Pie negaidītas uzvaras no 17. starta pozīcijas Sanpaulu GP izcīņā tika kopvērtējuma līderis Makss Verstapens, pateicoties lieliskam ātrumam un izdevīgā brīdī apturētām sacīkstēm. Pamatīgu šoku radīja “Alpine” braucēji Estebans Okons un Pjērs Gazlī, kāpjot uz atlikušajiem goda pjedestāla pakāpieniem.

Drāma Brazīlijā turpinājās vēl pirms sacīkšu starta. Vispirms kļuva skaidrs, ka Alekss Albons pēc kvalifikācijā piedzīvotās avārijas nevarēs piedalīties sacīkstēs, jo bojājumi “Williams” mašīnai bija pārāk nopietni. Tikmēr cits kvalifikācijas upuris Karloss Saincs sacensības sāka no boksiem. Iesildīšanās apļa laikā avāriju piedzīvoja Lenss Strols, atliekot paredzēto startu.

Pēc atkārtotās nostāšanās savās starta pozīcijās, kas Franko Kolapinto sagādāja problēmas, pēdējā brīdī pavirzoties rindu uz priekšu, sekoja vēl viens pavērsiens. Sekoja sacīkšu kontroles paziņojums par atliktu startu, ko pole position ieguvējs Lando Noriss iztulkoja kā došanos vēl vienā iesildīšanās aplī, dziestot luksoforu gaismām, lai gan tobrīd visiem braucējiem vajadzēja palikt savās starta pozīcijās. Konkurenti sekoja Norisam līdzi. 11. pozīcijā stāvošais Botass bija pirmais, kurš palika savā starta pozīcijā, ievērojot noteikumus, bet radot apjukumu beigu ešalonā. Vēlreiz izbraucot iesildīšanās apli, braucēji nostājās savās starta pozīcijās. Mehāniķi varēja doties pie braucējiem, jo starts tika atlikts par 10 minūtēm. Tiesneši Norisa kļūdu nolēma izmeklēt pēc sacīkstēm.

Startā Džordžs Rasels tika garām Norisam. Cunoda un Okons sekoja, bet Lovsons atkrita uz sesto pozīciju aiz Leklēra. Verstapens veica lielisku startu un pakāpās uz 11. pozīciju, kamēr viņa komandas biedrs Sehio Peress pirmajā aplī sagriezās un atkrita uz pēdējo pozīciju. Karstās cīņās iesaistījās jaunie talanti – Olivers Bērmans uztriecās Franko Kolapinto, tomēr pats sagriezās un vēlāk saņēma 10 sekunžu sodu, nenodarot bojājumus “Williams” formulai.

Lietus meistars Makss Verstapens meistarīgi kāpa uz augšu, ar drosmīgu manevru starta finiša taisnes beigās apsteidzot arī konkurentu “McLaren” pārstāvi Oskaru Piastri un vēlāk tiekot garām arī Liamam Lovsonam, paceļoties uz sesto pozīciju. Ne tik labi klājās veterānam Luisam Hamiltonam, vairākkārt izbraucot no ideālās trajektorijas un zaudējot pozīcijas. Pretējam kontrastam Hamiltona komandas biedrs Džordžs Rasels savā “Mercedes” meistarīgi turēja Norisu sev aizmugurē. “McLaren” braucējs regulāri pietuvojās līkumos, taču taisnēs pietrūka ātruma veikt manevru.

25. apļa beigās “Ferrari” bija pirmie, kas veica plānoto pitstopu, iesaucot boksos piektajā vietā esošo Leklēru. Neraugoties uz ātruma pārsvaru ar jaunām riepām, Šarlam bija problēmas kāpt uz augšu, iestrēgstot aiz Hamiltona. Nākamajā aplī Oskars Piastri veica pārdrošu manevru, izsitot Liamu Lovsonu. Piastri saņēma 10 sekunžu sodu, kamēr Lovsons atgriezās trasē devītajā pozīcijā, zaudējot trim konkurentiem.

Nākamais pavērsiens sekoja vien pāris minūtes vēlāk, kad no trases izslīdēja Niko Hilkenbergs. Virtuālās drošības mašīnas laikā vairums braucēju, sākot ar Piastri tika pie ‘lētāka’ pitstopa, tomēr, lietus intensitātei stiprinoties, arī virtuālās drošības mašīnas fāzei beidzoties, līderi devās pēc jauna riepu komplekta. Cunoda, Lovsons un Peress nolēma izmēģināt slapjam laikam paredzētās riepas, kamēr pārējie braucēji palika uzticīgi zaļi marķētajām pārejas laika riepām. Pēc pitstopa Noriss viegli tika garām Raselam.

Visuzticīgākie savām riepām bija “Alpine” braucēji un Verstapens, nemaz nebraucot boksos. Laikapstākļiem pasliktinoties, trasē devās drošības mašīna. Jaunais līderu trio palika trasē, kas izrādījās pareizs lēmums, jo drīz vien pat drošības mašīnas fāzes laikā smagu avāriju piedzīvoja vienīgais “Williams” braucējs Franko Kolapinto. Sacensības tika apturētas, kā rezultātā braucējiem bija brīvība riepu izvēlē. Jaunā starta kārtība: Okons, Verstapens, Gazlī, Noriss, Rasels, Cunoda. Hilkenbergs saņēma diskvalifikāciju, jo tika iestumts trasē, pateicoties trases darbinieku palīdzībai.

Iegūto pozīciju pret Raselu Noriss zaudēja, sacīkstēm atsākoties, izbraucot ārpus trases. Krietni sliktāk sacēnsības atsākās Bērmanam, kurš mēģināja tikt garām Karlosam Saincam, taču izslīdēja no trases, apskādējot priekšējo antispārnu. Visiem pa priekšu tikmēr Estebans Okons pārliecinoši turējās vadībā, iekrājot 3 sekunžu rezervi pār Verstapenu, kas tika aizskalota, kad Sainca avārija lika trasē doties drošības mašīnai.

Drošības mašīnai dodoties malā, ļoti haotiskā restartā Verstapens apsteidza Okonu un pārņēma Sanpaulu GP vadību. Odziņa uz tortes Maksa faniem sekoja, kad Lando Noriss pirmajā līkumā izbrauca ārpus trases, atkrītot uz septīto pozīciju aiz komandas biedra Piastri, kurš, protams, savu sesto vietu upurēja komandas biedra labā. Piastri pieļāva kļūdu, gandrīz piekāpjoties Juki Cunodam.

Nelielu kļūdu pieļāva Leklērs, kas maksāja pozīciju cīņā ar Raselu par 4. vietu. Pēdējos apļos Rasels noķēra Gazlī, taču pie goda pjedestāla netika. Makss Verstapens izcīnīja drošu uzvaru Sanpaulu no 17. starta pozīcijas, gandrīz pilnībā iznīcinot Norisa izredzes uz titulu. Maksa komandas biedrs Serhio Peress nebija sekmīgs cīņā ar Lovsonu, kā rezultātā zaudēja arī pēdējo punktu Hamiltonam. Bez punktiem pēc izslīdēšanas palika arī vecmeistars Alonso.

Nākamās sacīkstes gaidāmas pēc trim nedēļām Lasvegasā. Sezona noslēgsies decembrī ar sacīkstēm Katarā un Abū Dabī.

Sanpaulu Grand Prix – rezultāti