Ikvienam no mums ir dažādas intereses. Kādu aizrauj dzīvnieki, citu masāžas ierīces, bet vēl kādu – rallijs. Rallijs ir viens no aizraujošākajiem un neparedzamākajiem autosporta veidiem pasaulē. Tās ir sacensības, kas no braucējiem un stūrmaņiem pieprasa noslīpētas iemaņas, drosmi un komandas darbu. Autosporta līdzjutējiem rallija sacīkstes piedāvā neaizmirstamu adrenalīna pieplūdumu. Lūk, daži pārsteidzoši un aizraujoši fakti par rallija sacīkšu pasauli.

Rallija sacīkstes aizsākās vairāk nekā gadsimtu senā pagātnē

Rallija sacīkstes ir viens no vecākajiem autosporta veidiem. Jau 1911. gadā, kad automobīļi vēl bija liels retums, tika aizsākta rallija tradīcija ar pirmo Montekarlo ralliju. Toreiz ideja bija apvienot garo distanču izturības braukšanu ar uzdevumu saglabāt ātrumu un kontroli uz neprognozējamiem ceļiem. Gadu gaitā rallija sacīkstes ir attīstījušās, iegūstot arvien lielāku popularitāti. Mūsdienās rallijs ir kļuvusi par globāli atzītu sporta veidu, ar miljoniem fanu visā pasaulē, un tam ir nozīmīga loma autosporta kultūrā un industrijā.

Garākais WRC posms

Viens no sarežģītākajiem rallija sacensību aspektiem ir izturība, kas nepieciešama gan automašīnai, gan ekipāžai. Pasaules rallija čempionāta (WRC) vēsturē daži ātrumposmi ir bijuši ārkārtīgi gari. 2016. gada Meksikas rallijā garākais WRC ātrumposms bija 80 km garš, tajā tika izmantoti daži no slavenā El Brinco posma ceļiem. Šādas sacensības izaicina dalībnieku garīgo un fizisko izturību, kā arī automašīnu tehniskās iespējas.

WRC automašīnas izmaksas

WRC automašīnas izmaksas Ja jums šķiet, ka jūsu automašīnas uzturēšanas rēķini ir lieli, jūs būsiet pārsteigti par pasaules rallija čempionāta (WRC) automašīnas izmaksām. 2024. gada WRC automašīnas cena ir gandrīz 1 miljons eiro. Jā, Jūs nepārklausījāties – gandrīz 1 miljons eiro! Tā ir milzīga summa automašīnām, kuras sezonas laikā tiek ļoti smagi bojātas. Šī augstā cena atspoguļo sarežģīto tehnoloģiju, inženiertehniskos risinājumus un materiālus, kas tiek izmantoti, lai nodrošinātu maksimālu veiktspēju un drošību ekstremālos sacīkšu apstākļos. Tomēr, lai samazinātu izmaksas un padarītu sportu pieejamāku, no 2025. gada plānots ieviest izmaiņas, kas ierobežos vienas WRC automašīnas cenu līdz 400 000 eiro.

Lielākais rallija muzejs pasaulē

Lielākais rallija muzejs pasaulē ir “Museo del Rally”, kas atrodas Cerverā, Spānijā. Muzejs ir īsta dārgumu krātuve rallija entuziastiem, kas godā rallija vēsturi un mantojumu. Šeit apskatāma iespaidīga kolekcija, kas ietver vēsturiskus rallija automobiļus, piemiņas lietas un dažādus artefaktus. Apmeklētāji var izbaudīt tādus leģendārus modeļus kā Audi Quattro, Lancia Stratos un Subaru Impreza, kas atstājuši nozīmīgu iespaidu uz rallija sportu. Papildus klasisko automašīnu apskatei, muzejā ir arī interaktīvi eksponāti, kas ļauj izprast rallija tehnoloģiju attīstību.

Dakāras rallijs – grūtākais rallijs pasaulē

Dakāras rallijs nav domāts vājprātīgajiem. Tas ir ikgadējs transkontinentālais bezceļu rallijreids, kas pirmo reizi notika 1978. gadā un kopš tā laika ir kļuvis par leģendāru izturības sacensību. Sacensību trase ved cauri tuksnešiem, kalniem un akmeņainiem līdzenumiem, pārbaudot dalībnieku fiziskās un garīgās spējas līdz galējībām. Braucējiem ir jāspēj orientēties nepazīstamā reljefā un tikt galā ar dažādiem izaicinājumiem.

Arī rallija braucēji ir sportisti

Kad domājat par sportistiem, rallija braucēji varbūt nav pirmie, kas nāk prātā, taču viņi noteikti ir pelnījuši šo titulu. Rallija sacīkstēs ir ļoti augstas fiziskās prasības. Braucēji stundām ilgi pavada automašīnās, kas lielā ātrumā šķērso nelīdzenu reljefu, un tas prasa milzīgu izturību, spēku un koncentrēšanās spējas.