Amizanti noslēdzies otrais posms Formula Winter Series čempionātā Valensijā, kur pilnīgi visiem dalībniekiem pēc kvalifikācijas tika piešķirta diskvalifikācija. Ar to gan murgainā nedēļas nogale nebeidzās…
Formula Winter Series čempionāts bāzējas Spānijā un vairumam braucēju kalpo kā pirmais solis pēc kartinga, lai labāk sagatavotos Formula 4 sezonai. Lai gan argāk Valensijā notika pat F1 sacensības, šī ir cita trase, nosaukta par godu motosportistam Rikardo Tormo. Jau pagājušogad virkne braucēju saņēma sodus par trases robežu pārkāpumiem, tomēr šogad situācija tikai pasliktinājās.
Atbilstoši zemāk redzamajam attēlam, kas tika prezentēts braucēju sapulcē, sportistiem ir jāievēro nepārtrauktā baltā līnija boksu celiņa izejā. Pretējā gadījumā sekotu 3 minūšu stop-and-go sods un papildus sodi par atkārtotiem pārkāpumiem. Trases robežas tika aktīvi pārbaudītas vēl trīs līkumos.
Kvalifikācijas sesija Formula Winter Series ilgst tikai 20 minūtes, taču jau pirmajās piecās minūtēs apļu laiki tika dzēsti vairāk kā pusei braucēju. Piecarpus minūtes pirms sesijas beigām tā tika apturēta. Līdz tam jau 11 braucējiem tika parādīts melnais karogs, kas simbolizē diskvalifikāciju no tālakas dalības kvalifikācijā. Pauzes laikā diskvalificēto braucēju skaits pieauga par vēl septiņiem. Pēdējās minūtēs braucēji steidza atgriezties trasē, taču tas noveda venīgi pie tā, ka arī visi atlikušie braucēji viens pēc otra tika diskvalificēti (skatīt rezultātu tabulu zemāk – šī ir tikai pirmā trešdaļa dalībnieku).
Uzreiz pēc kvalifikācijas tiesneši tikās ar komandu vadītājiem un uzsāka ilgas pārrunas, kā atrisināt radušos situāciju. Kopsaucējs tika rasts starta kārtību nosakot pēc treniņbraucienu rezultātiem, kas, protams, nokaitināja kvalifikācijas ātrāko apļu īpašniekus un viņu pārstāvētās komandas. Oficiāls paziņojums par starta kārtību tika izziņots tikai 50 minūtes pirms starta. Neilgi pirms starta čempionāta organizētāji izplatīja paziņojumu, atgādinot, ka trases robežas tiks rūpīgi pārbaudītas arī sacīkšu laikā, taču atļāva izmantot līkumu apmales kā daļu no trases (skatīt zemāk).
Atbilstoši čempionāta noteikumiem otrajam braucienam starta kārtību nosaka braucēja kvalifikācijā uzrādītais otrs ātrākais apļa laiks. Pacik no kvalifikācijas visi sportisti tika diskvalificēti, tika pieņemts lēmums starta kārtību noteikt atbilstoši pirmajā braucienā uzrādītajam ātrākajam aplim.
Pirmais brauciens tika apturēts priekšlaicīgi. Sadursme starp diviem braucējiem lika izkārt sarkanos karogus, nesagaidot brauciena finišu. Atbilstoši noteikumiem, ja sacensības tiek apturētas un netiek atsāktas, rezultātu noteikšanai neņem vērā pēdējo pilno apli.
Starta procedūra otrajam braucienam aizkavējās, jo tiesneši starta kārtības noteikšanai nejauši iekļāva arī anulēto apli, kura vairums dalībnieku sasniedza savu ātrāko apļa laiku. Eļļu ugunij piešāva fakts, ka trešās vietas ieguvējs vēlāk zaudēja savu kausu, jo mašīna neatradās korektā pozīcijā uz starta.
Šķita, ka problēmas ir aiz muguras, jo otrajā kvalifikācijā priekš trešā brauciena tika reģistrēti krietni mazāk trases robežu pārkāpumi. Peru pārstāvis Andress Kardenass izcīnīja pole position, taču startēja tikai no otrās pozīcijas, jo vēlāk izrādījās, ka austrālis Grifins Pībls bijis vēl ātrāks, taču apļu laiku reģistrēšanas sistēmā nenostrādāja viņa transponders, līdzīgi kā pirmajā kvalifikācijā tas atgadījās ar viņa komandas biedru. Vismaz pati sacīkste risinājās pēc plāna.
Vienā nedēļas nogalē ar Formula Winter Series Valensijā notika arī salonautomobiļu GT sacensības. Arī tur trases robežu pārkāpumi radīja jucekli. Ivess Godārs pēc finiša saņēma 50 sekunžu sodu, jo trases robežas neievēroja 13 apļos sacīkstēs, kas ilga 19 apļus.
Ņemot vērā, ka līdzīgas situācijas mēdz notikt arī F1 (visizteiktāk Austrijā), aktuāls paliek jautājums – vai posma organizatori ir atbildīgi par trases atbilstību, lai izskaustu šīs situācijas, vai tomēr braucēji tiek nostādīti klaunu pozīcijās pašu stūrgalvības dēļ?