F1 čempionāta vadība cenšas panākt, lai jau 2025. gada sezonā komandas izmantotu atšķirīgākus krāsojumus savām mašīnām. Šobrīd gan vēl nav skaidrs, kā to izdosies īstenot.

Televīzijas ierakstos redzamais, sevišķi F1 sacīkstēs mākslīgajā apgaismojumā, licis secināt, ka pie noteikta leņķa, īpaši braucot lielā ātrumā, atsevišķu komandu mašīnas ir grūti atšķiramas. Noprotams, ka īpaša līdzība ir “Aston Martin” un “Mercedes”, kā arī “Williams” un RB komandu mašīnu krāsojumos. Tāpat, svara taupīšanas nolūkos, komandas mēdz nenokrāsot visu virsbūvi, kas palielina oglekļa melnā toņa klātbūtni.

Tiek ziņots, ka par šo jautājumu tiek diskutēts ar F1 komandām, un čempionāta vadītāju mērķis ir panākt, lai jau nākamgad mašīnu krāsojumi vairāk atšķirtos viens no otra. F1 formulu nodaļas vadītājs Nikolass Tombaziss apstiprina, ka šis jautājums tiks iztirzāts arī nākamajā F1 Komisijas sēdē.

“Kā vienmēr tas ir “Formulā 1″, viss ir nedaudz sarežģītāk, nekā pirmajā acu uzmetienā šķiet,” skaidro Tombaziss. “Viena problēma ir tā, ka mašīnām ir pārāk daudz nenokrāsotas oglekļa virsbūves elementu, jo komandas taupa uz svaru, līdz ar to mašīnām ir pārāk daudz melnā toņa. Visas komandas ir daudz darījušas, lai mainītu krāsas veidu, tāpat mūsdienās krāsas plēve mēdz būt īpaši plāna, lai svars būtu iespējami mazāks. Un vēl viena problēma ir tāda, ka dažas komandas šķietami izmanto līdzīgus krāsojumus, kā rezultātā dažas mašīnas ir diezgan līdzīgas viena otrai. To mēs turpinām apspriest ar komandām, un tas tiks izrunāts arī nākamajā F1 Komisijas sēdē.”

Situācijair sarežģīta, jo nedz FIA, nedz arī F1 menedžments (FOM) nevēlas šajā sakarā ieviest kādus striktus noteikumus.

“Gribam nonākt pie tā, ka komandas komunicē viena ar otru šajā jautājumā,” saka Tombaziss. “Ja viena saka, ka tai mašīna būs zila, otra pieņem to un savu mašīnu nekrāso zilu. Vai kaut kā tā. Bet vēl jāskatās, kā šis process darbosies. Tas nav attiecināms uz noteikumiem. Negribam ieviest noteikumus par dizainu, bet negribam arī, ka mašīnas ir grūti atšķiramas.”