“Ferrari” komandas pilots Karloss Saincs izcīnījis uzvaru Singapūras GP izcīņā, tādā veidā pārtraucot Maksa Verstapena dominanci. “Mercedes” komanda ar divu pitstopu stratēģiju lūkoja uzvarēt, bet Džordžs Rasels tomēr nespēja plānu piepildīt, turklāt pēdējā aplī piedzīvoja avāriju. Aiz Sainca finišēja Lando Noriss un Luiss Hamiltons. Verstapens šoreiz palika piektais.
Kamēr citi braucēji pirmajā desmitniekā startēja ar vidējā sastāva riepām, Šarls Leklērs bija vienīgais, kurš sacīksti uzsāka ar mīkstajām riepām. Viņam padevās labs sākums un, kamēr Saincs saglabāja pirmo pozīciju, Leklērs pārliecinoši aizbrauca garām Raselam, līdz ar ko vadībā nonāca abas “Ferrari” mašīnas. Hamiltons tikmēr noīsināja pirmo līkumu, sūdzoties, ka komandas biedrs Rasels nav atstājis viņam trasē vietu. Septiņkārtējais F1 čempions iekārtojās trešajā vietā, bet ar kavēšanos tomēr atdeva pozīciju otram “Mercedes” pilotam. Hamiltons bija spiests palaist priekšā arī Lando Norisu, “McLaren” pilotam tādā veidā paceļoties uz ceturto pozīciju.
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️LIGHTS OUT IN SINGAPORE!!!
Great start from the two Ferraris 💪
Sainz keeps the lead, Leclerc is up to second! #F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/RGyCYT7T7V
— Formula 1 (@F1) September 17, 2023
Sacensību turpinājumā viss ritēja mierīgi līdz 19. aplim, kad vienā no līkumiem sienā viegli ietriecās Logans Sardžents. “Williams” pilots bija nolauzis priekšējo antispārnu, taču turpināja ceļu uz boksiem. Neskatoties uz to, trasē devās drošības mašīna. Saincs tobrīd bija izveidojis jau gandrīz piecu sekunžu pārsvaru pār Leklēru, kuram tagad bija izdevība pirms pitstopiem mazliet piebremzēt aizmugurē braucošos Raselu un Norisu.
LAP 20/62
Sargeant bumps the wall
He’s got going again but his damaged wing is showering sparks everywhere…
⚠️ @astonmartin SAFETY CAR ⚠️#F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/qGJN1WOEfZ
— Formula 1 (@F1) September 17, 2023
Boksos devās visi vadošie braucēji, taču ne “Red Bull” piloti, kuri sacensības bija uzsākuši ar izturīgākajām cietā sastāva riepām. Verstapens startēja vienpadsmitais un pirms drošības mašīnas perioda bija aizcīnījies līdz astotajai vietai. Tagad Saincs saglabāja vadību, Verstapens nonāca otrajā vietā, tālāk sekoja Rasels, Serhio Peress un Noriss, bet Leklērs atkrita uz sesto vietu. Aiz viņiem sekoja Hamiltons. Visi bija tikuši pie jaunām cietā sastāva riepām, taču Verstapenam un Peresam vēl priekšā bija riepu maiņa.
Restartā Leklērs mēģināja cīnīties ar Norisu, taču rezultātā pazaudēja sesto vietu Hamiltonam. Turpinājumā Noriss spēja apdzīt Peresu, nonākot ceturtajā vietā, arī Hamiltons drīz bija garām “Red Bull” braucējam. Rasels pa to laiku apdzina Verstapenu cīņā par otro vietu, bet īsi pēc tam arī Noriss pabrauca garām sezonas līderim, iekārtojoties trešajā vietā. Vēl pēc kāda laika arī Hamiltons un Leklērs tika priekšā Verstapenam, kurš nu bija atbīdīts uz sesto vietu, bet viņam sekoja Peress. Alonso pirms iebraukšanas boksos bija šķērsojis balto līniju, par ko saņēma piecu sekunžu sodu – viņš tobrīd turpināja sacīksti astotajā vietā.
