Pēc neveiksmīgā posma Spānijā, kad “Ferrari” zaudēja vērtīgus punktus konkurentu komandām, tās vadītājs Frederiks Vasērs norāda uz pagaidām neizprotamām problēmām. Viņš atzīst, ka rūpnīcā lērums speciālistu cenšas saprast, kā atrisināt šosezon raksturīgās ķibeles, tomēr pagaidām reāli risinājumi nav rasti.

Lai gan uz Spānijas posmu “Ferrari” bija sarūpējusi uzlabotu F1 mašīnu, realitātē neizskatījās, ka tas devis kādu labumu. Abu piloti sniegums, acīm redzami tehnisku apsvērumu dēļ, sacensību laikā aizvien ir nevienmērīgs – dažkārt izdodas cīnīties pirmajā trijniekā, taču vēlāk ātrums zūd un tiek zaudētas pozīcijas. Barselonā tas bija izteikti redzams, kad Karloss Saincs no cīņas par otro vietu beigās atkrita uz piekto.

Vasērs: “Sākumā varam būt ātri, bet tad pazaudēt 20 sekundes”

“Nevar salīdzināt konfigurāciju, asfaltu vai noslodzi uz riepām tādās trasēs kā Maiami un Barselona, bet es teiktu, ka kopumā mūsu bilde visur ir līdzīga,” atzīst Vasērs. “Kvalifikācijā spējam cīnīties, bet sacīkstē vairs nē. Aizvien esam nestabili savā sniegumā, kad vienai un tai pašai mašīnai ir dažāda sastāva riepas, bet dažreiz tas novērojams arī ar viena sastāva dažādiem riepu komplektiem.”

Pēc Spānijas posma piloti sūdzējās, ka ir lielas problēmas ar riepu uzturēšanu normālā stāvoklī, kā rezultātā tās pastiprināti nolietojas un spēkrats kļūst grūti vadāms. Šarls Leklērs situāciju ar riepām novērtēja kā “briesmīgu”. Dažreiz ar vienu riepu komplektu viss ir šķietami labi, bet pēc pitstopa var krasi mainīties, pat, ja uzmontētas tāda paša sastāva, bet jau citas riepas.

“Šobrīd mums pie tā strādā 1000 cilvēki, bet ir ļoti grūti to izprast un izlabot, jo problēma vienmēr nav viena un tā pati,” skaidro Vasērs. “Taisnība, ka kvalifikācijā mēs braucam brīvā gaisā, bet sacensībās vairs nē. Domāju, ka Šarlam bija lielas problēmas līdz pirmajam pitstopam, jo bija jābrauc ļoti tuvu priekšā esošajai mašīnai. Galvenā problēma mums nav mašīnas potenciāls ātrajos līkumos, bet gan nevienmērība. Šarla gadījumā pirmajā nogrieznī nebija atbilstošs balansējums, bet trešajā nogrieznī ar viena sastāva riepām bija labi. Karloss tikmēr līdz pirmajam pitstopam uzrādīja cienījamu ātrumu, bet tad pazaudēja 15 līdz 20 sekundes.”

Hils: “Viņi skrien ar vienu kāju”

Komandas nedienas šajā sezonā tēlaini aprakstījis 1996. gada F1 čempions Deimons Hils: “Ko mēs varam teikt par “Ferrari”? Kad vienam iet labi, otram nē. Tas ir tā, it kā viņi visu laiku skrietu ar vienu kāju. Šķiet, ka viņiem vienmēr ir kādas problēmas.”

Pēdējā laikā arī klīdušas runas, ka Leklērs varētu pamest komandu, lai pievienotos “Mercedes”. Līgums gan viņam, tāpat kā Saincam, vēl līdz nākamā gada beigām, tomēr pagaidām komanda arī nesteidz tos pagarināt. Vasērs atzīst, ka tā nav prioritāte.

“Jūs šo jautājumu jau uzdevāt pirms nedēļas,” žurnālistiem sacīja Vasērs. “Es jau esmu teicis, ka šobrīd mums ir gana darāmā pie mašīnas veiktspējas uzlabošanas. Ir daudz ko darīt tehniskajā jomā, bet par braucējiem varēsim parunāt vēlāk.”