Gandrīz divu stundu ilgā kvalifikācijā Sanpaulu GP izcīņai lietus ieskautajā Interlagosas trasē piecas reizes tika izkārti sarkanie karogi pēc braucēju avārijām slapjajā trasē. Tomēr, neraugoties uz neskaitāmiem izaicinājumiem, starta kārtību izdevās noskaidrot, labāko trijniekā iekļūstot Lando Norisam, Džordžam Raselam un Juki Cunodam.
Kvalifikācija sākās pēc jaunā plāna pl. 7:30 pēc vietējā laika. Lai gan rindas pie kafijas kioskiem bija lielākas, bet pie alus stenda mazākas, zaļā gaisma luksoforos iedegās kā plānots. Uzreiz braucēji metās trasē ar slapjam laikam paredzētajām riepām, apzinoties, ka slapjajā trasē ir svarīgi tikt pie rezultāta, nodrošinoties pret varbūtību, ka lietus Sanpaulu varētu pastiprināties.
Jau pirmajā aplī “RB” braucējs Liams Lovsons izslīdēja no trases, apliecinot, ka pat izcilākajiem braucējiem šie apstākļi ir ļoti izaicinoši. Nākamo pāris minūšu laikā drošības joslā paviesojās arī Lenss Strols un abi “Stake” braucēji. 20 formulām sausinot ideālo trajektoriju, Džordžs Rasels apsvēra iespēju doties boksos pēc pārejas laika riepām.
8 minūtes un 30 sekundes pirms Q1 beigām avāriju pirmajā sektorā piedzīvoja “Williams” zvaigzne Franko Kolapinto, kā rezultātā sesija tika apturēta. Tobrīd Juki Cunoda bija uzstādījis ātrāko apli, Kolapinto bija devītais, bet abi “Mercedes” braucēji atradās rezultātu tabulas apakšā.
Lai gan pārtraukums ilga tikai dažas minūtes, šai laikā lietus intensitāte pastiprinājās, tomēr apļu laiki mazliet kritās. Cunoda atkrita līdz piektajai vietai. Viņam garām tika Verstapens, Albons, Rasels un Okons, tomēr kopvērtējuma līderim tik viegli gluži negāja – vēl pēdējai minūtei sākoties viņš atradās otrajā desmitniekā. Tikmēr Verstapena galvenais sāncensis Lando Noriss nekādi nespēja atrast ātrumu, beigu beigās iespraucoties labāko 15 braucēju vidū kā pēdējais.
Aiz strīpas Q1 palika Luiss Hamiltons, kurš vairākos mēģinājumos tā arī nespēja atrast ātrumu savā “Mercedes” formulā. Aiz Hamiltona palika Olivers Bērmans, kurš sākotnēji grasījās atgriezties ar pārejas laika riepām, tomēr sesijai atsākoties tika iestumts atpakaļ boksos. Kolapinto atkrita līdz 18. vietai, bet Bērmana komandas biedrs “Haas” sastāvā Niko Hilkenbergs izslīdēja pēdējā līkumā, faktiski izbojājot sev divus apļus. Ierasti pēdējais palika Guanju Žou.
Otro kvalifikācijas kārtu 14 braucēji uzsāka ar slapjam laikam paredzētajām riepām. Vienīgais drosminieks ar pārejas laika riepām bija Oskars Piastri. Savā pirmajā mēģinājumā Piastri bija trešais ātrākais, zaudējot Verstapenam mazāk kā sekundi. Tas bija ļoti skaidrs signāls visiem, ka trase ir pietiekami sausa, lai dotos boksos pēc zaļi marķētajām riepām.
Citiem gan tik labi neveicās. Pirmajā aplī ar pārejas laika riepām Džordžs Rasels sagriezās, tomēr viņa izraisītais dzelteno karogu periods bija ļoti īss, ko nevar teikt par Karlosu Saincu. Sešas minūtes pirms sesijas beigām Sennas ‘S’ līkumu sērijā viņš nenovaldīja savu “Ferrari” formulu, ietriecoties barjerās lielā ātrumā, kas noteikti rezultēsies garā pārbūves procesā ar iespējamu pārnesumkārbas maiņu.
