verstapens bija ātrs, taču viņam nebija iespējas atrast brīvu vietu, lai mēģinātu iespraukties priekšā, tāpēc nācās palikt trešajā pozīcijā.

Jau pirmajos apļos Peress izveidoja dažu sekunžu pārsvaru, ko turpmāk arī saglabāja, kamēr Verstapens cieši sekoja Leklēram, taču līdz reālai iespējami apdzīt nenonāca. Karloss Saincs nespēja turēt viņiem līdzi un ātri vien sāka atpalikt.

Saincs izstājas no ceturtās pozīcijas

Devītajā aplī Saincu piemeklēja neveiksme, jo “Ferrari” mašīnai radās tehniskas problēmas un nācās izstāties. Trasē tika nozīmēts virtuālās drošības mašīnas periods.

No līderiem situāciju izmantoja tikai Leklērs, iebraucot pitstopā un saņemot cietās riepas, kamēr abi “Red Bull” piloti turpināja braukt ar vecajām vidējā sastāva riepām. Mehāniķim radās problēmas ar laicīgu domkrata noņemšanu, bet Leklērs atgriezās trasē trešajā pozīcijā. Boksos bija pabijis arī Džordžs Rasels, kurš uz riepu maiņas rēķina pozīcijas nebija pazaudējis un ieņēma ceturto vietu.

Desmitajā aplī sacīkstēm atsākoties, Peress bija pāris sekundes priekšā Verstapenam, bet Leklērs sekoja aptuveni 12 sekundes aiz līdera. Ātri vien pagājušās sezonas F1 čempions noķēra savu pārinieku un 15. apļa pirmajā līkumā veica apdzīšanu, nokļūstot vadībā. Peresam komanda bija devusi ziņu necīnīties, un drīz vien jau Verstapens bija attālinājies par vairākām sekundēm.

Leklērs atgriežas vadībā un apstājas

17. aplī pitstopā devās Peress, pēc diviem apļiem arī Verstapens. Rezultātā ar 12 sekunžu pārsvaru vadībā atgriezās Leklērs. Diemžēl 20. aplī pagaisa visas “Ferrari” cerības, jo no mašīnas aizmugures parādījās dūmi un nācās iebraukt boksos, lai izstātos. Verstapens nokļuva vadībā ar piecu sekunžu pārsvaru pār Peresu, bet jau uz trešo vietu bija pacēlies Rasels, kura ātrums gan neliecināja par jebkādām izredzēm iesaistīties cīņā par uzvaru.

Otro reizi virtuālās drošības mašīnas periods tika izsludināts 32. aplī, kad tehnisku problēmu dēļ trases malā apstājās Kevins Magnusens. Situāciju izmantoja vadošā trijotne, veicot vēl vienu boksu apmeklējumu.

Pjērs Gazlī tobrīd bija nonācis jau ceturtajā vietā, taču pēc jaunām riepām nedevās. Tāpat boksos neiebrauca arī otrs “AlphaTauri” pilots Juki Cunoda, kurš bija nokļuvis priekšā Luisam Hamiltonam, bet drīz vien piekāpās titulētajam “Mercedes” pārstāvim. Drīz pēc tam tiesneši lika Cunodam braukt boksos, lai veiktu labojumus bojātajam aizmugurējam antispārnam, kas nozīmēja zaudētu iespēju finišēt punktos.

Hamiltons bija ievērojami ātrāks par Gazlī un drīz vien noķēra franču pilotu, kurš brauca ar krietni padilušām riepām. Pēc vairākiem mēģinājumiem septiņkārtējais F1 čempions veica apdzīšanu un pacēlās jau uz ceturto vietu. Komandas biedrs Rasels gan tobrīd bija vairāk nekā 20 sekundes priekšā, līdz ar to faktiski nebija noķerams.

Verstapens nenoķerams

Verstapens pa to laiku bija aizbēdzis tālu no Peresa un uzvarēja ar 21 sekundes pārsvaru, tāpat stabili trešais finišēja Rasels, bet ceturto vietu guva Hamiltons, kārtējo reizi šosezon ierindojoties aiz komandas biedra. Gazlī izdevās sasniegt piekto vietu, kas ir viņa labākais sasniegums šogad, tāpat labāko rezultātu sezonā, izcīnot sesto vietu, guvis Sebastians Fetels no “Aston Martin” vienības. Pirmo desmitnieku noslēdza “Alpine” un “McLaren” komandu piloti – Fernando Alonso, Daniels Rikjardo, Lando Noriss un Estebans Okons.

Nākamās sacensības notiks jau pēc nedēļas, kad 19. jūlijā F1 piloti aizvadīs sacensības Kanādā, Monreālas trasē.

Azerbaidžānas GP rezultāti

Vieta Pilots Mašīna Apļi Rezultāts Pitstopi
1. Makss Verstapens Red Bull-RBPT 51 2
2. Serhio Peress Red Bull-RBPT 51 +20.823 2
3. Džordžs Rasels Mercedes 51 +45.995 2
4. Luiss Hamiltons Mercedes 51 +1’11.679 2
5. Pjērs Gazlī AlphaTauri-RBPT 51 +1’17.299 1
6. Sebastians Fetels Aston Martin-Mercedes 51 +1’24.099 1
7. Fernando Alonso Alpine-Renault 51 +1’28.596 1
8. Daniels Rikjardo McLaren-Mercedes 51 +1’32.207 1
9. Lando Noriss McLaren-Mercedes 51 +1’32.556 1
10. Estebans Okons Alpine-Renault 51 +1’48.184 1
11. Valteri Botass Alfa Romeo-Ferrari 50 +1 aplis 1
12. Alekss Albons Williams-Mercedes 50 +1 aplis 2
13. Juki Cunoda AlphaTauri-RBPT 50 +1 aplis 2
14. Miks Šūmahers Haas-Ferrari 50 +1 aplis 2
15. Nikolā Latifi Williams-Mercedes 50 +1 aplis 2
16. Lenss Strols Aston Martin-Mercedes 46 Izstājās 2
Kevins Magnusens Haas-Ferrari 31 Izstājās 1
Gvanju Žou Alfa Romeo-Ferrari 23 Izstājās 2
Šarls Leklērs Ferrari 21 Izstājās 2
Karloss Sainss Ferrari 8 Izstājās 0

Pilotu kopvērtējums:

Vieta Pilots Valsts Punkti
1. Makss Verstapens Nīderlande 150
2. Serhio Peress Meksika 129
3. Šarls Leklērs Monako 116
4. Džordžs Rasels Apvienotā Karaliste 99
5. Karloss Saincs Spānija 83
6. Luiss Hamiltons Apvienotā Karaliste 62
7. Lando Noriss Apvienotā Karaliste 50
8. Valteri Botass Somija 40
9. Estebans Okons Francija 31
10. Pjērs Gazlī Francija 16
11. Fernando Alonso Spānija 16
12. Kevins Magnusens Dānija 15
13. Daniels Rikjardo Austrālija 15
14. Sebastians Fetels Vācija 13
15. Juki Cunoda Japāna 11
16. Alekss Albons Taizeme 3
17. Lenss Strols Kanāda 2
18. Gvanju Žou Ķīna 1

Konstruktoru kausa kopvērtējums:

Vieta Komanda Punkti
1. Red Bull-RBPT 279
2. Ferrari 199
3. Mercedes 161
4. McLaren-Mercedes 65
5. Alpine-Renault 47
6. Alfa Romeo-Ferrari 41
7. AlphaTauri-RBPT 27
8. Haas-Ferrari 15
9. Aston Martin-Mercedes 15
10. Williams-Mercedes 3