Pēc Azerbaidžānas GP finiša tiesneši izskatīja Karlosa Sainca un Serhio Peresa sadursmes apstākļus, tāpat arī Maksa Verstapenu darbības virtuālās drošības mašīnas periodā. Ne vienā, ne otrā gadījumā sodi netika piemēroti.
Verstapens un vēl daži saņem brīdinājumus
Virtuālās drošības mašīnas periods tika noteikts pēc Sainca un Peresa avārijas priekšpēdējā aplī un saglabājās arī pēc finiša, kad sportisti atgriezās boksos. Tomēr Verstapens, pirms iebraukšanas boksu celiņā, taisnē apdzina Džordžu Raselu un Lando Norisu, sveicot konkurentu, parādot uz augstu paceltu īkšķi. Noriss, kurš ir Verstapena tuvākais sekotājs F1 kopvērtējumā, ar labu stratēģiju no 15. starta vietas pamanījās finišēt ceturtais. Verstapens ierindojās aiz viņa.
Par apdzīšanu virtuālās drošības mašīnas perioda laikā tiesneši izskatīja arī Niko Hilkenberga, Pjēra Gazlī un Estebana Okona veiktās citu mašīnu apdzīšanas, kas arī notika jau pēc finiša. Gan šai trijotnei, gan sezonas līderim Verstapenam piemērots brīdinājums. Tāpat tiesneši uzskatīja, ka arī Sainca un Peresa sadursmē vainīgā nav un neviens no sportistiem sodu nesaņēma.
“Red Bull” nometne sadursmē vaino Saincu
Pirms incidenta “Red Bull” pilots Peress mēģināja apdzīt Šarlu Leklēru cīņā par otro vietu, taču rezultātā zaudēja pozīciju Saincam. Īsi pēc tam abu mašīnu riteņi saskārās un notika avārija, kā rezultātā sportisti izstājās no trešās un ceturtās vietas. Kamēr Saincs pēc notikušā pa radio komandai vaicāja, “kas noticis”, Peress uzreiz steidza vainot “Ferrari” vienības braucēju. Meksikānis arī dusmu iespaidā pienāca pie konkurenta skaidroties, kamēr tas aizvien sēdēja avarējušajā mašīnā.
Sparks fly on the streets of Baku! 💥😱
This moment between Sainz and Perez effectively ended the race, and cost both the chance of a podium!#F1 #AzerbaijanGP pic.twitter.com/iR6UTynvpv
— Formula 1 (@F1) September 15, 2024
“Es noskatījos atkārtojumu un tur var redzēt, ka Karloss sāk pa trasi driftēt,” saka “Red Bull” komandas boss Kristians Horners. “Čeko bija pelnījis kaut ko vairāk, vismaz būšanu uz pjedestāla. Karloss sabojāja viņam sacīksti, nodarīja mums lielus zaudējumus un atņēma svarīgus punktus Konstruktoru kausā.”
Saincs savu vainu incidentā nesaskatīja, vēlāk sakot: “Es braucu pa savu normālo trajektoriju. Neveicu nekādu savādu manevru vai ko tādu. Un kaut kāda iemesla dēļ, ko aizvien nesaprotu, mēs sadūrāmies. Domāju, ka pa kreisi atstāju viņam pietiekami daudz vietas. Izejā no otrā līkumā vienmēr sākas neliels drifts uz kreiso pusi, bet nebija nekāda dīvaina vai neierasta manevra. Arī Šarls man priekšā šo vietu izbrauca tāpat, un es viņam sekoju aizvējā. Nezinu. Varbūt Čeko negribēja atstāt man vietu kustībai pa kreisi, vēl nevaru spriest.”
Peress pēc finiša sacīja: “Vienkārši nožēlojami, jo izejā no otrā līkuma starp mums bija metra atstatums, bet vienu vai divus metrus vēlāk notika sadursme. Saprotu, ka Karloss mēģināja sekot Šarlam aizvējā, bet jāsaprot, ka tobrīd blakus atrados es. Viss notika ļoti ātri. Karloss ir pēdējais, ar kuru man gribētos piedzīvot avāriju. Žēl, ka abiem šādi tika sabojāta nedēļas nogale.”