Sainca avārija lika kost pirkstos arī “McLaren” faniem. Lai gan Piastri joprojām bija ātrākais, pārspējot tuvākos sāncenšus Raselu un Strolu, otra oranžā formula ar Lando Norisu atradās tikai 11. pozīcijā uzreiz aiz abiem “Ferrari” braucējiem.
Sesijai atsākoties, trases apstākļi bija krietni labāki un Noriss uzreiz spēja uzlabot savu rezultātu par vairākām sekundēm, pakāpjoties uz trešo pozīciju. Abi “McLaren” braucēji droši iekļuva labāko desmitniekā, tāpat kā atlikušais “Ferrari” braucējs Šarls Leklērs.
Minūti pirms sesijas beigām avāriju piedzīvoja arī Lenss Strols. Brīdī, kad trasē tika izkārti sarkanie karogi, abi “Red Bull” braucēji atradās tikai 12. un 13. pozīcijā, tuvojoties savu ātro apļu izskaņai, tomēr tos pabeigt neizdevās. Līdz ar to abiem kvalifikācija beigusies, turklāt Maksam vēl pienākas 5 starta pozīciju sods, kas pašlaik viņu atmestu līdz 17. pozīcijai. Desmitniekā netika arī Botass (11.), jau pieminētais Saincs (14.) un Gazlī (15.).
Labāko desmitniekā iekļuva abi “McLaren” braucēji, Rasels, Leklērs, kā arī sportisti, kurus pārāk bieži tur nemanām – abi “Aston Martin” pārstāvji, abi “RB” braucēji, kā arī Okons un Albons.
Izšķirošajā sesijā sākotnējo mērauklu novilka “McLaren” braucēji, taču par viņa tuvāko sāncensi kļuva “Alpine” braucējs Estebans Okons. Otrajā mēģinājumā francūzis pat uz brīdi pārņēma provizorisko pole position, tomēr tika atbīdīts līdz ceturtajai pozīcijai, kad garām aizsteidzās Noriss, Albons un Piastri. Jau atkal sesiju nācās apturēt. Šoreiz barjerās sesiju noslēdza otrs “Aston Martin” braucējs Fernando Alonso.
Sākotnējais risks, ka lietus Sanpaulu pastiprināsies un apļu laiki netiks uzlaboti, nepiepildījās. Pāris zaļi sektori liecināja, ka secība mainīsies, tomēr trīsarpus minūtes līdz kvalifikācijas beigām otrās vietas īpašnieks Alekss Albons kļuva par jau piekto braucēju, kurš kvalifikāciju Brazīlijā noslēdz ar sadauzītu formulu.
Bija palicis pietiekami daudz laika, lai braucēji pagūtu veikt divus secīgus ieskaites apļus. Pirmajos lielus uzlabojumus nemanījām, tomēr pēdējās sekundēs “RB” braucēji gandrīz aizsteidzās garām Norisam. “McLaren” braucējs gan prata uzlabot rezultātu, turklāt uz otro pozīciju pakāpās Džordžs Rasels.
Tomēr tālāk ļoti neparasti rezultāti – Cunoda sasniedza karjeras labāko starta pozīciju, iekļūstot labāko trijniekā. Okons palika ceturtais, bet Cunodas komandas biedrs Lovsons sasniedza piekto labāko rezultātu priekšā Leklēram un avāriju piedzīvojušajam Albonam. Piastri palika astotais, jo pieļāva kļūdas pirmajā sektorā abos apļos, par mata tiesu izvairoties no avārijas.
Sacensību sākums Brazīlijā paredzēts pl. 17:30 pēc Latvijas laika!
Sanpaulu GP – kvalifikācijas rezultāti