Čempioni veiksmīgi noskaidroti gan braucēju, gan konstruktoru kausā, taču tas nemazina spriedzi un intrigu katrā individuālā posmā. Amerikas GP nebija izņēmums un cīņa par uzvaru ritēja līdz pat beidzamajiem apļiem. Šis posms tiks ierakstīts arī rekordu grāmatās. Ielūkosimies interesantākajos statistikas faktos no sacensībām Teksasā.
#1 Ar lielisku manevru pēdējos apļos Makss Verstapens remdēja “Red Bull” komandas sēras pēc Dītriha Matešica nāves, izcīnot 13. uzvaru šosezon, atkārtojot Mihaela Šūmahera (2004) un Sebastiana Fetela (2013) rekordu. Šī bija viņa 33. uzvara karjerā, ļaujot apsteigt Fernando Alonso, kurš līdz šim bija sestais uzvarām bagātakais braucējs.
#2 Maksam Verstapenam izdevās atkārtot Alena Džounsa 1981. gada sasniegumu vienas sezonas laikā divreiz uzvarot ASV. Verstapens triumfēja arī pavasarī notikušajā Maiami GP, kamēr Džounss, togad nekļūstot par čempionu, palika nepārspēts Longbīčā un Lasvegasā. Azartspēļu galvaspilsēta nākamgad atgriezīsies F1 apritē (citas konfigurācijas trasē), sniedzot iespēju ASV skatītājiem baudīt 3 mājas posmus.
#3 Neraugoties uz Sainca avāriju pirmajā aplī un Verstapena lēno pitstopu, tika saglābta tradīcija, ka Ostinas trasē uzvaru gūst braucējs, kurš startē no pirmās rindas. Trasē ir vairākas apdzīšanas vietas, taču 10 vizītēs piecos gadījumos uzvarējis pole position ieguvējs, bet piecos – otrās starta pozīcijas īpašnieks.
#4 Verstapena panākums ļāva “Red Bull” komandai nodrošināt uzvaru konstruktoru kausā piekto reizi tās pastāvēšanas vēsturē. Pirmie četri tituli tika izcīnīti no 2010. līdz 2013. gadam ar Sebastianu Fetelu un Marku Vēberu pie stūres. Biežāk konstruktoru kausu izdevies gūt vienīgi “Ferrari” (16 reizes), “Williams” (9), “McLaren” (8), “Mercedes” (8) un “Lotus” (7).
#5 Ceļā uz panākumu Verstapenam nācās apdzīt Luisu Hamiltonu. Septiņkārtējam pasaules čempionam šī bija līdz šim labākā iespēja uzvarēt. Vismaz vienu panākumu viņš guvis katra sezonā, ieskaitot debiju 2007. gadā. Ja Hamiltonam pēdējos posmos neizdosies gūt panākumu viņa sērija apstāsies turpat, kur Mihaelam Šūmaheram – pēc 15 secīgām sezonām ar vismaz vienu uzvaru.
#6 Hamiltona bijušajam komandas biedram Valteri Botasam skats uz dzīvi ir vēl skumjāks – viņš ir vienīgais braucējs, kuram pēdējos 10 posmos nav izdevies gūt punktus. Pat sezonas pastarīšiem “Williams” tas izdevies gan ar Albonu, gan de Vrīsu, gan Latifi. Neraugoties uz sauso sēriju, Botass kopvērtējumā joprojām turas labāko desmitniekā, jo sezonas pirmajos 9 posmos punktos iekļuva 7 reizes.
#7 Uzreiz aiz Botasa kopvērtējumā atrodams Sebastians Fetels. Ostinā Sebam izdevās kļūt par trešo braucēju, kurš F1 karjeras laikā vadībā atradies vismaz 3500 apļus (pēc Hamiltona un Šūmahera). Vācietis arī kļuva par sesto braucēju, kuram kopš pirmās līdz pēdējai reizei līdera godā šķir vairāk kā 15 gadi (līdzās Alonso, Šūmaheram, Raikonenam, Hamiltonam un Barikello).
#8 Pēc karjeras trešās pole position, Sainca sacīkstes beidzās jau pirmajā aplī pēc sadursmes ar Džordžu Raselu. Pērn Saincs veica vairāk apļus kā jebkurš cits braucējs, kamēr šogad ir pēdējā vietā (neskaitot de Vrīsu un Hulkenbergu), veicot tikai 76% paredzētās sacīkšu distances. Komandu ieskaitē “Ferrari” ir priekšpēdējā vietā, apsteidzot vien “Alfa Romeo”.
#9 Tieši Sainca pāridarītājam Raselam izdevās uzrādīt sacīkšu ātrāko apli. Zīmīgi, ka Džordžam tas bija trešais ātrākais aplis karjerā (pēc Sakiras GP 2020 un Japānas GP 2022), taču nevienā no šiem trim posmiem viņam neizdevās kāpt uz pjedestāla. Sezonas pirmajos 15 posmos ātrākā apļa īpašnieks uz pjedestāla kāpa 13 reizes, bet pēdējos četros posmos ātrākais aplis ticis braucējam, kurš pēc sacīkstēm nedodas laistīties ar šampanieti.
#10 Plašu rezonansi izraisījušie budžeta griesti acīmredzot dod rezultātu, satuvinot konkurentus rezultātu izteiksmē, jo jau trešo posmu pēc kārtas vadošais trio kvalifikācijā iekļaujas mazāk kā sekundes desmitdaļas robežās. Pie tam katrā no šiem trim posmiem pole position ieguva cits braucējs (Leklērs Singapūrā, Verstapens Japānā, Saincs Amerikā).
2022 #USGP 🇺🇸 Timelapse#F1 #Formula1 pic.twitter.com/xEEL12UoGZ
— F1Visualized (@f1visualized) October 24, 2022