Jau Austrijas GP laikā Luiss Hamiltons par radio sūdzējās, cik grūti vadāma ir viņa mašīna. Pēc sacensībām “Mercedes” pilots pauda pārsteigumu, kāpēc pēc vairākām ļoti labām sacīkstēm spēkrats atkal sācis uzvesties līdzīgi kā pagājušajā gadā.
Ieviešot uzlabojumus jau uz Monako posmu, pēc tam Spānijā un Kanādā šķita, ka “Mercedes” strauji progresē. Tomēr “Red Bull Ring” trasē Hamiltons finišu sasniedza vien septītais, bet pēc desmit sekunžu soda saņemšanas jau pēc tam atkrita uz devīto vietu.
“Pavisam noteikti nebiju gaidījis, kas mans sniegums būs tik slikts,” pēc sacīkstes atzina Hamiltons. “Man patiesi pat nav atbildes, kāpēc tā. Tas ir pārsteidzoši, sajūta mašīnā lielā mērā ir tāda pati, kāda tā bija visu pagājušo gadu. No tāda viedokļa pārsteigums nav tas lielākais. Mašīna noteikti atšķīrās, ja salīdzina, kāda tā bija iepriekšējos divos posmos. Tajos gāja daudz, daudz labāk nekā šajā reizē.”
Vadāmības problēmas lielā mērā radās dēļ pārspīlētas priekšējā antispārna noregulēšanas, kas tika darīts ar mērķi stabilizēt mašīnas aizmuguri. Līdz ar to bija grūti noturēties trases robežās devītajā un desmitajā līkumā, par ko sportists jau sacīkstē tika pie piecu sekunžu soda.
“Zinājām, ka šajā trasē mums slikti uzvedas mašīnas aizmugurējā daļa, tādēļ “noņēmām” daudz no priekšējā antispārna, lai saglabātu balansu, un es varētu veikt garu distanci,” skaidro Hamiltons. “Tomēr mēs būtiski pārcentāmies. Dodoties desmitajā līkumā, es vienkārši slīdēju un neko tur nevarēju līdzēt. Pitstopu laikā mainījām antispārna regulējumus, pēc kā mašīna vismaz sāka turēties uz trases.”
Britu pilots arī atzina, ka organizatoriem kaut kā ir jārisina problēma ar trases limitiem. Sacensību laikā vien laika sodus saņēma desmit braucēji, bet pēc finiša – vēl astoņi, daži atkārtoti, ieskaitot pašu Hamiltonu.
“Viņiem jāatrod kāds jauns risinājums,” spriež Hamiltons. “Gadus atpakaļ, kad nebija tāda lieta kā trases limiti, bija daudz baudāmāk braukt. Savādi, ka tev jābrauc un visu laiku jākomentē par priekšā braucošo mašīnu, jo tas ir tas, ko komanda grib, lai tu dari. Tas nav autosports un tās nav sacīkstes. Lando Noriss, kad mani apdzina, izbrauca no trases vismaz desmit reizes, tāpat arī Serhio Peress. Viņiem būtu jābūt iespējai tā darīt un arī mums visiem citiem, nesaņemot par to sodu.”