Atšķirībā no ruletes galda neskaitāmajos kazino, F1 nav tikai sarkanais un melnais lauciņš. Šogad esam pieredzējuši četru dažādu komandu uzvaras, turklāt drēgnais klimats var ienest negaidītus pavērsienus arī šogad.
Trase
Nav daudz trašu, kur 300 kilometru stundā robežu iespējams sasniegt trīs dažādās taisnēs. Lasvegasas GP norit ielu trasē, ko dizainējis Hermana Tilkes dēls Karstens, tādēļ nav pārsteigumu, ka ātrās taisnes mijas ar asiem lēniem pagriezieniem. Temperatūras uzturēšana riepās šeit būs ļoti svarīgs faktors it īpaši sacīkstēs.
Tikmēr kvalifikācijā lielu lomu spēlēs straujā trases attīstība. Faktiski visa nozīme būs pēdējam aplim katrā no kārtām, tomēr šī ir viena no garākajām trasēm kalendārā, tādēļ problēmām ar satiksmi nevajadzētu būt izteiktākām kā citur. Riteņu sabloķēšanās pat vienu reizi var atstāt nopietnas sekas uz atlikušo nedēļas nogali.
Pērn braucēji priekšroku deva divu pitstopu stratēģijai. Ja komandām izdosies mācīties no iegūtajiem datiem un pielāgot regulējumus un braukšanas stilus, prasmīgākie riepu vārdotāji var iztikt arī ar vienu boksu apmeklējumu, lai gan “Pirelli” sagatavojuši trīs mīkstākā sastāva komplektus.
Padziļinātu informāciju par un ap Formula 1 notikumiem gūsti, pievienojoties F1LV Patreon lapai!
Laikapstākļi
Varbūt cīņas būs karstas, tomēr tuksnešainā vidē naktis ir ļoti saltas. Šis būs, iespējams, aukstākais posms četru gadu laikā, jo gaisa temperatūra tikai mazliet pārsniegs 10 grādus, kas jau ir optimistiskāk nekā sinoptiķi solīja pirms pāris dienām. Vēsā laikā krītas saķere, padarot braucēju darbu sarežģītāku.
Kopumā nedēļas nogales laikā lielas izmaiņas starp trim dienām nav gaidāmas, tomēr sacīkstēs var pastiprināties vējš no dienvidiem. Lietus netiek prognozēts ātrāk par svētdienas pēcpusdienu pēc vietējā laika, kad F1 saime jau būs pametusi trasi.
Prognozes
Šoreiz izteiktus favorītus būs grūti atrast. Ielu trases ar asiem līkumiem un ātrām taisnēm ‘uz papīra’ ir “Ferrari” specialitāte, tomēr vizīte Azerbaidžānā un Singapūrā sekmīgāka padevās “McLaren” braucējiem, kuri pērn šeit nebija konkurētspējīgi. Tai pat laikā “Red Bull” izkārpījušies no purva, kurā bija iebriduši sezonas vidū. Šeit līkumiem nav tik liela amplitūda ātruma ziņā, tādēļ arī sausos apstākļos Makss Verstapens var kļūt par biedu.
Būs aizraujoši pavērot, kā mainīsies Norisa un Verstapena uzvedība trasē, kad titula cīņa savā starpā faktiski jau atrisinājusies. Tai pat laikā nedrīkst aizmirst, ka naudas sadalē visu izšķir konstruktoru kausa izcīņa. Tajā “Red Bull”, pateicoties Peresam, vairs nav pārāk nopietns spēlētājs, kamēr “Ferrari” no “McLaren” iepaliek 36 punktus.
Vidus ešalonā uzmanību vērts pievērst Kevinam Magnusenam, kurš pēc ļoti smaga sezonas sākuma atkodis bremzēšanas nianses, pavēršot svaru sviras “Haas” komandā savā labā pret Niko Hilkenbergu. Tikmēr “Alpine” braucēji pēc šokējoši lieliskās Sanpaulu GP būs motivēti saglabāt sesto vietu priekšā “Haas” un “RB”. Te ies ne mazāk karsti!
Vēsture
Lai gan F1 pirmā vizīte Lasvegasā meklējama jau tālajā 1981. gadā, tomēr Caesars Palace viesnīcas autostāvvietā ierīkotā trase neguva lielu atsaucību ne braucēju, ne skatītāju vidū. Pikē to nosauca par sliktāko trasi, kurā ir braucis, uzreiz pēc tam, kad tikko bija kļuvis par pasaules čempionu. 1982. gada izskaņā F1 pameta azartspēļu galvaspilsētu uz 40 gadiem.
Atgriešanās notika pērn. Sākums nebija daudzsološs, jo vaļīgs drenāžas vāks izjauca treniņu programmu un sabojāja Karlosa Sainca “Ferrari” formulas grīdu. Neraugoties uz šo incidentu, itāļu vienība kvalifikācijā izcīnīja dubultuzvaru, tomēr sacīkstēs virsroku guva Makss Verstapens, spraigā duelī pieveicot Šarlu Leklēru. Trešais palika Peress, bet labāko pieciniekā pārsteidzoši iekļuva “Alpine” braucējs Estebans Okons un “Aston Martin” pārstāvis Lenss Strols.
Absolūtu fiasko pērn piedzīvoja “McLaren” komanda – abi tās braucēji izkrita jau pirmajā kvalifikācijas kārtā. Sacīkstēs Noriss avarēja jau trešajā aplī, kamēr Piastri finiša līniju šķērsoja 10. vietā.
Bazārs boksos
Viskarstākās diskusijas pauzē pēc Sanpaulu GP radījis negaidītais F1 sacīkšu direktora Nīla Vītiha paziņojums par amata pamešanu ar tūlītēju efektu. Zināms, ka šis nav bijis Vītiha lēmums, bet gan sekas Amerikas, Mehiko un Sanpaulu posmos pieņemtajiem lēmumiem.
Sacīkšu direktors ir atbildīgs par visdažādāko karogu izkāršanu trasē, kā arī virtuālās un reālās drošības mašīnas procedūras nepieciešamību, kamēr incidentos trasē lēmumu par iesaistīto pušu sodīšanu pieņem sacīkšu tiesneši. Vītiha pienākumus pārņems līdzšinējais F2 un F3 sacīkšu direktors Rui Markešs. Pirms tam šo lomu pildījuši Eduardo Freitass, Maikls Masi un Čārlijs Vitings.
Grafiks
Ja sacensības tuvajā krastā Maiami un Ostinā šķiet pārāk vēlas, tad Lasvegasa atrisina šo problēmu. Lai eiropiešiem nebūtu jāceļas nakts vidū, posms notiek vakarā pēc vietējā laika, līdz ar to pēc Latvijas laika gan kvalifikācija, gan sacīkstes gaidām pl. 08:00.
Kā ierasts, mums viss notiks sestdienā un svētdienā (gluži kā Āzijā un Austrālijā), lai gan pēc vietējā laika kvalifikācija gaidāma piektdienā, bet sacīkstes sestdienas vakarā. Pēc šāda paša principa Lasvegasas posms risinājās arī pagājušogad.