Pēc F1 posma Bahreinā situācija “Red Bull” iekšienē ir pamatīgi nokaitēta. Tagad jau parādījusies informācija, ka Makss Verstapens uz nākamo sezonu, visticamāk, patiešām mainīs komandu, ja vien “Red Bull” neatradīs ātru risinājumu progresam.
Pēc izcīnītās uzvaras Japānā Verstapens aizvadīja ļoti grūtu F1 nedēļas nogali Bahreinā. Sacensībās viņš startēja no septītās pozīcijas, bet finišēja sestais. Ceļā uz to sportists pa radio sūdzējās komandai par sliktu mašīnas balansējumu un pārkarsušām riepām, tāpat abos pitstopos notika aizķeršanās ne viņa vainas dēļ.
“Red Bull” pilotu programmas vadītājs Helmuts Marko pēc sacensībām atzina, ka gadījumā, ja netiks panākts būtisks progress, komanda izkritīs no cīņas par čempiontitulu. Tāpat viņš atklāti atzinis, ka Verstapens varētu izvēlēties pamest komandu.
“Tas ir skaidrs – mums jāpanāk progress,” sacīja Marko. “Nevis progress punktos, bet ātruma ziņā. Ar tādu veikumu, kādu mēs rādām tagad, diemžēl, nekas no pasaules čempiontitula nesanāks.”
Jautāts, cik liela ir varbūtība, ka Vestapens pametīs komandu, Marko neslēpa: “Šāda iespēja ir ļoti liela. Uzlabojumi jāpanāk tuvākajā laikā, lai ar šo mašīnu viņš var uzvarēt. Tām nevajadzētu būt nejaušām uzvarām, kā lietus apstākļos Brazīlijā vai Japānā. Tur trase bija viņējā, un viņš tad spēj veikt maģisku apli. Bet ir jābūt stabilai bāzei.”
Arī bijušais F1 pilots un tagadējais žurnālists Martins Brandls ir izteicies, ka “Mercedes” boss Toto Volfs, visticamāk, nelaidīs garām iespēju nolīgt Verstapenu jau uz nākamo sezonu. Pēc viņa domām, Džordžs Rasels, kura līgums šogad beigsies, dosies prom, lai atbrīvotu vietu. Tagad arī Ralfs Šūmahers apgalvo to pašu.
“Esmu drošs, ka, ja līdz Imolas posmam mašīnas uzlabojumi nesāks dot efektu un jaunais [2026. gada] motors neizskatīsies labi, Verstapens komandu pavisam noteikti pametīs,” viņš sacīja. “Jūs varat redzēt, kādu atšķirību rada viņa, kā pilota, sniegums. Viņš ir tas, kuru konkurentiem ir obligāti jādabū, un viņu grib katra komanda.”
Šūmahers gan uzskata, ka Verstapens dosies uz citu komandu: “Lielāks piedzīvojums viņu gaida “Aston Martin”. Tur viņš būtu kopā ar Adrianu Ņūviju, ko viņš pazīst ļoti labi, arī “Honda” viņš zina ļoti labi, un tāpat viņiem nākotnē būs jauna rūpnīca.”
Pēc Bahreinas posma “Sky Sports F1” žurnālists Teds Kravics bijis liecinieks brīdim, kad Verstapena menedžeris bija saniknots uz Helmutu Marko.
“Pēc sacensībām es gaidīju dažu komandu vadītājus un Raimonds Vermūlens, Maksa menedžeris, iegāja “Red Bull” garāžā un vērsās pie Helmuta Marko. Viņš lika saprast, ka komanda nav rīkojusies labi. Viņš pauda neapmierinātību, bet Marko stāvēja un to vienkārši noklausījās. Tad Vermūlens dusmīgs iegāja dziļāk garāžā.”
Lai vai kā, Verstapens šobrīd ir tikai astoņus punktus aiz “McLaren” pilota Lando Norisa, bet noslīdējis uz trešo pozīciju F1 kopvērtējumā.
“Greizi nogāja viss, kas var noiet greizi,” pēc finiša sacīja Verstapens. “Ātrums bija ļoti slikts, tāpēc pozīcija, ko izcīnīju, bija augstākā, ko varēju iegūt. Bremzes šodien strādāja nedaudz labāk, jo mēs saņēmām atļauju nomainīt materiālu, bet problēma nav tikai sajūtās attiecībā uz bremzēm. Arī riepas pārkarst. Kad es bremzēju, nav vajadzīgās sajūtas, jo ir superviegli nobloķēt gan priekšējos, gan aizmugurējos riteņus vienlaikus. Šogad ar riepām ir vēl sliktāk nekā pagājušajā gadā. Tas visu ļoti sarežģī. Pirms gada Bahreinā tajā ziņā mums negāja tik slikti. Man pašam nav vajadzīga atjaunošanās, ar mani viss ir kārtībā. Pat sarūgtinošās un nepatīkamās situācijās es vienmēr cenšos izdarīt visu pēc iespējas labāk. Tagad jāiet tālāk. Mums ir savas problēmas un pat tad, ja uzvaram sacīkstēs, tās neaiziet prom. Tāpēc mēs komandā turpinām diskutēt un mēģinām situāciju uzlabot.”