Jau deviņus F1 posmus pēc kārtas nav notikuši incidenti, kuru dēļ trasē būtu bijis jādodas drošības mašīnai. Čempionāta pieredzes bagātākajam pilotam Fernando Alonso ir sava teorija, kāpēc tas ir tā.
Pēdējo reizi tik daudz posmi bez drošības auto iesaistīšanās tika fiksēti starp 2003. gada Ungārijas GP un 2004. gada Spānijas GP. Drošības mašīna šogad neizbrauca arī Singapūras ielu trasē, lai gan visus iepriekšējos gadus šajā posmā bez tā nevarēja iztikt. Lai gan nekāda konkrēta izskaidrojuma neierasti mazajam incidentu skaitam nav, Alonso sniedzis savu versiju.
“Ar šīm mašīnām nav viegli braukt, bet to problēma ir tās izmantot uz visiem 100 procentiem,” skaidro divkārtējais F1 čempions Alonso. “Tātad, ja brauc uz 90 procentiem, reizēm būsi ātrāks, jo nenostādi platformu neērtā leņķī vai braukšanas augstumā. Tu nepārkāp robežas, aiz kurām viss sabrūk. Tāpēc dažreiz braukt uz 90 procentiem ir visātrāk.”
Alonso ar to izskaidro, kāpēc drošības auto trasē jādodas tik reti: “Tāpēc sacīkstēs mēs neredzam daudz problēmas, neredzam daudz incidentus un drošības mašīnas periodus, jo jābrauc uz 90 procentiem, jādomā par riepu un degvielas ekonomiju. Šīs mašīnas ir priecīgākas, kad ar tām brauc šādā ātrumā. Tas ir pret pilota instinktiem, jo, kad uzmontē jaunas riepas un dodies uz kvalifikāciju, gribi braukt uz 110%.”
Spāņu autosportists atzīst, ka pašreizējās paaudzes sacīkšu spēkratu veiktspēja dažkārt rada mulsumu.
“Baku tam bija labs piemērs,” viņš saka. “Pirmajā kvalifikācijas kārtā biju piecpadsmitais. Septiņas minūtes vēlāk, uzliekot citu riepu komplektu, otrajā kārtā biju piektais. Uzlabojums bija 1.1 sekunde. Es braucu tāpat kā iepriekš. Bremzēju tajos pašos punktos. Tieši tāpat gatavojos ātrajam aplim. Citiem bija otrādi – viņi bija ātri Q1 un ļoti lēni Q2. Dažreiz mēs neatrodam izskaidrojumu, kāpēc esam ātri vai lēni.”