Nedēļa paskrējusi vēja spārniem – arī braucējiem tāls ceļš nebija jāmēro, jo Džidas trase Sarkanās jūras krastā atrodas tikai 1430 kilometru attālumā no Bahreinas. Arī šajā nedēļas nogalē varēsim baudīt sacensības pie mākslīgā apgaismojuma. Turklāt ātro līkumu sērijas padara Saūda Arābijas GP par pamatīgu izaicinājumu braucējiem.
Trase: Sešu kilometru garumā Džida pamatīgi pārbauda braucēju prasmes, jo trase sastāv no 27 pagriezieniem. Tas nozīmē, ka braucējiem Saūda Arābijas GP sacīkšu režīmā tikpat kā nav laika uzelpot, visu laiku manevrējot starp vienu līkumu un nākamo. Tomēr ar trim DRS zonām uz zemu piespiedējspēka līmeni iepriekšējos gados varējām vērot virkni apdzīšanu.
Lielākā daļa līkumu ir lēzeni, tādēļ vidējais ātrums ir augstāks kā jebkur, izņemot Moncu, bet kļūdas tiek sodītas bargi, jo drošības joslas ir maz un avārijas var nopietni apskādēt formulas. Mūsdienu formulas no piespiedējspēka pozīcijām ir tik jūtīgas, ka varam sagaidīt nopietnas spēku samēru izmaiņas nedēļas nogales ietvaros. Pie tam saķeres līmenis kvalifikācijas sākumā būs samērā zems un vienam aplim Q1 var izrādīties ļoti liela nozīme.
Riepas: Trases gludais segums rada pavisam nelielu mehānisko nodilumu, tādēļ Pirelli sagatavojuši trīs mīkstākos riepu sastāvus. Pat pie salīdzinoši labām apdzīšanas izdevībām sagaidāms, ka dominēs viena pitstopa stratēģijas. Lielāku problēmu braucējiem varētu sagādāt termālais nodilums. Agresīvs braukšanas stils un sabloķēšanās var radīt nevienmērīgu temperatūras sadalījumu, apgrūtinot balansējuma meklējumus.

Laiks: Sinoptiķi prognozē līdzīgu nedēļas nogali Bahreinā piedzīvotajai. Gaisa temperatūra diennakts tumšajā periodā būs mazliet zem 30 grādiem, lietus noteikti netiek prognozēts. Sausajā un tuksnešainajā klimatā visas trīs dienas braucējus var pārsteigt vēja brāzmas. To ātrums var sasniegt pat 30 kilometrus stundā jeb desmito daļu no ātruma, ko attīsta formulas garākās taisnēs.
Grafiks: Nedēļas nogales ietvaros līdz ar F1 braucējiem uz Saūda Arābiju devušies arī talanti Formula 2 čempionātā, kā arī F1 Academy braucējas. Dāmu čempionātā šis būs otrais no septiņiem posmiem. Vakara nagla, protams, Formula 1! Un šoreiz tiešām vakara, nevis pēcpusdienas, jo līdzīgi kā Bahreinā sacīkstes risinās pie mākslīgā apgaismojuma pēc saulrieta. Pirmie un trešie treniņi nesniegs tik daudz datus kā otrie, kas tāpat kā kvalifikācija sestdien un sacīkstes svētdien risināsies pl. 20:00 pēc Latvijas laika.

Pērn: Par vienu no sacīkšu galvenajām zvaigznēm savā debijā ar Ferrari kļuva Olivers Bērmans, finišējot septītajā vietā. Tikmēr Lando Noriss īsi pirms starta mazliet pavirzījās uz priekšu, liekot konkurentiem ziņot tiesnešiem par pāragru startu (Bahreinā piedzīvojām deja-vu?). Tomēr kustība nebija tik izteikta, lai laika mērīšanas iekārta nostrādātu. Septītā apļa beigās vairums braucēju devās boksos, jo drošības mašīna tika izsaukta pēc Lensa Strola avārijas. Noriss ar cietajām riepām bija riepu stratēģijas upuris un finišēja tikai astotais. Verstapens izcīnīja pārliecinošu uzvaru, kamēr vadošajās pozīcijās bija vērojami vairāki apdzīšanas manevri. Uz pjedestāla kāpa arī Peress un Leklērs.
Top 3 intrigas:
- Piastri vai Noriss? Sacīkstēs abu McLaren braucēju starpā ir neizšķirts – divreiz priekšā finišējis austrālietis, divreiz brits. Noriss ir krietni emocionālāks un vairāk pārdzīvo savus misēkļus, kuru titula kandidātam nudien ir par daudz, tomēr visus izdevies notušēt pietiekami, lai kāptu uz pjedestāla katrā no pirmajiem četriem posmiem. Aukstasinīgais Piastri tikmēr radījis absolūtas mieramikas tēlu, kaut gan mājas posmā pieļautā kļūda, sākoties lietum, maksāja tik dārgi, ka viņš joprojām kopvērtējumā atrodās aiz Lando. Atstatums gan ir pietiekami mazs, lai šajā posmā piedzīvotu arī kopvērtējuma līdera maiņu.
