Serhio Peress vainojis Šarla Leklēra darbības trasē pie savas neveiksmes Kataras GP sprinta kvalifikācijā, kamēr Luiss Hamiltons, kurš bija ievērojami lēnāks par savu komandas biedru Džordžu Raselu, izteicies, ka vairs nav spējīgs pabraukt ātri. Piedāvājam arī citu F1 pilotu komentārus pēc aizvadītās cīņas par starta vietām.
Lai gan īsi pirms kvalifikācijas pirmās kārtas noslēguma Peress atradās pozīcijā, kas ļautu tikt tālāk, drīz vien viņš tika atbīdīts uz 16. vietu. Pēdējā aplī “Red Bull” pilots trasē arī “pacīnījās” ar Šarlu Leklēru, kurš tobrīd viņam bija pietuvojies.
“Mums bija problēma ar vienu no stabilizatoriem, tad pēdējā aplī visi centās palielināt atstatumus, bet uzradās Šarls,” sacīja Peress. “Pirmajā līkumā cīnījāmies un tur zaudēja vairākas sekundes desmitdaļas, ar ko pietika, lai tiktu izslēgts pirmajā kārtā. Sprintā būs ļoti grūti [tikt punktos]. Tagad jākoncentrējas uz pārējo nedēļas nogales daļu.”
Komandas biedrs Makss Verstapens, jau kronēts par šīs sezonas čempionu, kvalificējās sestais, sūdzoties par savu mašīnu: “Vienkārši trūkst ātruma, esam pārāk lēni. Mašīnai nav tāda balansējuma, lai līkumos varētu doties agresīvi. Maksimālais ātrums ir labs, bet viss cits nav labs. Sestā vieta, vairāk vai mazāk, ir tā, kur spējam būt, varbūt pat septītā.”
Kataras GP sprinta kvalifikācijas video apskats >>
Aiz Verstapena, septītajā pozīcijā, palika Hamiltons. “Mercedes” pilotam tika vaicāts, vai nespēja tikt augstāk, saistīta ar viņa paša braukšanu, uz ko septiņkārtējais F1 čempions atbildēja: “Kas zina? Pavisam noteikti, es vairs neesmu ātrs. Tāpat kā visas citas kvalifikācijas, arī šī man nepadevās lieliska. Vienkārši esmu lēns, un tā ir katru nedēļas nogali. Mašīna likās diezgan laba. Nē, nekādu problēmu nebija. Man vairs nav daudz, ko vēl piebilst.”
Tikmēr Hamiltona pārinieks Rasels, uzvarējis iepriekšējā posmā Lasvegasā, kur “Mercedes” guva dubultu panākumu, spēja iesaistīties cīņā par pole position. Beigās pietrūka tikai 0.063 sekunžu līdz uzvarētājam Lando Norisam.
“Pēdējā aplī pirmo reizi braucu pilnā ātrumā, un tas nedaudz nepatika motoram,” teica Rasels. “Nezinu, cik daudz pazaudēju, bet izejā no līkuma notika liela uzlāde, jo izbraucu to tik ātri. Tās ir pārāk tehniskas nianses šai intervijai, bet tas ir nepatīkami, nobraukt tik ātri un tad zaudēt līkumā.”
Vēlāk GPS dati apstiprināja, ka Rasela minētajā vietā pazaudētas 0.060 sekundes.
Vēl treniņā ļoti ātra izskatījās “Ferrari” komanda, kas pretendē uz uzvaru Konstruktoru kausā, taču cīņā par pirmo starta rindu kvalifikācijā vairs nespēja iesaistīties, paliekot ceturtajā un piektajā vietā.
Leklērs, kurš piekāpās komandas biedram Karlosam Sainsam, atzina: “Nav labi, kad atdod visu, bet beigās esam tikai ceturtajā un piektajā vietā. Tas nav lieliski, ņemot vērā, cik svarīga mums ir šī nedēļas nogale. Kaut kāda iemesla dēļ treniņā bijām daudz ātrāki, nekā gaidījām. Šī kvalifikācija drīzāk atspoguļo mūsu prognozes, līdz ar to atgriezāmies realitātē.”
Kvalifikācijas uzvarētājs Noriss no “McLaren” komandas: “Vējš spēlēja lielu lomu, bet kopumā apstākļi bija labāki nekā pagājušajā gadā. Tas prasa lielāku fizisko spēku, bet arī ļauj pabraukt ātrāk. Man bija šādas tādas grūtības. Dažas citas mašīnas pēdējā sektorā vairumā līkumu brauca ar pilnu jaudu, kas ir diezgan iespaidīgs sasniegums. Jutu, ka tās ir ātras un, ja ir šāda sajūta, tad tās ir ātras. Apstākļi ir izaicinoši, nav viegli salikt kopā labu apli, jo sākumā riepas, pēc sajūtām, nav tik labas, bet tad, apļa gaitā, pārliecība aug.”
Dati rāda, ka Norisam bija vismazākais maksimālais ātrums, taču tas ļāva izcīnīt pirmo starta vietu.