Šobrīd izstrādes procesā ir jaunais Konkordes līgums, kas spēkā stāsies 2026. gadā. Parādījusies informācija, ka tiek diskutēts par atļautā komandu skaita ierobežošanu F1 čempionātā līdz desmit.

Kopš “Liberty Media” 2017. gadā iegādājās F1 čempionātu, arvien lielākas simpātijas tiek izrādītas ASV iedvesmotam franšīzes modelim. Šobrīd čempionātā jau startē desmit komandas, bet pieļaujamais skaits ir 12. Lai jauna komanda varētu pievienoties, tai jāsamaksā dalības maksa 200 miljonu ASV dolāru (187 miljonu eiro) apjomā.

Pagājušā gada sākumā Starptautiskā Automobiļu federācija (FIA) izsludināja konkursu uz abām brīvajām vietām, un vienīgā, kas izturēja atlasi, bija “Andretti Global”. Tomēr, saskaroties ar pašreizējo komandu pretestību, F1 menedžments (FOM), kam pieder pēdējais vārds, nav devis tai zaļo gaismu startēt F1 sacīkstēs 2025. gadā.

Dažādi avoti, ieskaitot F1 žurnālistu Džo Savardu, ziņo, ka notiek centieni jaunajā Konkordes līgumā ierobežot komandu skaitu līdz desmit. Līdz ar to, ja jauna komanda nākotnē gribētu pievienoties, tai būtu jāiegādājas kāda no jau esošajām komandām. Ja pieļaujamo komandu skaitu mainīt tomēr neizdosies, otrs variants esot krietni pacelt pirmreizējo dalības maksu, to trīskāršojot līdz gandrīz 600 miljoniem USD.

Pandēmijas laikā čempionāts un komandas piedzīvoja finansiālu lejupslīdi, taču kopš tā laika izdevies būtiski atgūties. “McLaren” izpilddirektors Zaks Brauns pirms kāda laika atklāti pavēstīja, ka šobrīd F1 komandu vērtība pārsniedz vienu miljardu eiro. Ņemot vērā grūtības, ko nācās pārciest, lai sasniegtu šādus finansiālos rādītājus, komandas nevēlas dalīt naudas balvas ar jaunpienācējām.

Nākamais Konkordes līgums būs spēkā no 2026. līdz 2030. gadam.