Karloss Saincs Singapūrā kļuva par 31. braucēju, kurš Formula 1 čempionātā izcīnījis vairāk kā vienu uzvaru pie “Ferrari” stūres. Zīmīgi, ka abās uzvarās bija daudz kopīgā.

Savu F1 karjeras pirmo uzvaru Saincs izcīnīja pērn Lielbritānijas GP. Zīmīgi, ka arī toreiz tā gūta, startējot no pole position pēc uzvaras kvalifikācijā ar 0,072 sekunžu rezervi. Arī pērn Silverstonā Luiss Hamiltons finišēja trešais, Šarls Leklērs ceturtais, bet Makss Verstapens sev neierasti vēl zemāk. Arī pirmajā Sainca uzvarā desmitnieku noslēdza Kevins Magnusens, kamēr Valteri Botass, Estebans Okons un Džordžs Rasels nespēja sasniegt finišu. Gan pērn Silverstonā, gan šogad Singapūrā kvalifikācijā pēdējais palika Lenss Strols, Sainca pole position aplim zaudējot 2,4 sekundes.

Ar pole position pārvēršanu uzvarās Saincam gan nav klājies perfekti – šī bija piektā reize, kad spāņu braucējs paliek nepārspēts kvalifikācijā. Viņam izdevies apsteigt Fernando Alonso, kurš piecu sezonu laikā pie “Ferrari” stūres izcīnīja tikai četras pole position. No braucējiem, kuri “Ferrari” braukuši vairāk posmus par Saincu jāizceļ leģendārais Žils Vilnēvs, kuram pole position izdevās izcīnīt tikai divreiz, bet Edijs Īrvains 1999. gadā gandrīz kļuva par čempionu karjeras laikā ne reizi nestartējot no pirmās pozīcijas.

AlphaTauri trilemma

Saincs arī kļuva par 59. braucēju čempionāta vēsturē, kuram izdevies uzvarēt, esot vadībā no starta līdz finišam, pārtraucot divas rekordsērijas – Makss Verstapens bija vienīgais braucējs, kuram izdevās uzvarēt 10 posmus pēc kārtas, bet “Red Bull” – vienīga komanda ar 15 secīgām uzvarām. Šoreiz “Red Bull” braucējus neredzējām pat uz pjedestāla. Zīmīgi, ka arī abi iepriekšējie rekordi beidzās ar absolūtu neveiksmi – Fetela 9 uzvaru sērijai sekoja izstāšanās 2014. gada sezonas atklāšanas posmā, bet “McLaren” 11 uzvaru sēriju 1988. gadā pārtrauca Airtona Sennas un Alena Prosta izstāšanās Moncā.

Viens rekords, ko Verstapenam neizdevās gūt – visvairāk goda pjedestālu pēc kārtas. Maksa sērija pārtrūka pie 15 pjedestāliem. Mihaels Šūmahers no 2001. līdz 2002. gadam iekļuva trijniekā 19 posmus pēc kārtas. No aktīvajiem braucējiem rekordists ar 16 secīgiem pjedestāliem ir Luiss Hamiltons (2014-2015), bet Fernando Alonso (2005-2006) arī atzīmējies ar 15 pjedestālu sēriju. Starpcitu, Singapūrā Alonso kļuva par pirmo braucēju, kurš sacīkšu režīmā veicis 100000 kilometrus. Iepriekšējā posmā Moncā viņš sasniedza 20000 apļu robežu.

Nevienai komandai vēl nav izdevies uzvarēt visus posmus vienā sezonā. Pateicoties Sainca panākumam, šis gads nebūs izņēmums. Trīs reizes dominējošajai vienībai pietrūka viena uzvara – “Alfa Romeo” 1950. gadā (6/7) un “Ferrari” 1952. gadā (7/8), kad kopvērtējuma ieskaitē bija atrodams arī Indianapolisas 500 jūdžu brauciens, bet “McLaren” 1988. gadā uzvarēja 15 no 16 sacīkstēm. Procentuāli “Red Bull” vēl var apsteigt “McLaren”, uzvarot visos atlikušajos posmos. Katrā sezonā uzvaras guvuši vismaz trīs dažādi piloti. Šosezon tas izdevies Verstapenam, Peresam un Saincam, kuram līdz septembrim vēl nebija pat pjedestālu.