F1 čempionātu jau drīz varētu papildināt inovatīvs projekts. Jauna vienība ar nosaukumu ‘Formula Equal’ rūpētos par to, ka 50% tās darbinieku sastāvu 50% veido vīrieši, bet atlikušos 50% – sievietes, sniedzot vienādas iespējas abiem dzimumiem.
‘Formula Equal’ idejas autors ir britu uzņēmējs Kregs Polloks, kurš Formula 1 sabiedrībai kļuva plaši pazīstams deviņdesmitajos gados, kad darbojās kā pasaules čempiona Žaka Vilnēva menedžeris un pārliecināja kanādieti pievienoties jaunai komandai “BAR”, kas cerētos panākumus neguva un vēlāk tika pārdota “Honda” koncernam.
Polloka vīzija ietver dzimumu vienlīdzību visos iespējamajos virzienos, tostarp inženierijas departamentā, komandas vadībā, kā arī braucēju izvēlē, sniedzot sievietēm karjeras izdevības visdažādākajos lauciņos F1 komandā. Intervijā ar “CNN” Polloks atzīmēja, ka radīt šādu filozofiju eksistējošā komandā ir ļoti sarežģīti. Tas viņu pamudinājis veidot jaunu komandu.
Neviena sieviete nav startējusi F1 sacīkstēs kopš Lellas Lombardi 1976. gadā. Vēlāk Divina Galika, Dezīre Vilsone un Džovanna Amati nesekmīgi centās kvalificēties, taču pēdējā dāma pie Formula 1 mašīnas stūres Grand Prix nedēļas nogalē bija Sūzija Volfa (Toto Volfa sieva), veicot vairākas piektdienas treniņu sesijas “Williams” sastāvā 2014. un 2015. gadā.
Šobrīd pienācīgas kandidātes atrašanu apgrūtina superlicences nepieciešamo punktu izcīnīšana, kas gandrīz pieprasa labus rezultātus Formula 2 un Formula 3 čempionātā.
Līdzīgi kā “Andretti Autosport” arī “Formula Equal” savu ienākšanu F1 tēmē uz 2026. gadu. Toto Volfs pērn izteicās, ka pilnīgi jaunai komandai jārēķinās ar aptuveni vienu miljardu ASV dolāru. Par “Formula Equal” investoriem varētu kļūt partneri no Tuvajiem Austrumiem tomēr precīzāka informācija pagaidām netiek izplatīta.
Ja “Andretti Autosport” kandidatūra varētu šķist spēcīgāka no sportiskā skatupunkta, Polloka projekts jūtami cenšas atķeksēt nepieciešamos lauciņus, lai sniegtu čempionātam pievienoto vērtību, kas šobrīd ir amerikāņu galvenais klupšanas akmens.