F1 vadība izveidojusi īpašu darba grupu, kas strādā pie V10 motoru atgriešanas čempionātā. Makss Verstapens atzīst, ka tas būtu labs iemesls, lai karjeru turpinātu ilgāk.

Šogad beigsies 2014. gadā ieviesto 1.6 litru V6 turbo motoru ēra un jau nākamgad spēkā stāsies jauni tehniskie noteikumi, kas attieksies gan uz jaudas agregātiem, gan šasijām. Aizvien gan tiks izmantoti V6 veida motori. Tomēr pēdējās nedēļās uzvirmojušas runas par iespējamo V10 dzinēju atgriešanos.

Iepriekšējā tehnisko noteikumu ērā no 2006. līdz 2013. gadam tika izmantoti 2.4 litru V8 atmosfēriskie motori, bet 3.0 litru V10 dzinējus pēdējo reizi F1 čempionātā varēja redzēt 2005. gadā. Tie izcēlās ar īpašu skaņu, tehnoloģisko vienkāršību un līdzjutēji tos aizvien nav aizmirsuši.

Respektablais vācu medijs “Auto Motor und Sport” ziņo, ka šobrīd tiek spriests par šāda veida motoru atgriešanu, neskatoties uz jau izstrādātajiem jaunajiem tehniskajiem noteikumiem nākamajām sezonām. Korespondents Mihaels Šmits raksta, ka nākamos divus, trīs gadus varētu tikt izmantoti jaunā veida V6 dzinēji, kamēr 2028. vai 2029. gadā, iespējams, atgriezīsies V10 motori.

“Pat jauno motoru attīstības beigu fāzē dažas komandas atzīst, ka 2026. gada tehniskie noteikumi izrādījušies pārāk ambiciozi,” raksta Šmits. Komandas ir satrauktas, ka ar nākamā gada motoriem, kas būs aprīkoti ar dažādām papildus elektriskās jaudas ierīcēm, dažkārt pilots būs spiests ar nolūku samazināt ātrumu, lai rekuperētu enerģiju. Tas savukārt rada bažas par avāriju risku.

Kā raksta “Auto Motor und Sport”, ir izveidota īpaša “V10 darba grupa”, kas izskata iespēju atgriezties pie V10 dzinēju izmantošanas. Tie tiktu darbināti ar dabai draudzīgu degvielu. Tomēr ne visi ražotāji ir vienisprātis. “Red Bull” un “Ferrari” atbalsta šādu ideju, kamēr pret nostājas “Honda”, “Audi” un “Mercedes”.

Sākotnēji bija paredzēts, ka jaunos V6 motorus izmantos turpmākos piecus gadus, bet, ja ideja par V10 atgriešanu tiks apstiprināta, tos sacīkstēs varētu ieraudzīt jau 2028. vai 2029. gadā.

Maksam Verstapenam formāli ir līgums ar “Red Bull” komandu līdz 2028. gadam. Viņš jau iepriekš izteicies, ka ilgāk F1 karjeru varētu neturpināt. Tomēr V10 atgriešanās daudz ko mainītu.

“Es neatbildu par noteikumiem, bet, protams, V10 motori būtu daudz labāki, tīri sportiskām emocijām, par tagadējiem,” saka četrkārtējais F1 čempions. “Kad biju mazs, atceros to motoru skaņu. Tas dod daudz lielākas emocijas, pat, neskatoties uz to, ka mašīnas varbūt pat bija lēnākas. Šīs sajūtas, ko varēja iegūt, nevar aprakstīt, ja salīdzina ar pašreizējiem motoriem.”

Jautāts, vai šādu motoru atgriešanās varētu likt viņam turpināt F1 karjeru ilgāk, Vestapens atzina: “Varbūt, jā. Tas noteikti būtu aizraujošāk, nekā ir tagad.”