Kamēr konkurentu komandas uzskata, ka “Red Bull” piešķirtais sods par budžeta ierobežojumu pārkāpšanu ir pārlieku maigs, Kristians Horners to nosaucis par drastisku un uzskata, ka tas var nozīmēt zaudētas pat 0.5 sekundes aplī.

“Red Bull” vienības vadītājs atzīst, ka FIA konstatētais nedaudz vairāk par divu miljonu USD pārkāpums nav devis nekādu labumu mašīnas veiktspējas uzlabošanai. Tikmēr par desmit procentiem samazinātais laiks vēja tunelī, ar ko sodīta komanda, varētu izmaksāt līdz pat pussekundes zaudēšanu uz apli. Atgādināsim, ka tāpat “Red Bull” jāsamaksā septiņu miljonu USD naudas sods.

“Dzirdēju cilvēkus sakām, ka sods ir nenozīmīgs,” preses konferencē sacīja Horners. “Ļaujiet man pateikt, ka tas ir milzīgs sods, kas izmaksās no 0.25 līdz 0.5 sekundēm aplī.”

Horners arī atklājis, kur iztērēti šie aptuveni divi miljoni USD, norādot, ka tie nekādā ziņā nav izmantoti, lai uzlabotu sacīkšu mašīnas ātrumu. Tāpat viņš atzīst, ka pārkāpums nav izdarīts tīši, jo F1 komanda ir sarežģītas finansiālās struktūras sastāvdaļa, kā rezultātā pieļautas kļūdas.

“Mēs pieņemam šo sodu, lai arī negribīgi,” viņš saka. “Domāju, ka tā ir mācība visiem. Kopā jāturpina strādāt, jo budžeta ierobežojumi ir svarīga daļa no F1 čempionāta. Bet tas jādara konsekventā veidā, ko viegli īstenot. Ieguvums no tā visa bijis apaļa nulle. Mūsu pārkāpumam ir vainu mīkstinoši apstākļi. Mēs pārsniedzām izdevumus slimības naudas un ēdināšanas izmaksu dēļ. Mašīnas uzlabošanai no tā netika iztērēts neviens cents. Esmu pārsteigts, ka neviena cita komanda nenonāca līdzīgā situācijā.”

Konkurējošās komandas atzīst, ka “Red Bull” piešķirtais sods ir par maigu. “Ferrari” uzskata, ka sodam reālas ietekmes uz mašīnas ātrumu nebūs.

“Pēdējās nedēļās esam daudz stāstījuši, ko iespējams paveikt ar pusmiljonu, miljonu, diviem vai trim,” saka “Ferrari” sporta nodaļas direktors Lorēns Mikīss. “Divi miljoni USD ir nozīmīga summa. Mēs uzskatām, ka tā var dot ieguvumu 0.2 sekundes aplī, tādēļ nav grūti iztēloties, kādu lomu šis pārkāpums nospēlē attiecībā uz sacīkšu rezultātiem vai pat čempionāta iznākumu. Ar piešķirto sodu neesam apmierināti. Mēs nesaprotam, kā desmit procenti mazāk atvēlēta laika vēja tunelī varētu kompensēt šīs 0.2 sekundes. Un ir vēl cita problēma. Tagad to naudu, kas tiktu izmantota darbam vēja tunelī, viņi varēs tērēt jebkur citur, piemēram, mašīnas svara samazināšanai. Ņemot vērā šos divus faktorus, sodam būs ļoti ierobežota ietekme.”