Lai gan “Red Bull” vienība šī gada pirmajos posmos atkal sevi pierādījusi kā pārliecinoša favorīte, “Ferrari” vadītājs Frederiks Vasūrs atzīst, ka, salīdzinājumā ar pagājušo gadu, viņa komandai deficītu izdevies sadeldēt uz pusi.
Abās pirmajās šīs sezonas sacīkstēs “Red Bull” izdevās sasniegt dubultuzvaru. Bahreinā Makss Verstapens finišēja 25 sekundes priekšā Serhio Peresam, bet Saūda Arābijā uzvarēja ar 18 sekunžu pārsvaru pār komandas biedru. Pirmajā posmā trešo vietu ieņēma Karloss Saincs, bet otrajā posmā trešais bija Šarls Leklērs.
Salīdzinājumā ar pagājušās sezonas sākumu, šobrīd “Ferrari” sevi pārliecinoši pieteikusi kā otrā ātrākā komanda, kamēr “Mercedes”, “McLaren” un “Aston Martin” nonākušas iedzinējos. Vasūrs atzīst, ka šobrīd ir grūti izvērtēt patieso sacīkšu tempu, tomēr tendence, viņaprāt, ir pozitīva.
“Nekad nav viegli iegūt skaidru bildi par sacīkšu tempu, jo nekad nevar zināt, kad konkurenti brauc ar pilnu gāzi,” saka Vasūrs. “Tomēr, ja salīdzinām ar pagājušo gadu, toreiz bijām 1.1 sekundi aiz “Red Bull”, plus vai mīnus 0.2 sekundes, bet tagad tās ir 0.4 līdz 0.6 sekundes. Atstatumu esam samazinājuši uz pusi.”
Vasūrs atzīst, ka uzlabojumi bijuši sekmīgi visās jomās: “Veiktspēja nāk no visurienes. Nekad nav tā, ka ir viena maģiskā lode, kas iedod mašīnai 0.5 sekundes aplī. Esam uzlabojuši visas sfēras. Tā centāmies darīt jau pagājušajā gadā un izdevās spert cienīgu soli uz priekšu. Jāmēģina turpināt attīstību visās jomās, bet aerodinamika vienmēr ir pamata atslēga.”
“McLaren” komanda, lai gan Saūda Arābijā ar Oskaru Piastri guva ceturto vietu, šobrīd neizskatās spējīga pārspēt “Red Bull” un “Ferrari”. Tomēr atsevišķās trases vietās MCL38 modelis spēj būt līdzvērtīgs pat ar Verstapena RB20. Saūda Arābijā tā tas bija novērojams starp ceturto un desmito līkumu, kur Lando Noriss pat bija ātrāks par čempionu. Tur, kur līkumi garāki, “McLaren” sāk zaudēt.
“Džidas trasē labi varēja saskatīt mūsu stiprās un vājās vietas,” stāsta “McLaren” vadītājs Andrea Stella. “Sāksim ar stiprajām pusēm. Varēja redzēt, ka pirmajā sektorā citi mums zaudē. Tas ir tāpēc, ka ātrajos līkumos, kur stūre jāpagriež tikai vienreiz, mūsu mašīna brauc ļoti labi. Līkumos, kur jāstūrē ilgāk, vēl neesam tik konkurētspējīgi, kā gribam. Šādās vietās ļoti spēcīgas ir tādas mašīnas kā “Ferrari”. Tā nav sakritība, ka Leklērs bjia tik konkurētspējīgs pēdējā sektorā. Domāju, ka vēl varam labāk izprast šo mašīnu, bet tas nedos vairāk par 0.1 sekundi aplī.”
Zināms, ka pirmos būtiskos uzlabojumus šī gada mašīnai “McLaren” varētu ieviest tikai uz sesto posmu, kas maijā norisināsies Maiami.