- Ko spēs Verstapens? Par panākumu atslēgu Japānā kalpoja izcils kvalifikācijas aplis un nedilstošās riepas sacīkstēs. Pirmais elements ir Maksa paša rokās. Pērn visi braucēji piekopa viena pitstopa taktiku, liecinot, ka nodilums ir samērā zems, kas spēlēs par labu Red Bull braucējam. Tai pat laikā trase ir piemērotāka McLaren komandai. Izvairoties no bremžu un pitstopu problēmām, tieši Maksam vajadzētu kļūt par galveno sāncensi oranžajiem.
- Vai Hamiltons ir atkodis Ferrari? Neraugoties uz uzvaru Ķīnas sprintā, sezonas sākums sarkanajiem nav izdevies. Vismaz pagaidām virsroku joprojām guvis Šarls Leklērs, tomēr pēc iepriekšējā posma Luiss Hamiltons uzsvēra, ka arvien labāk saprot un spēj pielāgoties mašīnas īpatnībām. Saprast, kas jāmaina ir puse no darba. Spēt pielāgot savu braukšanas stilu un regulējumu izvēles procedūru, ir kas pavisam cits. Neviens negaida 2021. gada panākuma atkārtojumu, tomēr Luiss regulāri pratis kāpināt tempu tieši sezonas gaitā un visi to gaida arī pēc komandas maiņas.
Padoka pļāpas: Kur Verstapens brauks nākamgad? Ja vien nenotiks strauji pavērsieni, līdz šim par trim galvenajiem virzieniem tika uzskatīti Red Bull, Aston Martin un Mercedes. Šķiet neloģiski šķirties no vienības, kas joprojām epizodiski ļauj cīnīties par uzvarām, it īpaši gadu pirms lielām izmaiņām noteikumos, tomēr situācija komandas iekšienē ir samērā nokaitēta. Bahreinā varēja redzēt asu vārdu apmaiņu starp Verstapena menedžeri Vermulenu un Red Bull padomnieku Marko. Tiek neoficiāli ziņots, ka Vermulens bija sašutis par Red Bull misēkļiem pitstopos. Viņam ir spēkā līgums līdz 2028. gada beigām, tomēr tajā ir atrunāta snieguma klauzula, kas ļautu Maksam līgumu lauzt priekšlaicīgi, kopvērtējumā atrodoties ārpus vadošā trijnieka, komandai nemaksājot ne centa.
Mercedes komanda pamazām tuvojoties līguma pagarināšanai ar Džordžu Raselu. Līdz ko tas tiks oficiāli paziņots, baumas par Maksa nolīgšanu faktiski pazudīs, jo tagad, pēc neskaitāmiem testu kilometriem, pilnas sezonas 18 gadu vecumā un ļoti atzīstama snieguma pirmajos posmos, Mercedes iekrampēsies arī Antonelli un neatstās jauno itāli uz rezervistu soliņa. Līdz ar to paliek Aston Martin. Alonso jau preses konferencē pasmējās, ka neatteiktos redzēt Maksu kā komandas biedru nākamgad, tomēr atzīst, ka tas ir ļoti maz ticams scenārijs. Pašam Fernando ir spēkā esošs līgums uz nākamo gadu, tomēr pirmajos četros posmos punkti nav gūti. Apzinoties Lensa Strola situāciju, varbūt Alonso un Aston Martin ceļi šķirsies priekšlaicīgi?
Valodas kursi: Saūda Arābijas posms notiek piekto reizi, tomēr jau par tradīciju kļuvusi braucēju vārdu un uzvārdu rakstība arābu valodā virs garāžām boksu celiņā. Šī nelielā nianse, kas izceļ vietējo kultūru, boksos bija manāma arī iepriekšējos gados. Arābu valoda ir piektā populārākā pasaulē, turklāt straujais posmu pieaugums šai reģionā F1 fanu pulku turpina audzēt.
Ārpus F1: Džida ir populāra sporta pasākumu norises vieta. Latvieši to noteikti lieliski atceras, pateicoties 2020. gadā šeit notikušajam FIBA 3×3 basketbola pasaules tūres noslēdzošajam turnīram. Toreiz, gadu pirms olimpiskā zelta, Latvijas komanda “Riga” triumfēja lielajā finālā, iepriekšējos gados izcīnītajām sudraba un bronzas medaļām pievienojot arī zeltu.