Par Mehiko Grand Prix uzvarētāju kļuvis “Ferrari” braucējs Karloss Saincs, sacīkšu laikā apsteidzot Maksu Verstapenu. Jau atkal kaislības sita augstu vilni abu titula kandidātu starpā – šoreiz tiesnešu iejaukšanās ļāva Norisam gūt virsroku un saglabāt izredzes uz titulu.

Sacensību startā saulainajā Mehiko pole position ieguvējs Karloss Saincs nespēja veikt tik ātru uzrāvienu kā blakus startējušais “Red Bull” pārstāvis Makss Verstapens. Čempionāta līderis, dodoties pirmajā līkumā, atradās mazliet priekšā Saincam. Spāņu braucējs izmantoja drošības joslu un atgriezās trasē priekšā Verstapenam, tomēr uzreiz nākamajā taisnē pozīciju atdeva labprātīgi, samierinoties ar otro vietu.

Viņiem aiz muguras Lando Noriss saglabāja trešo pozīciju, bet Džordžs Rasels pēc ambicioziem pirmajiem metriem nonāca blakus Šarlam Leklēram, tomēr nespēja nonākt aizvēja aiz kādas no priekšā esošajām mašīnām. Leklērs izmantoja izdevību noturēt pozīciju, turklāt “Mercedes” braucējam garām aizsteidzās arī komandas biedrs Luiss Hamiltons.

Tomēr uzmanības centrā nonāca cīņa desmitnieka beigās. Juki Cunoda pa kreiso pusi centās tikt garām Aleksam Albonam. Lai gan manevrs jau tā bija ambiciozs, Pjērs Gazlī no labās puses novirzīja Albonu pa kreisi, kā rezultātā Cunodas formulas aizmugurējais ritenis saskārās ar “Williams” formulas priekšējo, izraisot sadursmi. Cunoda lielā ātrumā atmuguriski ieslīdēja barjerās. Arī Albonam ar aizlauztu riteni sacīkstes bija beigušās.

Trasē devās drošības mašīna. Trešajā aplī pēc sacensību atsākšanās Saincs atguva līderpozīciju, atbīdot Verstapenu uz otro vietu. Drīz vien Maksam sāka uzbrukt arī viņa galvenais sāncensis cīņā par titulu Lando Noriss. Cīkstēšanās par to, kura mašīna būs priekšā līkuma smailē, noveda pie ļoti agresīva manevra no Verstapena puses. Pāris līkumus vēlāk abu cīņa sasniedza baltkvēli – Verstapens apzināti iebrauca līkumā pārāk ātri, liekot abiem nesamierināmajiem sāncenšiem izbraukt ārpus trases. Situāciju lieliski izmantoja Šarls Leklērs, uzreiz pakāpjoties uz otro pozīciju.

Verstapens palika priekšā Norisam, tomēr tiesneši abus viņa manevrus nolēma ‘atalgot’ ar 10 sekunžu sodiem. Pirms došanās boksos izciest sodu, “McLaren” formula jau atkal bija cieši aiz Maksa. 26. apļa beigās Verstapens devās pitstopā. Brīvā trasē Noriss varēja uzsākt pakaļdzīšanos, lai izjauktu “Ferrari” dubultuzvaru. Atstatums līdz Leklēram bija sešas sekundes. Verstapens tikmēr atgriezās trasē 15. pozīcijā, taču priekšā komandas biedram Serhio Peresam, kurš mājas posmā pamanījās veikt pāragru startu, par ko arī tika sodīts. Eļļu ugunij pielēja Liams Lovsons, kurš ciešā cīņā, balansējot uz naža asmens, atstāja meksikāni sev aizmugurē, nopietni piesakot savu kandidatūru uz Peresa vietu nākamajai sezonai. Sešu apļu laikā pēc Verstapena pitstopa pie mehāniķiem devās arī visi pārējie vadošā sešinieka braucēji.

Kamēr konkurenti cīnījās savā starpā, “Mercedes” braucēji aizvadīja dueli savā starpā. Rasels zaudēja pozīciju Hamiltonam startā, tomēr atguva to ar apdzīšanas manevru 15. aplī. Pēc pitstopa Rasels atgriezās trasē aiz Liama Lovsona un Oskara Piastri, zaudējot mazliet laika. Hamiltons izmantoja situāciju, lai noķertu Raselu un sacīkšu izskaņā atgūtu ceturto pozīciju. Makss Verstapens pēc sodu izciešanas spēja pakāpties uz sesto vietu, taču iesaistīties cīņā ar ‘sudraba bultām’ nespēja.

Sacensību izskaņā Norisam izdevās noķert Leklēru, tomēr kārtīga cīņa par otro vietu izpalika, jo Leklērs par mata tiesu novaldīja savu “Ferrari” formulu līkumā pirms starta-finiša taisnes. Tas gan maksāja izbraukšanu ārpus trases, ļaujot “McLaren” braucējam aizsteigties garām. Atstatums līdz “Mercedes” braucējiem bija pietiekams, lai dotos boksos un ar svaigām riepām uzstādītu ātrāko apli.

Divu jauno talantu cīņā Franko Kolapinto un Liams Lovsons nesadalīja trasi, tomēr sekas bija krietni mazākas kā viņu komandas biedriem pirmajā aplī. Lovsons devās boksos pēc jauna priekšējā antispārna, bet Kolapinto saglabāja 12. vietu.

Ļoti neveiksmīgs karjeras 400. posms izvērtās veterānam Fernando Alonso, kurš izstājās boksos bremžu dzesēšanas problēmu dēļ. “Aston Martin” palika bešā, jo punktus nespēja gūt arī viņa komandas biedrs Lenss Strols.

Aiz ierasto četru vadošo komandu pārstāvjiem labākais no pārējiem šoreiz bija Kevins Magnusens 7. vietā. “Haas” svinības pastiprināja otra komandas braucēja Niko Hilkenberga finišs devītajā vietā starp Oskaru Piastri un Pjēru Gazlī.

Nākamais posms jau nedēļu pēc Mehiko GP risināsies Brazīlijā. Verstapens uz to dosies kā kopvērtējuma līderis, taču Noriss samazinājis atstatumu līdz 47 punktiem. Leklērs ir vēl 24 punktus aiz Norisa, toties konstruktoru kausa izcīņā “Ferrari” apsteiguši “Red Bull”.

Grafiks: Formula One