Sainss turpināja braukt, pilnībā neizmantojot visu ātruma rezervi, līdz ar ko konkurenti viņam sekoja nelielā, bet gana drošā atstatumā. Peress bija kļuvis pavisam lēns, zaudēja vairākas pozīcijas un 40. aplī devās savā pitstopā. Verstapens bija ievērojami ātrāks, bet arī apli vēlāk iebrauca pēc jaunām riepām. Peress atkrita uz pašām beigām, bet Verstapens trasē atgriezās 15. pozīcijā.
Estebans Okons bija apdzinis Alonso un nokļuvis jau sestajā pozīcijā, kad 43. aplī viņa “Alpine” spēkratu piemeklēja tehniskas problēmas un nācās apstāties. Tika izsludināts virtuālās drošības mašīnas periods. Saincs izvēlējās palikt trasē, kamēr “Mercedes” piloti devās vēl vienā pitstopā un saņēma vidējā sastāva riepas. Rasels no otrās pozīcijas atkrita uz ceturto, bet Hamiltons turpināja braukt piektais. Sainsam tagad tuvākie sekotāji bija Noriss un Leklērs. Alonso bija ticis līdz sestajai vietai, arī devās boksos, tomēr notika pamatīga aizķeršanās, kas viņu atmeta uz otrā desmitnieka vidu. Pēc tam veterāns vēl arī pamanījās izbraukt no trases un pēc tā atkrita jau uz peletona beigām.
LAP 43/62
“Nooooo!”
Ocon is distraught as his car grinds to a halt ❌
⚠️ VIRTUAL SAFETY CAR ⚠️#F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/YXyUtzYwZg
— Formula 1 (@F1) September 17, 2023
Sacensībām atsākoties, līdz finišam bija atlikuši 17 apļi, bet Rasels tobrīd atradās 15 sekundes aiz līdera. Britu pilots ar ievērojamu ātruma pārsvaru strauji tuvojās vadošajam trijniekam un 53. aplī jau bija noķēris Leklēru. Tā paša apļa laikā Rasels tika sāncensim garām, bet īsi pēc tam Hamiltons atstāja Leklēru jau piektajā pozīcijā.
LAP 58/62
Oh boy, this is CLOSE! 🤯#F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/RhlztLkuqS
— Formula 1 (@F1) September 17, 2023
Četrus apļus pirms finiša “Mercedes” formulas jau cieši sekoja abiem pa priekšu braucošajiem pilotiem. Saincs ar nolūku pielaida tuvumā Norisu, lai sāncensis, aizstāvoties no Rasela, varētu izmantot DRS sistēmu. Cīņa ar Norisu Raselam nepadevās viegla, turklāt komandas biedra pozīciju jau lūkoja iegūt Hamiltons. Atlikušajos pāris apļos Rasels vairs īsti uzbrukt nespēja, šķita, ka arī viņa riepas vairs nav tik labā stāvoklī, kā rezultātā Saincs spēja noturēt pozīciju un guva uzvaru, kas viņam ir tikai otrā visā F1 karjerā. Noriss trešo reizi šosezon finišēja otrais, bet Rasels pēdējā aplī pieļāva kļūdu un iebrauca barjerā, piedzīvojot izstāšanos un trešo vietu uzdāvinot Hamiltonam.
LAP 62/62
“Aggggghhhhhh, no, no!!!!”
Russell is into the barriers and out! #F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/4h8ybvTy1F
— Formula 1 (@F1) September 17, 2023
Leklērs cīņā par pirmajām vietām sacensību beigu daļā nepiedalījās un finišēja ceturtais, kamēr Verstapens aizcīnījās līdz piektajai vietai. Tālāk finišu sasniedza Pjērs Gazlī, Oskars Piastri un Serhio Peress, pirmos punktus karjerā par astoto vietu sasniedza Daniela Rikjardo aizstājējs Liams Lavsons, bet pirmo desmitnieku noslēdza Kevins Magnusens.
Nākamais F1 posms jau pēc nedēļas, 24. septembrī norisināsies Japānā, Suzukas trasē.